Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met alcohol in het verkeer?
    Gaan Belgen daar anders mee om dan Nederlanders?
    Ja, een Belg is gewoon om echt bier te drinken
    geen afwaswater zoals in nederland

    Comment


    • #32
      Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      Ja, een Belg is gewoon om echt bier te drinken
      geen afwaswater zoals in nederland
      http://static.skynetblogs.be/media/1...84d8807e35.jpg
      Geldt niet voor elke Nederlander.

      Mijn top zes:

      Rochefort 10
      Westvleteren 12
      Chimay Blauw
      Kasteel donker
      Gulden Draak
      La Trappe Quadrupel

      nb, ik zat laatst op een terrasje in Gent en daar zat een hele tafel Belgen aan de Heineken. Onbegrijpelijk toch?

      Proost!

      Jan

      Comment


      • #33
        Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        Ja, een Belg is gewoon om echt bier te drinken
        geen afwaswater zoals in nederland
        http://static.skynetblogs.be/media/1...84d8807e35.jpg
        Je bedoelt in het verkeer?

        Comment


        • #34
          Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

          Haha die Hollanders.
          Belgen zijn veel slimmer om die sleurhut niet te overladen.
          Trouwens : een caravan sleuren we niet......

          Haha, die Nederlanders
          Last edited by Skitch; 6 augustus 2014, 16:25.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #35
            Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Voor zij die het niet doorhadden...

            Niets serieus bedoeld aan dit topic,
            maar de laatste tijd merk ik van sommige aanwezige Nederlanders dat ze het leuk vinden om de Belgen wat te beledigen/belachelijk maken.

            Als Belg op een Belgisch forum, vond ik dat zeker niet aanvaardbaar...

            Als je merkt hoe de Nederlandse forumganger met de tanden bloot op dit topic springt...
            vraag ik nu heel even heel lief: Probeer dan niet hetzelfde met de Belgen te doen.

            Eind goed al goed voor mij part
            Deksels koeno. Daar heb je ons mooi tuk! Ik zal me vanaf nu proberen in te leven in de gevoelens van de Belg.

            Eind goed, al goed.

            Jan

            Comment


            • #36
              Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              Geldt niet voor elke Nederlander.

              Mijn top zes:

              Rochefort 10
              Westvleteren 12
              Chimay Blauw
              Kasteel donker
              Gulden Draak
              La Trappe Quadrupel

              nb, ik zat laatst op een terrasje in Gent en daar zat een hele tafel Belgen aan de Heineken. Onbegrijpelijk toch?

              Proost!

              Jan
              Nee hoor Jan, ze hadden reeds teveel bier gedronken die dag .

              Comment


              • #37
                Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Nee hoor Jan, ze hadden reeds teveel bier gedronken die dag .
                Pollens Djivan, weer afgetroefd door een Belg. Daar gaat mijn zelfvertrouwen.

                Jan

                Comment


                • #38
                  Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Klopt en dan moet je nog de verzekering meetellen en zonder ongelukken op jouw bestemming geraken.
                  Het hangt ook af van de leeftijd en de fysieke toestand, omdat ik me kan voorstellen dat heen- en terugreis best vermoeiend kunnen zijn.
                  Het kan best gezellig zijn om samen eten klaar te maken maar eten en drinken moet ook gebeuren
                  En ik vermoed dat dit gebeuren in of bij de caravan zal zijn.
                  Misschien komt er dan nog een wasje en een plasje bij
                  Je merkt tussen de regels dat ik moeite heb met de begrippen vrijheid en vakantie in deze.
                  Maar vrijheid en vakantie is idd. voor iedereen anders.

                  Momenteel is er een serie op de Nederlandse tv: "Wij zijn er bijna" (reis per caravan).
                  Heel leuk, mooie beelden en avonturen maar niet echt mijn idee van vakantie.
                  Die serie ken ik ook: ik moet er niet aandenken met zo'n club mee te gaan.
                  Wij hebben velen jaren gekampeerd in een klein tentje. Nooit van te voren reserveren en wanneer er op die camping toevallig een huisje vrij was dan huurde we dat voor onbepaalde tijd.
                  Koken deden we nooit, we namen de spullen er nog niet voor mee. We bezochten dagelijks altijd een leuke eetgelegenheid meestal waar de plaatselijke bevolking ook kwam want dan wist je dat het goed was.
                  Waren we ergens uitgekeken of het beviel ons niet dan reisde we verder. Velen blijven op een camping hangen ook al valt die tegen omdat ze eenmaal gereserveerd hebben voor drie weken en een deel vooruit hebben betaald.
                  Last edited by Eenbes; 7 augustus 2014, 12:30.

