Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energie en paniekzaaierij.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Energie en paniekzaaierij.....

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Het moet toch mogelijk zijn om de grote verbruikers ,wasmachine droogkast en vaatwasser maar na een bepaald uur in te schakelen moet toch ook een verschil maken.
    Dat is inderdaad zo, maar wat gaan ze dan doen met al die huishoudens waar ze allemaal op dat ogenblik warm eten aan het klaarmaken zijn op hun elektrische kookplaten en elektrische ovens?
    Best mogelijk dat net die apparaten voor de grootste stroompieken zorgen tijdens die periode van de dag.
    De was en afwas kan meestal wel gemakkelijk uitgesteld worden, eigenlijk hebben ze daarvoor het tweevoudig tarief bedacht.
    Mijn wasmachine draait nooit op dagtarief, een afwasmachine heb ik niet, en ik kook op een gasfornuis (ik heb wel een elektrische oven en een microgolf).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Volgens dit artikel zou Frankrijk ook mogelijks met stroomtekorten kunnen kampen.

Allez, Frankrijk, met de meeste kerncentrales ter wereld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Dat is inderdaad zo, maar wat gaan ze dan doen met al die huishoudens waar ze allemaal op dat ogenblik warm eten aan het klaarmaken zijn op hun elektrische kookplaten en elektrische ovens?
        Voor die mensen hebben ze het hoofdstuk "koude schotels", in de kookboeken toegevoegd

Echt, ik zie niet meteen een probleem om soms eens 3-4uutjes per dag zonder stroom te zitten.
        Je zal even vloeken op de toestellen die niet werken die je gewoon bent te gebruiken, maar het is écht geen ramp hè.
        Als we dat niet overleven, vraag ik me toch af hoe we ooit de beide wereldoorlogen hebben overleefd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Als we dat niet overleven, vraag ik me toch af hoe we ooit de beide wereldoorlogen hebben overleefd.
          Omdat WIJ er toen nog niet waren?
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Voor die mensen hebben ze het hoofdstuk "koude schotels", in de kookboeken toegevoegd

Echt, ik zie niet meteen een probleem om soms eens 3-4uutjes per dag zonder stroom te zitten.
            Je zal even vloeken op de toestellen die niet werken die je gewoon bent te gebruiken, maar het is écht geen ramp hè.
            Jouw 'ik' is niet iedereen
            De oorlogen werden overleefd ja maar het gebruik van toen en de afhankelijkheid van deze energie
            kan je moeilijk vergelijken met nu.
            Ik denk aan koelkasten en diepvriezers, benzinepompen die uitvallen, bankautomaten die stil liggen, betalingssystemen die uitvallen en noem maar op.
            Wat doe je met het verkeer bij verkeerslichten.

Op een aantal dingen kan je je wel voorbereiden of voorzien op hetgeen komen gaat.
            En je zal wel moeten of je eet warme koude schotels
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ik denk aan koelkasten en diepvriezers, benzinepompen die uitvallen, bankautomaten die stil liggen, betalingssystemen die uitvallen en noem maar op.
              Wat doe je met het verkeer bij verkeerslichten.
              Ja akkoord, maar ik ken mensen die al panikeren als hun smartphone eens een half uurtje plat is en ze niet meteen een stopcontact hebben om het op te laden
              Die mensen zullen helemaal loos gaan

Comment

Ja akkoord, maar ik ken mensen die al panikeren als hun smartphone eens een half uurtje plat is en ze niet meteen een stopcontact hebben om het op te laden
                Die mensen zullen helemaal loos gaan
                Ja juist
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik "panikeer" vooral voor het weer aanschakelen van de stroom en de mogelijke spanningspieken waardoor apparaten het kunnen begeven. Hou zeker modems/routers in het oog.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Ik "panikeer" vooral voor het weer aanschakelen van de stroom en de mogelijke spanningspieken waardoor apparaten het kunnen begeven. Hou zeker modems/routers in het oog.
                    Ik heb bij gevoelige apparatuur overspanningsbeveiliging opstaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Ah, dat is hier allemaal beveiligd
                      In het verleden heb ik nogal miserie gehad zonder dus die beveiliging.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Als je 3fasige aansluiting hebt is het gevaar groter, als de nulgeleider loskomt kan er veel defect geraken.

Comment

en ik vrees een beetje voor de bevolkingstoename volgende zomer en najaar
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            en ik vrees een beetje voor de bevolkingstoename volgende zomer en najaar
                            Dan zullen ze later nog vroeger aan de scholen moeten kamperen om hun kinderen ingeschreven te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              Ik heb bij gevoelige apparatuur overspanningsbeveiliging opstaan.
                              Iemand een tip voor een goede maar betaalbare beveiliging voor de pc en toebehoren? Ik heb de indruk dat er ook nogal wat rommel op de markt is.

Bedankt!
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                Iemand een tip voor een goede maar betaalbare beveiliging voor de pc en toebehoren? Ik heb de indruk dat er ook nogal wat rommel op de markt is.

Bedankt!
                                Hier kan je ook info op doen.

Comment

Working...
                                X