Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ik heb zelf die AM1 van B&W al horen spelen in volledige set en ik was héél hard onder de indruk van dit hele kleine kastje
    En ik kan U verzekeren dat ik redelijk wat gewend ben, ik ben vroeger geluidstechnieker geweest

    grts
    Sieg
    Wil je dan ook eens de manual doorbladeren, Sieg, en me een antwoord bezorgen op mijn andere vraagjes ;-)
    Want de vraag is vermoedelijk ook: welke versterker hangt aan de speakers?

    Comment


    • #77
      Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

      Nog even reageren: als je dan toch een zaak kent waar je B&W kan gaan beluisteren, moet je absoluut eens de M1-speakers gaan beluisteren. Die zijn echt compact, maar zeer degelijk uitgevoerd, ook niet van de lichtste ( 2,3 kg dacht ik ) en een super-geluid.
      Ze worden afzonderlijk aangeboden, dus je kan er gewoon 2 kopen voor een stereo-uitvoering, maar je kan er ook bv. een 5.1 van maken.

      Zeer mooie luidsprekertjes met een erg grote WAF-factor, verkrijgbaar in zwart of ivoor-wit.

      Ik zou je wel aanraden om er een subwoofer bij te kopen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #78
        Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #79
          Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Ik ben, op jullie aanraden, gisteren eens gaan luisteren naar de B&W 685 s2.
          Knap geluid halen ze uit zo'n compact bakje, moet ik zeggen!

          Veel gedetailleerder en completer geluid dan mijn "melkpakjes".
          Nu heb ik pas goed door dat ik een deel van het geluidsspectrum mis met dat Bose-systeem.
          Ofwel hoor ik teveel laag, grommend geluid, als ik dichtbij de sub' zit, ofwel hoor ik teveel "gewone-radio-geluid" als ik aan tafel zit, onder de melkpakjes.

          Ik denk dus dat het de B&W's zullen worden ;-)

          De verkoper raadt me trouwens ook aan om de set te vervolledigen met 2 aanvullende B&W-speakers die ik dan aan de muur zou hangen.
          Wat denken jullie audiofielen, van dat idee?
          En dan nog iets:
          Hoe zou ik best de speakers kunnen aansluiten op mijn Yamaha versterker (zie pg 9)
          En wat zou dan vervolgens nog het rendement zijn in Watt uitgedrukt (specificaties pg26)?
          Zal dat dan ook nog volstaan om deftig geluid te krijgen uit mijn klankkastjes??
          Of moet ik nu ook op zoek naar een andere versterker.
          PS: ik luister alléén naar muziek, dus een surround-systeem hoef ik niet!
          Stereo beluister je echt beter als stereo : dus 2 luidsprekers. Het nut van 2 bijkomende luidsprekers voor dezelfde kamer ontgaat me volledig.
          Een subwoofer kan je eventueel overwegen mochten die dingen wat tekortschieten in bass, maar meer dan dat zou ik zeker niet toevoegen.

          En wat Bose betreft : in de meeste winkels staan die ergens apart opgesteld, zodat directe vergelijking niet mogelijk is. Die dingen zijn niet slecht, maar er bestaat duidelijk beter...

          Allé : er is dus toch kans dat het van die lelijke rechthoekige bakken zal worden ...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #80
            Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Stereo beluister je echt beter als stereo : dus 2 luidsprekers. Het nut van 2 bijkomende luidsprekers voor dezelfde kamer ontgaat me volledig.
            Een subwoofer kan je eventueel overwegen mochten die dingen wat tekortschieten in bass, maar meer dan dat zou ik zeker niet toevoegen.

            En wat Bose betreft : in de meeste winkels staan die ergens apart opgesteld, zodat directe vergelijking niet mogelijk is. Die dingen zijn niet slecht, maar er bestaat duidelijk beter...

            Allé : er is dus toch kans dat het van die lelijke rechthoekige bakken zal worden ...
            Mja, maar toch de WAF niet onderschatten
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #81
              Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Mja, maar toch de WAF niet onderschatten
              Zoiets ....
              Ik heb daar gelukkig geen last van ...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #82
                Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Stereo beluister je echt beter als stereo : dus 2 luidsprekers. Het nut van 2 bijkomende luidsprekers voor dezelfde kamer ontgaat me volledig.
                Een subwoofer kan je eventueel overwegen mochten die dingen wat tekortschieten in bass, maar meer dan dat zou ik zeker niet toevoegen.

                En wat Bose betreft : in de meeste winkels staan die ergens apart opgesteld, zodat directe vergelijking niet mogelijk is. Die dingen zijn niet slecht, maar er bestaat duidelijk beter...

                Allé : er is dus toch kans dat het van die lelijke rechthoekige bakken zal worden ...
                Ik zou die twee extra speakers gebruiken om de kamer met muziek te vullen op momenten dat we "passief" wensen te luisteren. Bv. wanneer we bezoek of feestje hebben of gewoon als achtergrondmuziek.
                Wanneer ik alléén en "aktief" van mijn muziek wil genieten dan zet ik gewoon de twee extra speakers tijdelijk uit.

