Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willen Fransen de toeristen buiten ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    nee hoor, als ik in Frankrijk was, vonden de mensen mij een aardige een heel leuke en vrolijke Hollander die ze graag mochten..
    maar ik mocht hun gewoon niet.
    het ligt dus duidelijk niet aan mij.
    grt,bouk.
    Ik vrees dat de reputatie van de nederlanders kapot is gemaakt door voorgangers.
    Die kwamen aan in sleurhutten vol aardappelen en water en geven ter plaatse zo weinig mogelijk uit. Daarenboven maken ze in groep (maar dat is geldig voor alle groepen) veel lawaai en rommel.

    Ik ben op reis nog vrijwel nooit onvriendelijke mensen tegen gekomen, maar ik hou me ook weg van plekken waar groepen de sfeer verzieken.

    Comment


    • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Maar ik mocht hun gewoon niet.
      het ligt dus duidelijk niet aan mij.
      grt,bouk.

      Comment


      • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        nee hoor, als ik in Frankrijk was, vonden de mensen mij een aardige een heel leuke en vrolijke Hollander die ze graag mochten..
        maar ik mocht hun gewoon niet.
        het ligt dus duidelijk niet aan mij.
        grt,bouk.
        Als U dit schrijft bedoelt U in feite dat het WEL aan u ligt toch ........

        In Duitssprekende landen, onder meer in Zwitserland (maar laat dit nu eens echt hoogdunkende mensen zijn) hebben wij meermaals gehoord dat ze liever die 'Nur Limonade' kentekens zien gaan dan komen. Maar nogmaals, ik ben meermaals in Zwitserland op vakantie geweest, prachtig land, de mensen zijn vriendelijk ook, maar hebben een verschrikkelijk hoge dunk over zichzelf, nòg erger dan de Nederlanders .

        Groetjes

        Comment


        • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik vrees dat de reputatie van de nederlanders kapot is gemaakt door voorgangers.
          Die kwamen aan in sleurhutten vol aardappelen en water en geven ter plaatse zo weinig mogelijk uit. Daarenboven maken ze in groep (maar dat is geldig voor alle groepen) veel lawaai en rommel.
          Die sleurhut met aardappelen is het grootste probleem nog niet, velen zijn hondsbrutaal en onbeschoft, sommigen zelfs nog erger dan ik

          Comment


          • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Die sleurhut met aardappelen is het grootste probleem nog niet, velen zijn hondsbrutaal en onbeschoft, sommigen zelfs nog erger dan ik
            De Telegraaf heeft het ooit op deze manier verwoord : „Nederlanders zijn heel goed gebekt en onafhankelijk. Ze voelen zich op hun gemak en durven zich altijd te uiten, waar ze ook zijn.”
            Je kan dit ook met één woord zeggen, maar op de manier van de Telegraaf klinkt het mooier.

            Of hoe een topic over de verhoging van de Franse toeristentaksen kan leiden tot een.........
            Last edited by Guest17; 6 juli 2014, 12:33.

            Comment


            • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

              Zo zie je maar hoe verschillende culturen zijn hé.

              Neem nu de Finnen.
              Die proberen gewoon met zo weinig mogelijk woorden te communiceren, komt soms nors over, maar ze zijn daarom niet onbeleefd.
              Vb: "Kan je alstublieft even het raam sluiten want het wordt hier frisjes."
              Dat wordt door een Fin als volgt verwoord: "Sluit het raam."
              Alle irrelevante informatie hoeven ze gewoon niet. En eigenlijk soms terecht.

              De conversaties in de films van Äki Kaurismäki zijn voor ons bedroevend saai en tegelijk grappig. Sommigen denken dat de regisseur het expres zo verfilmt, maar in het echt is het de realiteit.
              Een scène van 2 mensen in een leeg café (klant en barman) kunnen ze enkele minuten rekken. De barman kijkt afwachtend toe tot wanneer de klant opeens rustig zegt: "olut", waarna hij een pint tapt en aan de klant geeft.
              Meesterlijk.

