Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eieieieieieindelijk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eieieieieieindelijk

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ik dacht dat wanneer je voorganger ZONDER REDEN plots stopt, dat hij dan in overtreding was.
    Ik weet niet of het zien van twee knappe dames langs de kant van de weg een reden is om plots te stoppen .
    Het probleem is natuurlijk, hoe ga je dat bewijzen. In 99% van de gevallen ben je de pineut denk ik.
    Misschien in de toekomst met de dashcam ...
    Jij zag geen reden om te stoppen.
    Je voorganger, duidelijk een heer in het verkeer, wou de dames een veilige manier van oversteken geven.
    Ze waren verder als 30m van een oversteekplaats, dus zijn ze wettig in orde.

Ik vrees dat jij hier de pineut was door de situatie verkeerd in te schatten.
    Lijkt mij toch héél gevaarlijk hoor, auto openbaar verkopen en celstraf aub!!
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Gisteren namiddag nog meegemaakt. Plots stopt mijn voorganger om twee (ik geef toe, knapuitziende dames) te laten oversteken op zo'n 50 meter van een zeebrapad.
      Ik kon nog net op tijd stoppen of ik had prijs door er achterop te rijden, je verwacht nl. niet dat je voorganger plots stopt als er niks in de weg is.
      Je moet altijd genoeg ruimte laten tussen jouw wagen en de wagen voor jou, zodat wanneer hij plots stopt, je zelf ook tijdig kan stoppen.
      Je houdt toch niet van bumperklevers, was je dan zelf wellicht ook aan het bumperkleven?

De wet moet wel een uitzondering maken als het gaat om knapuitziende dames, dat wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Je zou eens moeten proberen met overal 10km/u te traag te rijden, je rijbewijs te halen...
        Dan mag je gewoon niet meer in je autootje...
        Maar iemand die het normaal vindt (en het misschien ook doet ??), dat je in naam van de "vrijheid" in een stadskern 100 à 120 moet kunnen rijden, waar je maar 50 "mag" van de "onnozele" wetgever, daarop zou je tweede zinnetje ook van toepassing mogen zijn.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Je zou eens moeten proberen met overaal 10km/u te traag te rijden, je rijbewijs te halen...
          Dan mag je gewoon niet meer in je autootje...

Ach, als ik achter jou rijd, dan is dat meestal met een sportieve motor...
          duurt geen 3 seconden of je ziet mij niet meer rijden...

Blijf vooral hinderlijk rijden EN expres vertragen...
          dan kom je iemand met een kort lontje tegen, en weet je wat dan? Dan sta je ook in de gazet.

Hoe meer regels en hoe strenger alles wordt, hoe korter de lontjes bij mensen gaan worden, want elk snufje vrijheid wordt afgenomen...
          zo'n beetje dictatuur achtig he, voor sommige lijkt dat de oplossing...
          ik heb mijn rijbewijs al, al 45 jaar en als ik ergens rij, tegen 60 waar ik 70 mag rijden en dat ik dan binnen 3 sec, jou niet meer zie, dan denk ik : tufferke afpakken, en 2 jaar bak, want dan rij jij geen 70
          ik rij niet hinderlijk, en niet te traag, ik rij trager als men begint te knipperen enzo.Als dat snufje vrijheid van jou is blijkbaar, over de grens te mogen gaan, van wat wettelijk toegelaten is. Als iedereen 70 rijd, dan zijn er geen processen meer, dan moet ge uw lontje niet aansteken omdat ge weer 150 euro ofzo aan de staat mag doneren, dan kan ( als men dat gps geval kon toepassen ) niemand meer agressief rijden , of anderen hinderen door vlak voor uwe neus ( zoals dat filmke op youtube met die bmw ) zot te gaan doen.... heerlijk ontspannen rijden, in alle vrijheid, zonder er aan te moeten denken dat het weeral geld gaat kosten.