                Comment


                • #83
                  Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                  Ik heb ook een Yamaha versterker en ik kan kiezen hoeveel speakers er wanneer spelen
                  bvb
                  - Als ik gewoon tv kijk schakelt hij enkel de centerspeaker aan
                  - Als ik een dvd film bekijk dan schakelt hij automatisch over naar 7.1 of 5.1 naargelang de film
                  - Als ik radio of een cd beluister schakelt hij automatisch over naar stereo op de voorste 2 speakers
                  uiteraard kan je naderhand nog steeds kiezen of er meer speakers moeten meespelen

                  Mijn toestel is al een ouder model dus ik denk (maar weet het niet zeker) dat dit toch met huidige toestellen ook moet gaan ?

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 11 juli 2014, 16:51. Reden: typo
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #84
                    Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Ik zou die twee extra speakers gebruiken om de kamer met muziek te vullen op momenten dat we "passief" wensen te luisteren. Bv. wanneer we bezoek of feestje hebben of gewoon als achtergrondmuziek.
                    Wanneer ik alléén en "aktief" van mijn muziek wil genieten dan zet ik gewoon de twee extra speakers tijdelijk uit.
                    Is je kamer dan zo groot dat je vreest dat die 2 685's er niet zullen in slagen heel de kamer te vullen ? Zelfs op een laag volume "geraakt" dat wel aan de overkant... Persoonlijk zou ik er de moeite niet voor doen, maar ik zal je ook niet tegenhouden.
                    Voor mij klinken "stereo" klanken van de 4 kanten van de kamer niet meer natuurlijk : ik heb nog geen piano of gitaar gehoord die erin slaagt om zowel klank van voor mij + achter mij te produceren...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #85
                      Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                      @polleke
                      onze woonkamer is 10 bij 4,5m.
                      ik ben van plan om aan de korte zijden daarvan telkens een set te zetten.
                      de reden: halfweg een lange zijde staat een scheidingsmuurtje van zo'n anderhalve meter breed haaks op die lange wand.
                      dat dient om de eetkamer wat te scheiden van de zithoek.
                      ik ben dus wat bang dat een deel van het geluid zou verloren gaan tegen dat muurtje, als ik alleen in de eetkamer een set zou zetten.
                      en dat ik dus in de zithoek slecht geluid zou hebben...

                      Comment


                      • #86
                        Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                        Kharma International produces High-End Audio products and sells worldwide through a network of highly qualified distributors and dealers.

                        Comment


                        • #87
                          Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                          Ik heb me dus een set B&W 685s2 en een set AM1 aangeschaft.
                          Fantastisch geluid moet ik zeggen!
                          En dat allemaal uit twee, eerder kleine, klankkastjes. (34x32x19)
                          En die warme volle bassen!
                          Ik ben mijn BOSE al vergeten

                          'k Heb dan nog even een vraagje voor de "electriciens" onder jullie:

                          Als je pg9 even opent van deze handleiding, dan zie je daar de aansluitingen staan van mijn versterker.
                          Ik heb de twee sets speakers aangesloten op de onderste acht aansluitingen.
                          Echter (niet goed leesbaar door de aanduidingen en extra info die bovenop de tekst staat)
                          Er staat:
                          A or B: 8 ohm min./speaker
                          A + B: 16 ohm min./speaker


                          op mijn speakers staat 100Watt/8ohm

                          kan ik iets verkeerds doen door de speakers daar aan te sluiten?
                          De cones gaan namelijk nogal tekeer als ik het volume wat hoger zet...
                          Of is dat normaal?

                          Comment


                          • #88
                            Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                            Het zijn redelijk kleine luidsprekers (dacht dat die kevlar dingen bij de 685 een diameter van 16.5 cm hebben) : om er dus wat volume uit te persen dienen die inderdaad redelijk "uit te deinen". Zolang je geen vervorming hoort is dat geen probleem. Maar ik denk dat je dan toch al een redelijk volume laat scallen.
                            Nu : als je altijd hoge volumes nodig hebt, dan zet je beter grotere luidsprekers, maar daar was een ander probleem zeker... Die 683S2's zijn ook niet slecht blijkbaar ...

                            Ik zie dat je de AM1's toch nodig vond. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk helemaal overbodig en zelfs minder goed voor de klankkwaliteit.

                            Die ohm aanduiding slaat gewoon op het feit dat je in A+B je luidsprekers in parallel zet. Dus je halveert daarmee de impedantie van het geheel.
                            Dus als je 2 paren luidsprekers aansluit van allemaal 8 ohm, dan is de totale impedantie 4 ohm en dat moet je versterker aankunnen.
                            Die 685's zijn 8 ohm, van de AM1's weet ik het niet. Maar eigenlijk betekent die aanduiding dat je versterker niet geschikt is om 2 paar luidsprekers aan te sluiten van 8 ohm en die allemaal tegelijk te laten spelen.
                            Afzonderlijk is dus zeker geen probleem.
                            Nu : zolang je dan de versterker niet te hoog in volume laat spelen is er ook geen probleem als je ze alle 4 laat spelen, maar je zal sneller vervorming hebben (clipping) bij hoge volumes omdat de versterker niet genoeg stroom kan leveren. Gewoon zorgen dat als je vervorming hoort je de versterker verlaagt in volume !!!
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #89
                              Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                              Eergisteren nog de Focal Aria 948 gehoord. Dat zijn nog eens "flinke" luidsprekers

                              Comment


                              • #90
                                Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Eergisteren nog de Focal Aria 948 gehoord. Dat zijn nog eens "flinke" luidsprekers
                                ik heb de oudere versie ervan cobalt 816S als voorste speakers staan, daar ben ik tevreden over

                                Comment

                                Working...
                                X