Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willen Fransen de toeristen buiten ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie bezorgdheid maar het hoeft echt niet hoor; ik ben een groot meiske en kan mijn plan volledig zelfstandig trekken.

    Beter een risico nemen dan lopen zeiken, zagen en zeuren over een apenland als België en niks ondernemen door bij de pakken te blijven zitten, nee ?
    Wanneer ik al na één week of na een jaar terug met beide voeten op Belgische bodem sta wie haar probleem is dat dan ?
    Wat is er nu eigenlijk zo aapachtig aan België ?
    Wat maakt andere landen dan zoveel beter ? Het wisselvallige weer dan buiten beschouwing gelaten.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Ik heb me de kunst eigen gemaakt om in eigen huis en eigen land
      te leven alsof ik op vakantie ben.
      Zoals jij zouden er véééél meer moeten zijn, dan wordt het voor ons reizigers alleen maar goedkoper .

      Comment


      • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Als U dit schrijft bedoelt U in feite dat het WEL aan u ligt toch ........

        In Duitssprekende landen, onder meer in Zwitserland (maar laat dit nu eens echt hoogdunkende mensen zijn) hebben wij meermaals gehoord dat ze liever die 'Nur Limonade' kentekens zien gaan dan komen. Maar nogmaals, ik ben meermaals in Zwitserland op vakantie geweest, prachtig land, de mensen zijn vriendelijk ook, maar hebben een verschrikkelijk hoge dunk over zichzelf, nòg erger dan de Nederlanders .

        Groetjes
        Ik zie hier wat generaliseren van een volk betreft door sommigen geen verschil met de Belgen en de Nederlanders.

        Beoordeelt mensen op wat ze doen en niet op wat ze zijn en dat is meer dan wat clichés na papagaaien.

        Comment


        • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Ik zie hier wat generaliseren van een volk betreft door sommigen geen verschil met de Belgen en de Nederlanders.

          Beoordeelt mensen op wat ze doen en niet op wat ze zijn en dat is meer dan wat clichés na papagaaien.
          Ik schrijf gewoon neer wat ik persoonlijk ondervind en/of ondervonden heb .
          Clichés interesseren me niet.

          Groetjes

          Comment


          • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Beoordeelt mensen op wat ze doen en niet op wat ze zijn.
            Of net omgekeerd:
            Mensen worden soms iemand net op basis van wat ze gedaan hebben.
            En daarop worden ze dus nu beoordeeld.

            Overigens!
            Stereotypen zijn niet zomaar uitgevonden, ze zijn gegroeid uit een globale ervaring van een heleboel mensen. Dus niet op basis van 1 persoon.
            En neen, dat klopt natuurlijk nooit 100%, er zijn altijd uitzonderingen die de regels bevestigen.
            Bovendien zijn stereotypen vaak karikaturaal.
            Doch! Er zit altijd heel wat waarheid in.

            Comment


            • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Of net omgekeerd:
              Mensen worden soms iemand net op basis van wat ze gedaan hebben.
              En daarop worden ze dus nu beoordeeld.

              Overigens!
              Stereotypen zijn niet zomaar uitgevonden, ze zijn gegroeid uit een globale ervaring van een heleboel mensen. Dus niet op basis van 1 persoon.
              En neen, dat klopt natuurlijk nooit 100%, er zijn altijd uitzonderingen die de regels bevestigen.
              Bovendien zijn stereotypen vaak karikaturaal.
              Doch! Er zit altijd heel wat waarheid in.
              Sommige Nederlanders vooral uit de Randstad hebben het vaak over domme Belgen en over provincialen in Nederland als domme boeren: sommige Belgen hebben het over gierige Hollanders.
              Dus daar zit volgens u heel wat waarheid in? Helaas voor u maar de werkelijkheid is het omgekeerde.
              Stereotypen ontstaan door domheid, dus gebrek aan kennis.
              Last edited by Eenbes; 7 juli 2014, 12:36.

              Comment


              • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Wat is er nu eigenlijk zo aapachtig aan België ?
                Wat maakt andere landen dan zoveel beter ? Het wisselvallige weer dan buiten beschouwing gelaten.
                Veel, héél véél zaken vind ik compleet van de pot gerukt in dit land.
                Zal later een aantal zaken opsommen of verder toelichten maar nu al enkele voorbeelden aanhalen:

                de nachtelijke straatverlichting, lintbebouwing, huisvuilophaling, technische autokeuring, mentaliteit, etc.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Stereotypen ontstaan door domheid, dus gebrek aan kennis.
                  Dat geldt voor mensen die er geen kennis van hebben.

                  Maar wat met mensen die er wel kennis van hebben, en die het stereotype kunnen bevestigen?

                  Door mijn job heb ik dagelijks contact met heel wat Nederlanders, Fransen, Britten, Belgen, maar ook een minderheid aan heel wat andere nationaliteiten.
                  Enfin, ik kan ze ondertussen goed onderscheiden, en de manier waarop mensen reageren is in veel gevallen voorspelbaar.
                  Dat wekt namelijk stereotypen op.
                  In mijn ervaring stellen Nederlanders zich heel vaak aan. Dat dit nu onder een stereotiep valt of niet, het is in elk geval mijn ondervinding en kennis.
                  Ook mijn collega's denken er zo over, dus het ligt niet aan mij persoonlijk.

