Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

    Zie ad astra.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Het is te onnozel om hier met u nog woorden aan vuil te maken. De kortste weg is deze naar de vuilbak.
      En hier gaan we nog maar eens............... pfffffffffffffffffff.

      Comment


      • #33
        Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

        Of die challenge nu belachelijk is of niet maakt weinig uit.
        Ze halen geld binnen, en dat is wat telt.

        Uiteraard worden de filmpjes van bekende personen meer bekeken of krijgen ze meer media aandacht...

        Leven en laten leven zeker...'

        Comment


        • #34
          Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

          Leven en laten leven zeker...'
          Jawel, en dat mag je zowel letterlijk als figuurlijk nemen. En beroepshalve weet ik als geen ander wat ALS betekent.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Jawel, en dat mag je zowel letterlijk als figuurlijk nemen. En beroepshalve weet ik als geen ander wat ALS betekent.

            Wat zou u eigenlijk doen als u werd uitgenodigd voor die ice-bucket-challenge?

            Zelf zou ik ijs over mijn kop gieten noch een donatie doen.
            Ik liet me niet graag dwingen door (a)sociale media om het één of het ander te doen en zou als 'dank' beide opties dus niet doen.

            Comment


            • #36
              Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Wat zou u eigenlijk doen als u werd uitgenodigd voor die ice-bucket-challenge?

              Zelf zou ik ijs over mijn kop gieten noch een donatie doen.
              Ik liet me niet graag dwingen door (a)sociale media om het één of het ander te doen en zou als 'dank' beide opties dus niet doen.
              Ik zou het niet doen, maar wel een donatie doen, hetgeen ik toch al doe via andere kanalen.
              De ouderen onder ons zullen zich wel de fameuze "Boemerang-actie" herinneren van weleer. Deze actie moest dan MS in de picture brengen. Op zichzelf een zeer goed initiatief, maar naderhand bleek dat veel van die donaties in verkeerde en dubieuze handen waren verdwenen. De actie rond ALS zal misschien wel anders en beter georganiseerd zijn, en we leven nu ook in een andere tijd, maar in veel van die gevallen zitten er nogal wat haaien te wachten. Maar ik hoop uiteraard dat het dit keer niet zo is. Het is nl. wel een ziekte die verschrikkelijk is en ik heb gedurende mijn carrière verschillende van die patiënten gezien, met helaas dramatische afloop.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Ik zou het niet doen, maar wel een donatie doen, hetgeen ik toch al doe via andere kanalen.
                De ouderen onder ons zullen zich wel de fameuze "Boemerang-actie" herinneren van weleer. Deze actie moest dan MS in de picture brengen. Op zichzelf een zeer goed initiatief, maar naderhand bleek dat veel van die donaties in verkeerde en dubieuze handen waren verdwenen. De actie rond ALS zal misschien wel anders en beter georganiseerd zijn, en we leven nu ook in een andere tijd, maar in veel van die gevallen zitten er nogal wat haaien te wachten. Maar ik hoop uiteraard dat het dit keer niet zo is. Het is nl. wel een ziekte die verschrikkelijk is en ik heb gedurende mijn carrière verschillende van die patiënten gezien, met helaas dramatische afloop.
                Probleem is weer de farmaceutische industrie.
                Het gaat om een ziekte die niet wereldwijd verspreid is.
                Dus valt er weinig winst te maken.

                En intussen is Corey Griffin overleden door verdrinking....
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Probleem is weer de farmaceutische industrie.
                  Het gaat om een ziekte die niet wereldwijd verspreid is.
                  Dus valt er weinig winst te maken.

                  En intussen is Corey Griffin overleden door verdrinking....
                  Het wordt dan toch nog "een beetje" te gek.Eén dode teveel dus.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #39
                    Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Probleem is weer de farmaceutische industrie.
                    Het gaat om een ziekte die niet wereldwijd verspreid is.
                    Dus valt er weinig winst te maken.
                    Ik weet niet of dit de reden is. Van dezelfde familie zijn toch ook PLS (primaire lateraal sclerose)en MS. Voor de laatste is vrij veel aandacht, maar voor PLS dan weer niet.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #40
                      Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En intussen is Corey Griffin overleden door verdrinking....
                      Gaat er nu een ludieke actie komen om dood door verdrinking te voorkomen of vraag ik nu iets geks?

                      Ik wil zeker het leed niet kleiner maken dan het is maar ik mis meer en meer de ingetogenheid.
                      Het lijkt alsof emotionele incontinentie een deugd geworden is, ik denk hierbij ook aan de manier waarop hier met het ongeluk van de MH17 is omgegaan.
                      Er is bijna niet te ontkomen aan dat overdreven gedoe, je moet bijna kluizenaar worden en volledig afgesloten zijn van de buitenwereld om er aan te ontkomen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                        Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Gaat er nu een ludieke actie komen om dood door verdrinking te voorkomen of vraag ik nu iets geks?

                        Ik wil zeker het leed niet kleiner maken dan het is maar ik mis meer en meer de ingetogenheid.
                        Het lijkt alsof emotionele incontinentie een deugd geworden is, ik denk hierbij ook aan de manier waarop hier met het ongeluk van de MH17 is omgegaan.
                        Er is bijna niet te ontkomen aan dat overdreven gedoe, je moet bijna kluizenaar worden en volledig afgesloten zijn van de buitenwereld om er aan te ontkomen.
                        Ik ben het eens met jou.
                        Oppervlakkigheid = troef deze dagen.

                        Griffin was gedeeltelijk uitvinder van wat een hype is geworden
                        MAAR het heeft enorm veel geld opgebracht.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #42
                          Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Het is te onnozel om hier met u nog woorden aan vuil te maken. De kortste weg is deze naar de vuilbak.
                          bericht verwijderd. Het is uiteindelijk niet de moeite om op zoiets te reageren.
                          Last edited by Cookie; 25 augustus 2014, 06:45.
                          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                          Comment


                          • #43
                            Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                            https://www.youtube.com/watch?v=Ju5VxyM3S4o

                            Comment


                            • #44
                              Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                              Een manier om waterverspilling tegen te gaan zeker en ook zelf nog wat te genieten. Ik vermoed ook dat de bijdrage proportioneel zal worden met het aantal glazen Chivas.
                              Ach ja.., eigenlijk heeft hier nog niemand een opmerking gemaakt over het verspillen van al dat water... Misschien ook verplichten om de emmer te vullen met regenwater.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #45
                                Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !



                                Wie wil er als nieuwjaarsduik deze mooie ijsemmer over zijn hoofd kappen?
                                Gelieve dan snel contact op te nemen met mij, hij is bijna gesmolten.

                                Comment

                                Working...
                                X