              8 jaar terug droomde ik nog om richting Helsinki te verhuizen.

              Maar.

              Mijn situatie veranderde plots drastisch, en voor de avondschool Fins had ik geen tijd meer.

              Comment


              • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Zo zie je maar hoe verschillende culturen zijn hé.

                Neem nu de Finnen.
                Die proberen gewoon met zo weinig mogelijk woorden te communiceren, komt soms nors over, maar ze zijn daarom niet onbeleefd.
                Vb: "Kan je alstublieft even het raam sluiten want het wordt hier frisjes."
                Dat wordt door een Fin als volgt verwoord: "Sluit het raam."
                Alle irrelevante informatie hoeven ze gewoon niet. En eigenlijk soms terecht.

                De conversaties in de films van Äki Kaurismäki zijn voor ons bedroevend saai en tegelijk grappig. Sommigen denken dat de regisseur het expres zo verfilmt, maar in het echt is het de realiteit.
                Een scène van 2 mensen in een leeg café (klant en barman) kunnen ze enkele minuten rekken. De barman kijkt afwachtend toe tot wanneer de klant opeens rustig zegt: "olut", waarna hij een pint tapt en aan de klant geeft.
                Meesterlijk.

                8 jaar terug droomde ik nog om richting Helsinki te verhuizen.

                Maar.

                Mijn situatie veranderde plots drastisch, en voor de avondschool Fins had ik geen tijd meer.
                Eén van onze buren is een Finse en die praat nochtans honderuit hoor, je krijgt er met moeite een woordje tussen...en in het nederlands .
                Groetje

                Comment


                • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                  Bedankt voor jullie bezorgdheid maar het hoeft echt niet hoor; ik ben een groot meiske en kan mijn plan volledig zelfstandig trekken.

                  Beter een risico nemen dan lopen zeiken, zagen en zeuren over een apenland als België en niks ondernemen door bij de pakken te blijven zitten, nee ?
                  Wanneer ik al na één week of na een jaar terug met beide voeten op Belgische bodem sta wie haar probleem is dat dan ?
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Eén van onze buren is een Finse en die praat nochtans honderuit hoor, je krijgt er met moeite een woordje tussen...en in het nederlands .
                    Groetje
                    Noemt ze toevallig Marja en staat ze vol tattoo's ?
                    Ze is een uitzondering op de regel.

                    Comment


                    • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Wanneer ik al na één week of na een jaar terug met beide voeten op Belgische bodem sta wie haar probleem is dat dan ?
                      Het onze...
                      Eens je weg bent is er geen probleem meer. Maar eens je terug bent is het plots terug ons probleem

                      Comment


                      • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Het onze...
                        Eens je weg bent is er geen probleem meer. Maar eens je terug bent is het plots terug ons probleem
                        Verklaar u eens nader a.u.b. ?
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Verklaar u eens nader a.u.b. ?
                          Om (over)duidelijkheid te scheppen: je hoeft niet eens tussen de regels te lezen.
                          Als het nog onduidelijk is, ben je binnenkort een aap in het buitenland.

                          Comment


                          • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                            Ik heb me de kunst eigen gemaakt om in eigen huis en eigen land
                            te leven alsof ik op vakantie ben.

                            Comment


                            • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Ik heb me de kunst eigen gemaakt om in eigen huis en eigen land
                              te leven alsof ik op vakantie ben.
                              Twijfel ik niet aan
                              Geniet ervan!
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                                Dank u wel, Theo. En aangezien ik altijd op vakantie ben, maak ik het
                                liefst nog aan zo weinig mogelijk woorden vuil.
                                Ook niet op het forum. Ik heb veel minder noten op mijn gezang. En
                                als ik al eens een blik op het wereldgebeuren werp, vind ik het beslist
                                geen belediging om met een aap vergeleken te worden.
                                Zelfs niet om een aap te zijn. En daarbij van alle andere apen hier en
                                elders en in Frankrijk te houden.

                                Comment

                                Working...
                                X