Comment

Ik weet niet of het zien van twee knappe dames langs de kant van de weg een geldige reden is om plots te stoppen .
            Voor bepaalde straten met tippelaars, moet de overheid een aparte rijstrook aanleggen voor de chauffeurs die traag willen rijden om te vleeskeuren, zodoende dat het doorgaand verkeer deftig kan doorrijden.

Comment

Jij zag geen reden om te stoppen.
              Je voorganger, duidelijk een heer in het verkeer, wou de dames een veilige manier van oversteken geven.
              Ze waren verder als 30m van een oversteekplaats, dus zijn ze wettig in orde.

Ik vrees dat jij hier de pineut was door de situatie verkeerd in te schatten.
              Lijkt mij toch héél gevaarlijk hoor, auto openbaar verkopen en celstraf aub!!
              Hoera, eindelijk eens kunnen leven op kosten van vadertje staat .
              Als er maar plaats is voor mij ...

Comment

@ anonymous : en moet men daar ook op kunnen inritsen ??? want dan moet ge wel een dubbele baan maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Je moet altijd genoeg ruimte laten tussen jouw wagen en de wagen voor jou, zodat wanneer hij plots stopt, je zelf ook tijdig kan stoppen.
                  Je houdt toch niet van bumperklevers, was je dan zelf wellicht ook aan het bumperkleven?

De wet moet wel een uitzondering maken als het gaat om knapuitziende dames, dat wel.
                  Het was in volle centrum, en ik denk dat niemand daar een afstand van tientallen meters laat tussen je voorganger, of we worden weer afgeschilderd als rijders die het verkeer ophouden .
                  En bumperkleven heb ik nog NOOIT gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                    ik heb mijn rijbewijs al, al 45 jaar en als ik ergens rij, tegen 60 waar ik 70 mag rijden en dat ik dan binnen 3 sec, jou niet meer zie, dan denk ik : tufferke afpakken, en 2 jaar bak, want dan rij jij geen 70
                    ik rij niet hinderlijk, en niet te traag, ik rij trager als men begint te knipperen enzo.Als dat snufje vrijheid van jou is blijkbaar, over de grens te mogen gaan, van wat wettelijk toegelaten is. Als iedereen 70 rijd, dan zijn er geen processen meer, dan moet ge uw lontje niet aansteken omdat ge weer 150 euro ofzo aan de staat mag doneren, dan kan ( als men dat gps geval kon toepassen ) niemand meer agressief rijden , of anderen hinderen door vlak voor uwe neus ( zoals dat filmke op youtube met die bmw ) zot te gaan doen.... heerlijk ontspannen rijden, in alle vrijheid, zonder er aan te moeten denken dat het weeral geld gaat kosten.
                    45 jaar geleden kreeg je een rijbewijs bij een pakje boter...
                    Nu moet je daar een examen voor doen, en met jouw rijstijl zou je dus geen rijbewijs halen, want je rijdt (al pas je nu al je getallen aan) 10% trager als wat toegestaan is... en dat is hinderlijk rijden...

zucht, maar de oude garde wilt niet mee met moderne tijden precies
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Raar toch dat er hier zijn die het onwettelijk handelen propageren... zou dat wel wettelijk toegelaten zijn

De rest is nu voor jullie, want de stroom wordt hier afgesloten... niet omdat ik niet betaald heb, maar wegens werken aan onze installatie .

Comment

Het was in volle centrum, en ik denk dat niemand daar een afstand van tientallen meters laat tussen je voorganger, of we worden weer afgeschilderd als rijders die het verkeer ophouden .
                        En bumperkleven heb ik nog NOOIT gedaan.
                        Wel, er wordt aangeraden om minstens 2 seconden tussen jou en je voorligger te laten...
                        aan 50km/u is dit ongeveer 15 a 20meter (uit het hoofd)...
                        Maar je laat geen tientallen meters? dus je kleeft wel degelijk aan je voorligger zijn bumper...

