Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Wat ik hier bijna nooit zie is dit , prima bescherming voor als je eens slordig bent .
    is toch niet nodig bij een oplooprem..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #62
      Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
      Jij bedoelt die blauwe kabel....is in nederland verplicht.
      Ik weet niet of dat in alle gevallen verplicht is, mogelijk is tot 750 kg niet verplicht een kabel als hulpkoppeling te hebben.
      Iemand die het zeker wil weten zou dat moeten opzoeken.
      Verder is het zo dat de kabel stevig bevestigd moet zijn (gewoon om de kogelkop leggen) en op de foto is de kabel (twee eigenlijk) bevestigd aan iets duns.
      Ook mag de kabel niet zo lang dat de dissel de grond kan raken mocht de koppeling losraken.
      Wat op de foto te zien is is eigenlijk verboden.

      Ik vind de manier waarop de electra is aangesloten erg professioneel.

      Comment


      • #63
        Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        is toch niet nodig bij een oplooprem..?
        grt,bouk.
        Ik zie geen oplooprem, wat zie ik over het hoofd?

        Comment


        • #64
          Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          is toch niet nodig bij een oplooprem..?
          grt,bouk.
          Normaal is het zo Bouk dat de kabel bij een caravan met oplooprem, bij loskomen van de kogelgrip de handrem dicht trekt, zodat de caravan
          aan het remmen gaat.

          Comment


          • #65
            Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Normaal is het zo Bouk dat de kabel bij een caravan met oplooprem, bij loskomen van de kogelgrip de handrem dicht trekt, zodat de caravan
            aan het remmen gaat.
            maar toch ook, als je remt en de aanhanger gaat dan naar voren dat hij dan zichzelf remt..?
            bedoel:

            grt,bouk.
            Last edited by bouk; 9 augustus 2014, 18:12.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #66
              Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Neen, ik bedoel de de beschermingsplaat om niet tegen je bumper te stoten , ik heb ze ook al in V vorm gezien .
              Heb ik ook opgemerkt, en ik vind dat echt wel praktisch, wie regelmatig een aanhanger koppelt zal dat wel weten,
              in sommige omstandigheden bij minder vlak terrein is dat ding soms moeilijk te sturen. ik vind het

              Comment


              • #67
                Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                maar toch ook, als je remt en de aanhanger gaat dan naar voren dat hij dan zichzelf remt..?
                grt,bouk.
                Inderdaad, maar die kabel of ketting is er voor het geval je atache loskomt en je aanhanger afhaakt hé Bouk.

                Comment


                • #68
                  Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Normaal is het zo Bouk dat de kabel bij een caravan met oplooprem, bij loskomen van de kogelgrip de handrem dicht trekt, zodat de caravan
                  aan het remmen gaat.
                  Ja, dat is een dun kabeltje wat makkelijk breekt. Niet deze dikke kabels van de foto. Het scheelt of je een oplooprem hebt of juist niet. Zonder, dan altijd dikke kabel of ketting (in NL) en met dan een dun breekkabeltje en geen dikke kabel.
                  Last edited by heaucheneaudt; 9 augustus 2014, 18:18.

                  Comment


                  • #69
                    Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Ik vind de manier waarop de electra is aangesloten erg professioneel.
                    Ziet er inderdaad geen norm connectie uit.

                    Comment


                    • #70
                      Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Ja, dat is een dun kabeltje wat makkelijk breekt. Niet deze dikke kabels van de foto.
                      Op die foto klopt gewoon niets, zie eens hoe die trekhaak montage ineen steekt, volgens dat ik dat zie, zit er een stang gewoon in een vierkante buis
                      geschoven die van onder de auto komt, volgens mij dus een stuk zelfbouw waarmee je niet naar de keuring kan, en die kabels zijn waarschijnlijk
                      kabels van een fiets met hangslot.

                      Als je daarmee iets voorhebt, draaien ze je zo de bak ik vrees ik.....

                      Comment


                      • #71
                        Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Op die foto klopt gewoon niets, zie eens hoe die trekhaak montage ineen steekt, volgens dat ik dat zie, zit er een stang gewoon in een vierkante buis
                        geschoven die van onder de auto komt, volgens mij dus een stuk zelfbouw waarmee je niet naar de keuring kan, en die kabels zijn waarschijnlijk
                        kabels van een fiets met hangslot.

                        Als je daarmee iets voorhebt, draaien ze je zo de bak ik vrees ik.....
                        Inderdaad ja.
                        Waarschijnlijk is de foto in scene gezet om te tonen hoe het allemaal niet moet.

                        Om op de kabel terug te komen; in Nederland is dat voor alle*) aanhangers verplicht in de zin van hulpkoppeling.
                        Dat moet een stevige kabel of ketting zijn die zo kort is dat de dissel de grond niet kan raken mocht de aanhanger losraken.
                        Moet uiteraard aan een stevig punt zitten, de kogelkop zelf is goed genoeg.

                        *)Voor aanhangers met een oplooprem geldt dat niet, dan mag het zelfs niet.
                        Daar zit een dun kabeltje wat de aanhanger op de rem zet wanneer de aanhanger losraakt.
                        Het kabeltje breekt vervolgens om te voorkomen dat de auto niet in bedwang gehouden kan worden door de bestuurder.

                        Comment


                        • #72
                          Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                          ....."
                          Last edited by Mullie; 20 oktober 2014, 00:53.

                          Comment


                          • #73
                            Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                            Dus de kogelkop alleen is niet goed, volgens dit artikel...
                            http://www.wisselinkcaravans.nl/nl/p...evestigen.html
                            Of is dit alleen voor caravans??
                            Er is geen onderscheid tussen caravan en gewone aanhangwagen.
                            Je hebt gelijk, het breekkabeltje mag wel rond de kogelkop (moet niet) maar moet daarbij nog aan iets anders bevestigd worden zodat het niet losraakt (voordat de caravan is losgeraakt)
                            Overigens vind ik het verwarrend dat op de site over hulpkoppeling gesproken wordt m.b.t. de breekkabel omdat meestal met hulpkoppeling een ketting of kabel wordt bedoeld die de aanhanger aan de auto verbindt als de hoofdkoppeling is losgeraakt.
                            Zo iets als op deze afbeelding: https://www.nationalebeeldbank.nl/sh...ling_aanhanger

                            Comment


                            • #74
                              Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                              dubbelpost
                              Last edited by heaucheneaudt; 10 augustus 2014, 08:14.

                              Comment


                              • #75
                                Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Op die foto klopt gewoon niets, zie eens hoe die trekhaak montage ineen steekt, volgens dat ik dat zie, zit er een stang gewoon in een vierkante buis
                                geschoven die van onder de auto komt, volgens mij dus een stuk zelfbouw waarmee je niet naar de keuring kan, en die kabels zijn waarschijnlijk
                                kabels van een fiets met hangslot.

                                Als je daarmee iets voorhebt, draaien ze je zo de bak ik vrees ik.....
                                Er klopt zeker niets van: er zit geen stopcontact maar een snoertje uit de kofferbak, dat buisje met een vlindermoer is veel te zwak.

                                Comment

                                Working...
                                X