Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    Jullie zullen ooit weer vrienden worden.
    Waarschijnlijk wel hoor...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #47
      Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Wij voor autoreizen (meestal Frankrijk) altijd de volgende :

      Voor vakantiehuisjes : Gîtes de France
      Voor hotels : Logis (et Auberges) de France
      Bij beiden kan je dan nog altijd kiezen welke kwaliteit je wil.

      Voor vliegvakanties : Sunjets of eventueel alles zelf boeken (hotel/vakantiewoning - vluchten - huurauto)
      Voor mij nooit geen ketens meer Djivan, liefst gewoon bij particulieren, in Frankrijk reeds een dertigtal keer voor een weekje gedaan,
      en in Zuid-Afrika vier keer drie weken rond getrokken, steeds bij particuliere B&B's, daar is het helemaal gemakkelijk, je hoeft er
      door het overaanbod nooit op voorhand wat te regelen, alleen weten waar je je eerste nacht zal slapen, die mensen kennen elkaar
      daar tot op een paar honderd Km ver, en regelen steeds je volgende slaapplaats, je hoeft alleen te zeggen waar je de volgende dag heen trekt,
      nooit geen gemakkelijker land meegemaakt dan daar om te reizen.
      Weet je hoe het komt dat ZA zo veel B&B's heeft ? Toen er daar nog geen pensioenstelsel bestond voor de Zuid Afrikanen bouwden degenen
      die bij de betere middenklasse behoorden bijna allemaal huizen waar een paar kamers en badkamers meer in werden voorzien,
      dat om wanneer ze stopten met werken, op deze manier nog een centje bij te verdienen, vandaar een overaanbod.
      Mijn zus had er ook een B&B huis gekocht, maar daar is ze snel mee gestopt, er zijn er gewoon te veel.

      Comment


      • #48
        Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

        Comment


        • #49
          Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Voor mij nooit geen ketens meer Djivan, liefst gewoon bij particulieren, in Frankrijk reeds een dertigtal keer voor een weekje gedaan,
          en in Zuid-Afrika vier keer drie weken rond getrokken, steeds bij particuliere B&B's, daar is het helemaal gemakkelijk, je hoeft er
          door het overaanbod nooit op voorhand wat te regelen, alleen weten waar je je eerste nacht zal slapen, die mensen kennen elkaar
          daar tot op een paar honderd Km ver, en regelen steeds je volgende slaapplaats, je hoeft alleen te zeggen waar je de volgende dag heen trekt,
          nooit geen gemakkelijker land meegemaakt dan daar om te reizen.
          Weet je hoe het komt dat ZA zo veel B&B's heeft ? Toen er daar nog geen pensioenstelsel bestond voor de Zuid Afrikanen bouwden degenen
          die bij de betere middenklasse behoorden bijna allemaal huizen waar een paar kamers en badkamers meer in werden voorzien,
          dat om wanneer ze stopten met werken, op deze manier nog een centje bij te verdienen, vandaar een overaanbod.
          Mijn zus had er ook een B&B huis gekocht, maar daar is ze snel mee gestopt, er zijn er gewoon te veel.
          Tsja, en wij doen het nu net wel omdat die 'ketens' regelmatig controles uitvoeren en je dan niet voor verrassingen komt te staan.
          Het zijn de ketens die het aantal korenaren (Gîtes de France) en het aantal schouwtjes (Logis) geven.
          Waarmee ik niet wil zeggen dat gewoon particulieren ook geen nette woningen kunnen aanbieden.
          De eerste keer Corsica was ook rechtstreeks bij een particulier omdat de Gîtes de France woningen in het betreffende dorp bezet waren, en het was er ook prima.
          Wij willen gewoon het risico niet lopen omdat we altijd vooraf reserveren.
          Bij zoeken en betrekken van een woning zonder reservatie kan je natuurlijk eerst een kijkje nemen voor je toezegt, bij reservatie is dit moeilijk, want met foto's kan je alle kanten uit, dat weet iedereen hier wel op BD denk ik .

          Wij zijn één keer een ganse dag aan het poetsen en afwassen geweest (gelukkig waren we toen met vier) voor het een beetje deftig was in een 4-sterren-cottage in Ierland....... Dat willen we nooit meer meemaken.
          Het was ook particulier en ik denk dat ze zich zelf vier sterren toegeëigend hebben .
          En het was hier : http://www.knightscottage.com/ (het is wel reeds een tijd geleden, en misschien is het ondertussen wel veranderd, dat weet ik natuurlijk niet).
          Last edited by Guest17; 7 augustus 2014, 18:59.