Of is bumperkleven plots een rekbaar begrip? Hij doet het, maar ik niet hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Tenvolle akkoord met die regel, maar verre van allen gelijk voor de wet.....
                          Stel je rijdt met een Lamborghini Aventador 6.5 V12 LP700 van 350.000€, of je rijdt met een bakje van 5.000€ 70 in zone 30, toch wel een groot verschil als ze deze in beslag nemen.
                          Maar toch is iedereen gelijk voor de wet.
                          Die met de Lamborghini had ook de keuze om een bakje van 5.000 € te kopen, dan had hij al 345.000 € uitgespaard
                          Hij legt er inmiddels hetzelfde traject mee af als het andere voortuig, aan diezelfde snelheid, waarom heeft hij dan een duurdere auto nodig?
                          Waarom zijn er ook verschillende voertuigen mogelijk om aan te kopen.

Comment

45 jaar geleden kreeg je een rijbewijs bij een pakje boter...
                            Nu moet je daar een examen voor doen, en met jouw rijstijl zou je dus geen rijbewijs halen, want je rijdt (al pas je nu al je getallen aan) 10% trager als wat toegestaan is... en dat is hinderlijk rijden...

zucht, maar de oude garde wilt niet mee met moderne tijden precies
                            Ik ben van de jonge garde. En bij mijn rijexamen werd sportief rijgedrag niet getolereerd, en werd ik niet verplicht om de maximumsnelheid te handhaven, maar om veilig te rijden.

't is niet omdat er 70 staat, dat je er 70 moet. Sommige plaatsen zijn gewoon onveilig om zo snel te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              @ anonymous : en moet men daar ook op kunnen inritsen ??? want dan moet ge wel een dubbele baan maken.
                              Dat spreekt voor zich. En elke oprit krijgt een bordje met "drive-in" opschrift.
                              En je kan enkel geflitst worden als je gescoord hebt.

Comment

Gisteren namiddag nog meegemaakt. Plots stopt mijn voorganger om twee (ik geef toe, knapuitziende dames) te laten oversteken op zo'n 50 meter van een zeebrapad.
                                Ik kon nog net op tijd stoppen of ik had prijs door er achterop te rijden, je verwacht nl. niet dat je voorganger plots stopt als er niks in de weg is.
                                Wellicht wilde hij, want mijn voorganger was een hij, die dames eens wat langer/beter bekijken toen ze voor zijn wagen liepen .
                                Hangt er van af of deze dames aanstalten maakten om over te steken Djivan, indien ze dat wel doen MOET je stoppen, maar natuurlijk,
                                wie zal het bewijzen...
                                Toevallig ook kort geleden meegemaakt, ik rij hier binnen de gemeente, moeilijke situatie om uit te leggen, maar op een bepaald punt moet je maken dat je van
                                de weg af bent, vlak daarna ligt een zebrapad, ik geef dus wat gas bij om van dat punt af te zijn, en op dat moment steekt er een voetganger over op dat
                                zebrapad, echt zo ene van "ik heb hier voorrang..." je weet wel wat ik bedoel, ik stop, maar naar meneer zijn gedacht wat kort, wat doet hij, hij blijft gewoon
                                voor mijn neus staan, en bekijkt mij zo van "heb je gezien dat je voor mij zal stoppen" ik dacht toen toch wel even, jong wat ben jij een arrogante sukkel....
                                Maar wat doe je er aan, tijdje geleden in Roeselare, ik rij op de westlaan, file en redelijk druk, er staan er enkele te wachten aan een zijstraat,
                                ik laat er daar twee door, begint den dezen daar achter mij van zijn kl*ten te maken dat het geen naam heeft, nog zo een sukkel....

In ieder geval, ik blijf er bij, moest iedereen zich aan de regels houden, en zich hoffelijk gedragen in het verkeer, dan zouden er een pak minder ongevallen zijn.
                                Last edited by Guest42; 3 september 2014, 09:08.

Comment

Working...
                                X