Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Jawel, en dat mag je zowel letterlijk als figuurlijk nemen. En beroepshalve weet ik als geen ander wat ALS betekent.
Wat zou u eigenlijk doen als u werd uitgenodigd voor die ice-bucket-challenge?
Zelf zou ik ijs over mijn kop gieten noch een donatie doen.
Ik liet me niet graag dwingen door (a)sociale media om het één of het ander te doen en zou als 'dank' beide opties dus niet doen.
Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudtBekijk bericht
Wat zou u eigenlijk doen als u werd uitgenodigd voor die ice-bucket-challenge?
Zelf zou ik ijs over mijn kop gieten noch een donatie doen.
Ik liet me niet graag dwingen door (a)sociale media om het één of het ander te doen en zou als 'dank' beide opties dus niet doen.
Ik zou het niet doen, maar wel een donatie doen, hetgeen ik toch al doe via andere kanalen.
De ouderen onder ons zullen zich wel de fameuze "Boemerang-actie" herinneren van weleer. Deze actie moest dan MS in de picture brengen. Op zichzelf een zeer goed initiatief, maar naderhand bleek dat veel van die donaties in verkeerde en dubieuze handen waren verdwenen. De actie rond ALS zal misschien wel anders en beter georganiseerd zijn, en we leven nu ook in een andere tijd, maar in veel van die gevallen zitten er nogal wat haaien te wachten. Maar ik hoop uiteraard dat het dit keer niet zo is. Het is nl. wel een ziekte die verschrikkelijk is en ik heb gedurende mijn carrière verschillende van die patiënten gezien, met helaas dramatische afloop.
Ik zou het niet doen, maar wel een donatie doen, hetgeen ik toch al doe via andere kanalen.
De ouderen onder ons zullen zich wel de fameuze "Boemerang-actie" herinneren van weleer. Deze actie moest dan MS in de picture brengen. Op zichzelf een zeer goed initiatief, maar naderhand bleek dat veel van die donaties in verkeerde en dubieuze handen waren verdwenen. De actie rond ALS zal misschien wel anders en beter georganiseerd zijn, en we leven nu ook in een andere tijd, maar in veel van die gevallen zitten er nogal wat haaien te wachten. Maar ik hoop uiteraard dat het dit keer niet zo is. Het is nl. wel een ziekte die verschrikkelijk is en ik heb gedurende mijn carrière verschillende van die patiënten gezien, met helaas dramatische afloop.
Probleem is weer de farmaceutische industrie.
Het gaat om een ziekte die niet wereldwijd verspreid is.
Dus valt er weinig winst te maken.
En intussen is Corey Griffin overleden door verdrinking....
Probleem is weer de farmaceutische industrie.
Het gaat om een ziekte die niet wereldwijd verspreid is.
Dus valt er weinig winst te maken.
Ik weet niet of dit de reden is. Van dezelfde familie zijn toch ook PLS (primaire lateraal sclerose)en MS. Voor de laatste is vrij veel aandacht, maar voor PLS dan weer niet.
En intussen is Corey Griffin overleden door verdrinking....
Gaat er nu een ludieke actie komen om dood door verdrinking te voorkomen of vraag ik nu iets geks?
Ik wil zeker het leed niet kleiner maken dan het is maar ik mis meer en meer de ingetogenheid.
Het lijkt alsof emotionele incontinentie een deugd geworden is, ik denk hierbij ook aan de manier waarop hier met het ongeluk van de MH17 is omgegaan.
Er is bijna niet te ontkomen aan dat overdreven gedoe, je moet bijna kluizenaar worden en volledig afgesloten zijn van de buitenwereld om er aan te ontkomen.
Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudtBekijk bericht
Gaat er nu een ludieke actie komen om dood door verdrinking te voorkomen of vraag ik nu iets geks?
Ik wil zeker het leed niet kleiner maken dan het is maar ik mis meer en meer de ingetogenheid.
Het lijkt alsof emotionele incontinentie een deugd geworden is, ik denk hierbij ook aan de manier waarop hier met het ongeluk van de MH17 is omgegaan.
Er is bijna niet te ontkomen aan dat overdreven gedoe, je moet bijna kluizenaar worden en volledig afgesloten zijn van de buitenwereld om er aan te ontkomen.
Ik ben het eens met jou.
Oppervlakkigheid = troef deze dagen.
Griffin was gedeeltelijk uitvinder van wat een hype is geworden
MAAR het heeft enorm veel geld opgebracht.
Een manier om waterverspilling tegen te gaan zeker en ook zelf nog wat te genieten. Ik vermoed ook dat de bijdrage proportioneel zal worden met het aantal glazen Chivas.
Ach ja.., eigenlijk heeft hier nog niemand een opmerking gemaakt over het verspillen van al dat water... Misschien ook verplichten om de emmer te vullen met regenwater.
Comment