Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 9 gratis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows 9 gratis.

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Bad move die nr 10. Iedereen weet dat de even releases probleemkinderen zijn/waren.
    Ik heb geen last met de 8

    Trouwens technisch gezien is er niets mis mee.
    Wel veel gepraat over de interface.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Windows 9 gratis.

      Awel als de negen er is en de NumLock staat weer niet goed kunnen ze hun 9 steken ...
      En ze moeten geen upgrade ter beschikking stellen maar een volledige versie, zodat wie dat wil, een "clean install" kan uitvoeren.
      Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Windows 9 gratis.

        De nieuwe windows zal het cijfer 10 dragen en of het gratis zal zijn dat is nog een groot vraagteken ?
        Zeker komt de startknop terug voor desktopgebruikers dan toch en vinden we er functionaliteiten in terug die allang in linux bestaan, zeg maar gejat uit een superieur besturingssysteem.

        Comment


        • #19
          Re: Windows 9 gratis.

          Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
          De nieuwe windows zal het cijfer 10 dragen en of het gratis zal zijn dat is nog een groot vraagteken ?
          Zeker komt de startknop terug voor desktopgebruikers dan toch en vinden we er functionaliteiten in terug die allang in linux bestaan, zeg maar gejat uit een superieur besturingssysteem.
          Daar ben ik het graag mee eens
          Maar het gemak om programma's te installeren is bijlange niet zo goed als in Windows.
          Ik kreeg ooit het zachte, weliswaar, verwijt dat bij Windows dat "klik, klik, klik" is.
          De bedoeling was om aan te tonen dat ik&we niet zouden opletten enz. omdat het juist zo gemakkelijk is.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Windows 9 gratis.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Awel als de negen er is en de NumLock staat weer niet goed kunnen ze hun 9 steken ...
            En ze moeten geen upgrade ter beschikking stellen maar een volledige versie, zodat wie dat wil, een "clean install" kan uitvoeren.
            Ik denk dat dat wishfull thinking zal zijn : normaal zal de upgrade gratis zijn en een full niet. Lijkt me behoorlijk logisch.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: Windows 9 gratis.

              Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
              De nieuwe windows zal het cijfer 10 dragen en of het gratis zal zijn dat is nog een groot vraagteken ?
              Zeker komt de startknop terug voor desktopgebruikers dan toch en vinden we er functionaliteiten in terug die allang in linux bestaan, zeg maar gejat uit een superieur besturingssysteem.
              Net alsof Linux niets gejat heeft in de omgekeerde richting. Linux betekent niets in de desktopwereld en dat zal niet snel veranderen. Zolang ze er niet in slagen om echte gebruiksvriendelijkheid te hebben en een kleinere versnippering in versies zal dat niet snel veranderen.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #22
                Re: Windows 9 gratis.

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Awel als de negen er is en de NumLock staat weer niet goed kunnen ze hun 9 steken ....
                Wat is er mis met de NumLock? Lijkt me toch eerder hardware (HP, Acer,... of wat je hebt) dan software?

                Comment


                • #23
                  Re: Windows 9 gratis.

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  ... Zolang ze er niet in slagen om echte gebruiksvriendelijkheid te hebben en een kleinere versnippering in versies zal dat niet snel veranderen.
                  Tja dit zegt meer over de gebruiker dan over het produkt natuurlijk...blijven oefenen zou ik zeggen en dan kom jij er ook wel uit !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Windows 9 gratis.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
                    Tja dit zegt meer over de gebruiker dan over het produkt natuurlijk...blijven oefenen zou ik zeggen en dan kom jij er ook wel uit !
                    Tsjah : ik installeerde in 2004 al een windowsserver zowat zonder het toetsenbord te gebruiken. Het enige script dat nodig was, was het loginscript voor de gebruikers.
                    Al eens een Linux-server geïnstalleerd voor dezelfde toepassingen ? Tegen dat je klaar bent, mag je een ander toetsenbord kopen wegens versleten. Uiteraard is de console het gebruiksvriendelijkste wat er is...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #25
                      Re: Windows 9 gratis.

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Ik denk dat dat wishfull thinking zal zijn : normaal zal de upgrade gratis zijn en een full niet. Lijkt me behoorlijk logisch.
                      Waarom zou dat zo moeten zijn?
                      Het aantal illegale OS op PC's zal waarschijnlijk XX aantal keren groter zijn dan de legale.
                      Maar met hun Office kunnen en doen ze ook zaken en om nog meer te lokken waarom zouden ze hun OS niet gratis aanbieden.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                      Wat is er mis met de NumLock? Lijkt me toch eerder hardware (HP, Acer,... of wat je hebt) dan software?
                      Op mijn twee PC's en die van mijn echtgenote moet ingelogd worden en het password is een combinatie van letters en cijfers.
                      Start de PC en probeer eens cijfers in te typen zonder eerst op Numlock aan te tikken.
                      Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Windows 9 gratis.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Waarom zou dat zo moeten zijn?
                        Het aantal illegale OS op PC's zal waarschijnlijk XX aantal keren groter zijn dan de legale.
                        Maar met hun Office kunnen en doen ze ook zaken en om nog meer te lokken waarom zouden ze hun OS niet gratis aanbieden.
                        Omdat Microsoft nu eenmaal voornamelijk een softwarebedrijf is, dat dus winst wil maken van zijn software. Windows Phone is vandaag wel gratis geworden, maar het is eigenlijk ook enkel Microsoft zelf dat die toestellen verdeelt via het "vroegere" Nokia, en dus hebben ze daar wel hun winst via de hardware dan.
                        Bedrijven die Linux aanbieden maken evengoed winst : niet door de software (want die is gratis), maar door de support die die bedrijven bieden. Het is een strategie : ofwel zorg je dat er niet super veel support nodig is, en dan betaal je voor de software, ofwel lever je gratis software, maar dan zorg je er voor dat je geld kan verdienen door de noodzakelijke support...

