Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    De Rammelaere Bedoel je Luc, doet hoofdzakelijk B&O.

    Dat zijn allemaal kleintjes, vergeleken met bij Bekafun, verdeler van KLIK
    ik denk dat het deze is, Frans Van Eeckhout-Stereo House.

    .....Dyslexie.......

    Comment


    • #47
      Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

      Zelfde conclusie hier, veel PA en DJ toestanden maar weinig voor de huiskamer. Enige dat daarvoor in aanmerking komt is Canton. wel niet slecht natuurlijk. De anderen hebben misschien wel dingen die in de huiskamer bruikbaar zijn maar als hij het al moeilijk heeft om een paar vloerstaanders binnen te smokkelen dan denk ik dat een setje JBL's of Genelec's zeker niet gaat lukken.

      Comment


      • #48
        Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Zelfde conclusie hier, veel PA en DJ toestanden maar weinig voor de huiskamer. Enige dat daarvoor in aanmerking komt is Canton. wel niet slecht natuurlijk. De anderen hebben misschien wel dingen die in de huiskamer bruikbaar zijn maar als hij het al moeilijk heeft om een paar vloerstaanders binnen te smokkelen dan denk ik dat een setje JBL's of Genelec's zeker niet gaat lukken.
        boah gewoon een setje Focal JM Lab grand utopia's binnen smokkelen
        het voordeel met zo'n setje is dat zijn vrouw dat niet eigenhandig kan buiten gooien
        Last edited by gert007; 31 mei 2014, 19:44.

        Comment


        • #49
          Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

          Oorspronkelijk geplaatst door xiii Bekijk bericht
          ik denk dat het deze is, Frans Van Eeckhout-Stereo House.

          http://www.fransvaneeckhout.be/
          Wel wat jammer van die website, want wat erop staat is compleet verouderd. Ze vermelden bv. de nieuwe 600 serie van B&W, alleen is het wel de vorige versie van 7 jaar geleden...
          Ben er nog niet langs geweest, zou ik misschien beter eens doen.

          Wynant zit nu ook in de Selexion groep : weet niet of dat een voordeel is...
          Mijn ervaringen met Defoort zijn wat dubbel. De echt betere dingen ga je er niet vinden. Vroeger was het een speciaalzaak voor Video en Audio, maar nu vinden ze het nodig om daar ook witgoed en informatica te slijten.
          Heb er als laatste aankoop een fotokader gekocht, maar alleen had ik enkel de doos meegekregen zonder inhoud (was hun demo model), maar ze hadden de doos op de verkeerde plek in het magazijn gezet. Toen ik een half uur later daar terug stond vonden ze het nodig om niet direct geloof aan mijn verhaal te hechten. Sindsdien nooit meer terug geweest (was nochtans vroeger een zaak waar ik redelijk wat gekocht heb).
          Die Staelens is nog een "echte" kleine zelfstandige, en moet eerlijk zeggen dat ik daar het liefst dergelijke zaken koop : ze laten je alle tijd die je nodig hebt, en die man kent zijn vak. Voor de verkoop van kabels heeft hij een heel gewone truuck. Hij weet heel goed dat er believers en non believers zijn : dus hij geeft de klant alle mogelijkheden om te testen, voor de rest houdt hij zijn mening voor zich, tot de klant ze zelf geeft. Als de klant echt zelf overtuigd is dat die HDMI kabel die stukken duurder is dan zijn blurayspeler het zaakje beter laat spelen...
          En yep : hij heeft zowel dat kabeltje van 15€, als dat van 400... .
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #50
            Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

            Mijn eerste stereo heb ik bij Defoort gekocht, dat was een Marantz toren, we spreken over de jaren zeventig.
            Mijn Home cinema heb ik bij Wynants gekocht, Kenwood versterker, Kenwood Receiver, Kenwood Casette Drive, Wharfedale samengestelde boxen + een reusachtige Kenwood subwoofer. We spreker over eind de jaren tachtig als ik mij niet vergis.
            Mijn huidig systeem kwam weer van Defoort, een Yamaha RX-V550 met bijhorende boxen (was een actie bij Defoort)
            Verleden jaar de Yamaha boxen vervangen door Jamo S 606 HCS 6 Home Cinema Systems, en nu komt daar een prachtig geluid uit.
            Maar het beste systeem die ik ooit gehad heb was die Kenwood met Wharfedale boxen. Daar kwam een ongeëvenaard geluid uit, en ik kan iedereen verzekeren dat de keuze bij Wynants groot is/was.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #51
              Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Mijn eerste stereo heb ik bij Defoort gekocht, dat was een Marantz toren, we spreken over de jaren zeventig.
              Mijn Home cinema heb ik bij Wynants gekocht, Kenwood versterker, Kenwood Receiver, Kenwood Casette Drive, Wharfedale samengestelde boxen + een reusachtige Kenwood subwoofer. We spreker over eind de jaren tachtig als ik mij niet vergis.
              Mijn huidig systeem kwam weer van Defoort, een Yamaha RX-V550 met bijhorende boxen (was een actie bij Defoort)
              Verleden jaar de Yamaha boxen vervangen door Jamo S 606 HCS 6 Home Cinema Systems, en nu komt daar een prachtig geluid uit.
              Maar het beste systeem die ik ooit gehad heb was die Kenwood met Wharfedale boxen. Daar kwam een ongeëvenaard geluid uit, en ik kan iedereen verzekeren dat de keuze bij Wynants groot is/was.
              Waarom vervang je in godsnaam Wharfedale door Jamo?
              Jamo is goedkoop amerikaans spul dat zeker niet slecht is, maar er is wel echt veel beter te vinden.