          Comment


          • #50
            Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

            Dit jaar nog eens voor de derde maal naar http://www.aubrindeble.com/ Djivan, die mensen hadden vroeger een prima restaurant in Kruishoutem, super adres, en helemaal niet duur.

            Comment


            • #51
              Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

              ......
              Last edited by Mullie; 20 oktober 2014, 00:50.

              Comment


              • #52
                Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Dit jaar nog eens voor de derde maal naar http://www.aubrindeble.com/ Djivan, die mensen hadden vroeger een prima restaurant in Kruishoutem, super adres, en helemaal niet duur.
                Ziet er dik in orde uit. Enne btw, ik ken die mensen, allee ttz. wij zijn in de tijd verschillende keren gaan eten in hun restaurant, ik geloof dat het in hun tijd De Strohalm (*) noemde, en nu noemt het Artichaud.
                Wij zijn er de eerste keer gaan eten omdat ze steentapijt hadden liggen als vloer in hun restaurant en wij dit wel eens wilden zien omdat we in een gedeelte van onze woning ook iets dergelijks dachten te laten plaatsen.
                Het eten viel zo goed mee, dat we er verschillende keren geweest zijn. Je kreeg er altijd een goeie Filliers als sorbet . Ik wist niet dat ze in Frankrijk beland zijn.
                Voor dit jaar lig alles al vast, maar ik sla het op voor wie weet volgend jaar, bedankt.
                Groetjes

                (*) Oeps, ik zie nu dat het zelfs op hun website staat.

                Comment


                • #53
                  Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                  Het was inderdaad De Strohalm Djivan, voor volgend jaar vrees ik dat je waarschijnlijk te laat
                  zal zijn, want hun Chambres D'hotes staat sinds vorig jaar te koop, dit jaar zouden ze er nog
                  bijnemen indien niet verkocht voor eind verleden jaar, dan gaan ze op pensioen.
                  Zal je op hun website wel kunnen volgen na dit seizoen denk ik, tenzij ze er "nog" een jaartje bij doen.

                  Comment


                  • #54
                    Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                    Super grappig.....zou zoiets tegenwoordig nog mogen?? bijv. plaats waar trekhaak bevestigd moet worden?
                    Dan kan ik me misschien ook bij het leger van sleurhutters voegen...
                    Iets soortgelijks bestaat nog Mullie, een paar jaar geleden zag ik er nog een nieuwe in Frankrijk, maar dan wel als oplegger op een zware Pic Up, op een gewone auto zal dat wel niet meer mogen denk ik, geen enkele wagen heeft nog een dak dat stevig genoeg is om zo een baar met kogel op te monteren.

                    Comment


                    • #55
                      Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                      Super grappig.....zou zoiets tegenwoordig nog mogen?? bijv. plaats waar trekhaak bevestigd moet worden?
                      Dan kan ik me misschien ook bij het leger van sleurhutters voegen...
                      Die caravans die we hier in Europa zagen waren meestal van Franse makelij. De ClipCar (Clip Car Auto n'Home ) en de RandoCar zijn nu geschiedenis geworden omdat die constructievorm niet meer toegelaten is door de Europese (en de Franse) wetgeving.
                      De constructeurs zijn er dan ook mee opgehouden.
                      Info : http://www.auray-utilitaires.com
                      Franse tekst.
                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      ............................. geen enkele wagen heeft nog een dak dat stevig genoeg is om zo een baar met kogel op te monteren.
                      Dat zal er alleszins veel mee te maken hebben.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #56
                        Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                        Wat ik hier bijna nooit zie is dit , prima bescherming voor als je eens slordig bent .
                        Dit even terzijde van de eigenlijke discussie
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #57
                          Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                          ........
                          Last edited by Mullie; 20 oktober 2014, 00:51.

                          Comment


                          • #58
                            Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                            .......
                            Last edited by Mullie; 20 oktober 2014, 00:52.

                            Comment


                            • #59
                              Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                              Jij bedoelt die blauwe kabel....is in nederland verplicht.
                              Die kabel is ook in België verplicht, maar er moeten niet zoveel krullen inliggen en je mag de kleur zelf kiezen

                              Comment


                              • #60
                                Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                                Neen, ik bedoel de de beschermingsplaat om niet tegen je bumper te stoten , ik heb ze ook al in V vorm gezien .
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X