Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energie en paniekzaaierij.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Energie en paniekzaaierij.....

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Hier kan je ook info op doen.
    http://www.stagobel.be/
    De link werkt, maar de catalogi betreffende lightning en surge protection kan ik niet openen, en als pdf downloaden werkt evenmin bij mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      De link werkt, maar de catalogi betreffende lightning en surge protection kan ik niet openen, en als pdf downloaden werkt evenmin bij mij.
      deze link werkt bij mij wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Iemand een tip voor een goede maar betaalbare beveiliging voor de pc en toebehoren? Ik heb de indruk dat er ook nogal wat rommel op de markt is.

Bedankt!
        Deze zal wel goed genoeg zijn, de prijs is er toch naar http://www.hifidelity.nl/ps-audio-dectet.html (het is wel een uitvoering met randaarding).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Iemand een tip voor een goede maar betaalbare beveiliging voor de pc en toebehoren? Ik heb de indruk dat er ook nogal wat rommel op de markt is.
          In principe als je een deftige voeging in je PC steken hebt, dan zou je geen last mogen hebben van kleine piekjes op het net.
          Het enige waar je dan eventueel nog nut aan kan hebben is een UPS tegen plotse stroomuitval.

Heb je ooit al iets defect gehad door spanningspieken?
          Hier enkel vroeger eens een modem of ADSL-router door een onweer, maar dat kwam dan eerder door de telefoonlijn binnen.
          Last edited by VerSeg; 14 september 2014, 13:57.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik heb hier ook nog geen defecten gehad door spanningspieken, de kans dat dat ooit gebeurt is er altijd wel, maar die kans is volgens mij niet zo heel erg groot.
            BD0338BE

Comment

We hebben hier wel oa eens een tv kapot gehad, maar het is moeilijk voor een gewone gebruiker om uit te maken dat dit door een piekstroom werd veroorzaakt. Betaalbare piekstroombeveiliging is voor iedereen een anders in te vullen begrip blijkbaar ;-)

Bedankt voor de info!

Willy
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Deze zal wel goed genoeg zijn, de prijs is er toch naar http://www.hifidelity.nl/ps-audio-dectet.html (het is wel een uitvoering met randaarding).
                Gewoon een verdeelslof met tien apparte netfilters, zelfs deze zal een stroompiek niet kunnen tegen houden.
                Bovendien zijn tegenwoordig bijna alle deftige toestellen uitgerust met een eigen netfilter, zeker als er een geschakelde voeding in steekt.

Comment

We hebben hier wel oa eens een tv kapot gehad, maar het is moeilijk voor een gewone gebruiker om uit te maken dat dit door een piekstroom werd veroorzaakt. Betaalbare piekstroombeveiliging is voor iedereen een anders in te vullen begrip blijkbaar ;-)

Bedankt voor de info!

Willy
                  De vraag is wat versta je onder een stroompiek, veel toestellen zijn voorzien van een varistor, die bij een bepaalde spanning een kleine weerstand gaan vormen wat een zekering laat springen.
                  Maar als deze stroompiek wordt veroorzaakt door bv. een slecht contact van een nulleider, dan kan de spanning in het slechtste geval oplopen tot 400 volt, dat kan serieuze schade aanrichten.

Comment

In de link die Black B@ndit opgaf, staat :
                    "Het blijkt maar eens des te meer dat schone stroom essentieel is voor de weergavekwaliteit van een muzieksysteem. Ondanks dat ik in mijn eigen set hier behoorlijk veel aandacht heb geschonken was ik behoorlijk verrast over de toegevoegde waarde van de Quintet in mijn set."
                    Waarschijnlijk een beoordeling van een "kenner" die ook USB- en HDMI kabels van 200€ heeft voor een betere geluidskwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      De vraag is wat versta je onder een stroompiek, veel toestellen zijn voorzien van een varistor, die bij een bepaalde spanning een kleine weerstand gaan vormen wat een zekering laat springen.
                      Maar als deze stroompiek wordt veroorzaakt door bv. een slecht contact van een nulleider, dan kan de spanning in het slechtste geval oplopen tot 400 volt, dat kan serieuze schade aanrichten.
                      Sinds ik hier thuis alles heb beveiligd heb ik nergens meer last van.
                      Er staat ergens een topic op BD wat daar over gaat.
                      (bouk zal dat wel vinden )

Heb er dus twee: Monster en Philips.
                      Last edited by theokus; 16 september 2014, 00:48.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

In de link die Black B@ndit opgaf, staat :
                        "Het blijkt maar eens des te meer dat schone stroom essentieel is voor de weergavekwaliteit van een muzieksysteem. Ondanks dat ik in mijn eigen set hier behoorlijk veel aandacht heb geschonken was ik behoorlijk verrast over de toegevoegde waarde van de Quintet in mijn set."
                        Waarschijnlijk een beoordeling van een "kenner" die ook USB- en HDMI kabels van 200€ heeft voor een betere geluidskwaliteit.
                        Dat hoort erbij, als je zo'n dure USB en HDMI kabeltjes koopt, dan moet je ook zo'n heel dure netfilter/stopcontacten kopen, anders krijg je nog steeds niet de beste geluidsweergave.
                        Misschien moet je ook de juiste keuze maken of de stroom opgewekt is met kernenergie, kolen, gas, wind, zon... voor de beste geluidsweergave.

Ik zal die extreem dure spullen nooit kopen, maar er zijn er wel die daar geld aan willen uitgeven omdat ze alles geloven wat er wordt gezegd en geschreven.
                        Maar dat is al voldoende besproken in een paar andere topics .
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik had last van muggen en heb daarom alles beveiligd met vliegenramen. Nu heb ik ook nergens meer last van.

Comment

Ik had last van muggen en heb daarom alles beveiligd met vliegenramen. Nu heb ik ook nergens meer last van.
                            Dat heb ik hier ook gedaan, maar heel af en toe geraakt er toch nog een mug of vlieg mee binnen (je kan niet binnen of buiten gaan zonder de deur te openen).
                            Je hebt dus geen 100% zekerheid dat de muggen buiten blijven, en dat geldt ook voor zo'n overspanningsbeveiliging, de kans dat er iets mis gaat is door zo'n beveiliging kleiner, maar het kan in extreme gevallen toch nog mis gaan.
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              De huidige toestellen kunnen toch wel wat verdragen hoor Theo, maar de rand commerce moet ook draaien hé.

U weet ongetwijfeld nog dat er vroeger bij bijna elke zwart-wit tv zo een metalen stroomstabilisator stond.
                              Was gewoon een bakje met een transformator een paar smoorspoelen en een condensator, eigenlijk niet meer dan
                              deze die nu nog een suikerklontje groot zijn en een stuk beter, maar heb je een blikseminslag of een zware statische ontlading,
                              wees dan maar zeker dat de boel ook om zeep is.

Bij netfilters moet je trouwens ook rekening houden dat deze op een stopcontact met aarding staan, anders hebben die dingen totaal geen zin.
                              En hou ook rekening dat iedere bijkomende netfilter een stukje aardlek heeft, dus te veel van die dingen op bv. een 30 mAmp verliesstroomschakelaar
                              kan ook problemen geven.

Comment

De oplossing voor ons energieprobleem : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2099161
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X