                  Comment


                  • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                    Toen ik volgend artikel las, dacht ik meteen aan iemand hier op het forum:

                    Comment


                    • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                      Voor een verhoging van de taks zullen ze ons daar toch niet weghouden. Ik hou van dit land en dat is al sedert mijn prille jeugd.
                      Ik herinner mij nog dat men schande sprak toen men in de jaren 70 de péages opstartte. Niemand zou nog door Frankrijk reizen met de wagen. En toen Renault en Michelin het hier afstapte. Toen zou niemand nog met een Renault rijden of Michelin banden kopen. Mijn ervaring is dat dergelijke minder prettige maatregelen en de daaropvolgende discussies zeer snel wegebben. De Fransen zijn zeker van hun stuk en weten dat ze toeristisch niet te omzeilen zijn, alle commentaar ten spijt...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                        Je moet er natuurlijk wel iets voor in ruil krijgen natuurlijk.

                        Ik neem aan dat die tolwegen in Frankrijk wel goed onderhouden zijn met alle voorzieningen, en wellicht merk je wel het verschil wel eens je er terug af rijdt?

                        Zo betaal ik met plezier de taks in Oostenrijk, als je ziet hoe proper onderhouden die banen zijn over heel het land.

                        Comment


                        • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Je moet er natuurlijk wel iets voor in ruil krijgen natuurlijk.

                          Ik neem aan dat die tolwegen in Frankrijk wel goed onderhouden zijn met alle voorzieningen, en wellicht merk je wel het verschil wel eens je er terug af rijdt?

                          Zo betaal ik met plezier de taks in Oostenrijk, als je ziet hoe proper onderhouden die banen zijn over heel het land.
                          Ik maakte mijn eerste Frankrijkreis in 1969, en toen was de toestand van de Franse wegen echt erbarmelijk. Ook de voetpaden, pleintjes ed. in de dorpen, stadjes en steden waren navenant.
                          Wanneer wij nu meer dan 40 jaar later terug in dorpen, stadjes komen waar wij toen onze neus voor ophaalden, sla je steil achterover van verbazing.
                          Frankrijk heeft een serieuze inhaalbeweging gemaakt. Het lijkt wel of heel Frankrijk gerenoveerd is.....de toeristische streken toch.
                          Toen wij laatst op Corsica waren, kwamen de werklui van de gemeente elke dag het volledig vernieuwde plein voor de kerk inspecteren en indien nodig perfect reinigen... zelfs hier bij ons doet men dat niet.

                          Enne, wij hebben zopas een 10-daags verblijf geboekt in een Frans hotel, en de toeristentaks bedraagt 0.60 Euro/pers/dag, en blijft zo volgens de hoteldirectie om het even wat de regering daar over de taksen beslist.
                          Misschien is het omdat wij in september gaan, of misschien omdat we nu boeken nu de oude taks nog geldig is, of de eventuele goedkeuring slechts nadien zal/kan genomen worden door de regering, dat weet ik niet.

                          Vive la douce France

                          Comment


                          • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                            Uiteraard liggen Franse wegen er netjes en comfortabel bij, een plezier om er jaarlijks 2 x 1000km over te rijden.
                            Je voelt geen putje noch bultje, éénmaal over de Luxemburgse - Belgische grens rij je over een stokoude versleten macadam (maar hij is wel verlicht hoor ).

                            Zelfde geval in Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Engeland, allemaal nette en goed onderhouden wegen.
                            Eenmaal over de grens met België van hetzelfde laken een broek.
                            Wat er met de centen gebeurd die wij als jaarlijkse wegentaks kennen is mij een raadsel hoor maar ze gaan alvast niet
                            rechtstreeks naar hun doel; onderhouden en verbeteren van (snel)wegen.

                            (jaja... voor er weer ene begint; ik kan maar beter asap verhuizen).
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              .....
                              Wat er met de centen gebeurd die wij als jaarlijkse wegentaks kennen is mij een raadsel hoor maar ze gaan alvast niet
                              rechtstreeks naar hun doel; onderhouden en verbeteren van (snel)wegen.
                              vragen wij ons ook af, iedere keer als we België binnen rijden.
                              maar het heeft ook wel weer wat....tis België.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Uiteraard liggen Franse wegen er netjes en comfortabel bij, een plezier om er jaarlijks 2 x 1000km over te rijden.
                                Je voelt geen putje noch bultje, éénmaal over de Luxemburgse - Belgische grens rij je over een stokoude versleten macadam (maar hij is wel verlicht hoor ).

                                Zelfde geval in Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Engeland, allemaal nette en goed onderhouden wegen.
                                Eenmaal over de grens met België van hetzelfde laken een broek.
                                Wat er met de centen gebeurd die wij als jaarlijkse wegentaks kennen is mij een raadsel hoor maar ze gaan alvast niet
                                rechtstreeks naar hun doel; onderhouden en verbeteren van (snel)wegen.

                                (jaja... voor er weer ene begint; ik kan maar beter asap verhuizen).
                                Afhankelijk waar je rijdt dan toch...
                                Ik heb met de motor in Engeland / Schotland en Frankrijk al meermaals putten en bulten gezien groter als wat ik in Belgie tegenkom...

                                maarjah.... Het gras is altijd groener... dus veels succes met je verhuis!!! (zorg je dan wel dat dat land zijn eigen x-Country-xDigital.com forum heeft? Anders blijf je met apen omgaan he)
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X