                  Comment


                  • #39
                    Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Die serie ken ik ook: ik moet er niet aandenken met zo'n club mee te gaan.
                    Wij hebben velen jaren gekampeerd in een klein tentje. Nooit van te voren reserveren en wanneer er op die camping toevallig een huisje vrij was dan huurde we dat voor onbepaalde tijd.
                    Koken deden we nooit, we namen de spullen er nog niet voor mee. We bezochten dagelijks altijd een leuke eetgelegenheid meestal waar de plaatselijke bevolking ook kwam want dan wist je dat het goed was.
                    Waren we ergens uitgekeken of het beviel ons niet dan reisde we verder. Velen blijven op een camping hangen ook al valt die tegen omdat ze eenmaal geserveerd hebben voor drie weken en een deel vooruit hebben betaald.
                    Heb ik ook dikwijls gedaan
                    Vooral in Spanje of de Canarische Eilanden.
                    Goed eten en aan schappelijke prijzen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Deksels koeno. Daar heb je ons mooi tuk! Ik zal me vanaf nu proberen in te leven in de gevoelens van de Belg.

                      Eind goed, al goed.

                      Jan
                      Spijtig dat je dus niet begrijpt wat ik bedoel...
                      Typische arrogantie van "den hollander" zeker
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #41
                        Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        ...
                        Typische arrogantie van "den hollander" zeker
                        ook goede morgen...
                        leuk dat je er weer bent.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Discussie is sowieso vrij onzinnig: praktisch niemand kan thuis zijn aanhangwagen/caravan wegen, dus overladen is gauw gebeurd.
                          Wil je met een caravan op weg, zorg dan dat het veilig blijft, ieder jaar zien wij er wel een of meerdere in de vangrails hangen,
                          daarom, meten is weten, gewicht en kogeldruk gaan hier een grote rol spelen, je kan rekenen dat een kogeldruk van 75 Kg tot nul wordt herleid tijdens het rijden aan matige snelheid, en getrokken door een normale wagen, de rijwind heft namelijk de caravan als het ware omhoog, waardoor de kogeldruk nul wordt, dus geen gewicht op de trekhaak bij stilstand, gaat tijdens het rijden je auto als het ware gaan opheffen, met als gevolg minder gronddruk op je achteras, zodat je op deze manier met een gevaarlijke sleep op weg bent, bij het minste wat er op zo een moment gebeurt, verlies je de controle.
                          Een caravan trekken met een deftige bestelwagen maakt dat verhaal enigszins anders, hoger gewicht op de achteras, een veel gunstigere luchtstroom een aangepaste versnellingsbak enz.
                          Zoals reeds gezegd, "meten is weten" http://www.obelink.nl/technische-acc...ger-extra.html

                          Persoonlijk hebben wij hier vroeger ook een aantal jaren een caravan gehad, ideaal met kinderen, vakantie is ook een beetje minder moeten omkijken naar de kinderen, dat heb je meestal op een camping.
                          Tegenwoordig zijn wij nog maar met zijn twee, en verkiezen chambres d'hotes of B&B eigenlijk boven een hotel of camping, je hebt er meestal ook de gemoedelijke sfeer tussen gelijkgestemden enz. Of dat nu Nederlanders zijn of wat dan ook, maakt voor ons niet uit, wij hebben er alvast een aantal vrienden aan over gehouden

                          Comment


                          • #43
                            Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            ...........Tegenwoordig zijn wij nog maar met zijn twee, en verkiezen chambres d'hotes of B&B eigenlijk boven een hotel of camping..
                            wij maken hier veel gebruik van:

                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #44
                              Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Wij voor autoreizen (meestal Frankrijk) altijd de volgende :

                              Voor vakantiehuisjes : Gîtes de France
                              Voor hotels : Logis (et Auberges) de France
                              Bij beiden kan je dan nog altijd kiezen welke kwaliteit je wil.

                              Voor vliegvakanties : Sunjets of eventueel alles zelf boeken (hotel/vakantiewoning - vluchten - huurauto)

                              Comment


                              • #45
                                Re: De Nederlandse Sleurhut... overbeladen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Spijtig dat je dus niet begrijpt wat ik bedoel...
                                Typische arrogantie van "den hollander" zeker
                                Jullie zullen ooit weer vrienden worden.

                                Comment

                                Working...
                                X