                        En voor dat numlock probleem :
                        Dit al geprobeerd ?
                        •Open de register-editor
                        •Browse naar HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard
                        •Verander de waarde van InitialKeyboardIndicators naar 2
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #27
                          Re: Windows 9 gratis.

                          Ik heb net even de Technical Preview geïnstalleerd. Ziet er allemaal goed uit, en het nieuwe start menu zal voor velen wel welkom zijn. En voor zij, zoals ik, die liever werken met de Modern UI, die kunnen in de instellingen dit nog steeds zo aanpassen. Zeker een slimme zet van Microsoft!

                          Ik heb er nog niet al te veel mee gewerkt, maar op het eerste gezicht is deze versie even snel dan Windows 8.1. Dat je nu ook meerdere bureaubladen kunt gebruiken, vind ik wel mooi meegenomen. Zo kan ik alles een beetje meer gescheiden houden. Bureaublad voor al mijn fotografie toepassingen, web ontwikkeling, standaard programma's, en een speelhoekje.


                          Het is natuurlijk nog steeds een versie in ontwikkeling, maar tot nu toe geen enkel probleem mee ondervonden. Ik denk dat ik mijn systemen bij de officiële release volgend jaar zeker allemaal zal overzetten naar Windows 10.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Windows 9 gratis.

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Tsjah : ik installeerde in 2004 al een windowsserver zowat zonder het toetsenbord te gebruiken. Het enige script dat nodig was, was het loginscript voor de gebruikers.
                            Al eens een Linux-server geïnstalleerd voor dezelfde toepassingen ? Tegen dat je klaar bent, mag je een ander toetsenbord kopen wegens versleten. Uiteraard is de console het gebruiksvriendelijkste wat er is...
                            Nooit me beziggehouden met servers te installeren. Maar een tekstinterface is soms véél eenvoudiger dan met een muis moeten klooien. Vooral als je tekst moet invoeren en die muis enkel nodig hebt om op de juiste velden te geraken omdat dat de enige mogelijkheid is. En geef me maar de eenvoudige tekstbestanden om te configureren ipv de registry... De dag dat ik in windows met 1 commando alles kan updaten (systeem, drivers, applicaties etc) zie ik nog niet aan de horizon.

                            Trouwens 2004, had je dan voor je server geen driverdiskette met de scsi drivers nodig? Windows had dat niet op de installatie cd staan. En waarschijnlijk eentje voor de ethernet en video ook nog.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Windows 9 gratis.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Nooit me beziggehouden met servers te installeren. Maar een tekstinterface is soms véél eenvoudiger dan met een muis moeten klooien. Vooral als je tekst moet invoeren en die muis enkel nodig hebt om op de juiste velden te geraken omdat dat de enige mogelijkheid is. En geef me maar de eenvoudige tekstbestanden om te configureren ipv de registry... De dag dat ik in windows met 1 commando alles kan updaten (systeem, drivers, applicaties etc) zie ik nog niet aan de horizon.

                              Trouwens 2004, had je dan voor je server geen driverdiskette met de scsi drivers nodig? Windows had dat niet op de installatie cd staan. En waarschijnlijk eentje voor de ethernet en video ook nog.
                              Tjah : zelfs in die tijd werd al een floppy bijgeleverd voor de RAID-controller, en de overige drivers stonden op CD. Wat is het probleem : op F6 duwen is nu niet bepaald zwaar werk...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #30
                                Re: Windows 9 gratis.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                                Ik heb net even de Technical Preview geïnstalleerd. Ziet er allemaal goed uit, en het nieuwe start menu zal voor velen wel welkom zijn. En voor zij, zoals ik, die liever werken met de Modern UI, die kunnen in de instellingen dit nog steeds zo aanpassen. Zeker een slimme zet van Microsoft!

                                Ik heb er nog niet al te veel mee gewerkt, maar op het eerste gezicht is deze versie even snel dan Windows 8.1. Dat je nu ook meerdere bureaubladen kunt gebruiken, vind ik wel mooi meegenomen. Zo kan ik alles een beetje meer gescheiden houden. Bureaublad voor al mijn fotografie toepassingen, web ontwikkeling, standaard programma's, en een speelhoekje.


                                Het is natuurlijk nog steeds een versie in ontwikkeling, maar tot nu toe geen enkel probleem mee ondervonden. Ik denk dat ik mijn systemen bij de officiële release volgend jaar zeker allemaal zal overzetten naar Windows 10.
                                Dual boot Rudy?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X