              Comment


              • #52
                Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Waarom vervang je in godsnaam Wharfedale door Jamo?
                Jamo is goedkoop amerikaans spul dat zeker niet slecht is, maar er is wel echt veel beter te vinden.
                Beetje kort door de bocht denk ik...en Jamo is toch Deens?

                Ook de soort(en) muziek die je draait zijn niet onbelangrijk als je een luidspreker gaat kiezen. Op mijn set, Jadis/Sonus Faber, klinkt de muziek die ik mooi vind geweldig maar (hard)rock helemaal niet. Bij een vriend van mij die flinke Wharfedales heeft klinkt rockmuziek echt uitstekend maar bij een heleboel andere muziek verdwijnen de finesses juist weer.
                Last edited by olivetti; 1 juni 2014, 10:19.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #53
                  Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                  Gestart in Denemarken, maar nu overgenomen door het Amerikaanse Klipsch.
                  Jamo is de low range, waarschijnlijk gefabriceerd in een of ander lageloonland, maar dat zullen andere merken ook doen.

                  Zeker niet slecht, en veel bang for buck. Het feit dat je ze regelmatig bij iBood ziet passeren doet me denken dat ze regelmatig braderen om van hun stocks af te geraken.
                  Een stel vloerstaanders vind je dan ook regelmatig voor minder dan 200€.
                  Jouw 606 vind je nu voor 185€.

                  Comment


                  • #54
                    Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                    Laat maar komen hoor jullie suggesties!
                    Ik kan er alléén maar slimmer door worden

                    Comment


                    • #55
                      Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                      Er is er maar eentje.

                      Gaan luisteren.
                      Wij kunnen onmogelijk inschatten wat je graag hoort, hoe groot het mag zijn, en wat je wil uitgeven...

                      Comment


                      • #56
                        Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                        Ik hou van veel muziekjes, hoor alles graag en wie doet mij dat na...
                        Die muziek gaat van stevig gitaarwerk: Clapton, BB king, Bowie, David Gilmour, Don Henley, Steely Dan, Knopfler, Joe Walsh, Supertramp, Fleetwood Mac en Bluesmuziek algemeen... over het meer easy listening: Chuck Loeb, Jeff Golub, Chris Rea...
                        Maar ik kan evengoed Lounge appreciëren.
                        Mijn budget: Als ik zeg zo'n 1000€, lachen jullie mij dan uit?

                        Comment


                        • #57
                          Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                          Mijn budget: Als ik zeg zo'n 1000€, lachen jullie mij dan uit?
                          Als dat enkel voor een paar stereo luidsprekers is zeker niet. Daar moet je zeker iets voor kunnen vinden.

                          Comment


                          • #58
                            Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                            2 speakers en een bijpassende actieve woofer, kan dat ook?

                            Comment


                            • #59
                              Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Waarom vervang je in godsnaam Wharfedale door Jamo?
                              Jamo is goedkoop amerikaans spul dat zeker niet slecht is, maar er is wel echt veel beter te vinden.
                              Wharfedale door een echtscheiding kwijt geraakt, en Wharfedale is echt top hoor, maar niet echt goedkoop.
                              Maar eens je dat gehoord hebt dan wil je gewoon niks anders meer horen.

                              Jamo heeft niks Amerikaans, dit is een Deens topproduct maar inderdaad gemaakt in China zoals zovele dingen hé.
                              Maar Tommie, wees gerust er komt daar wel degelijk heel goede klanken uit.

                              Mijn PC luidsprekers zijn van Klipsch (Promedia 2.1), de beste PC speakers die je je kunt indenken.
                              Gekocht bij Amazon.de, niet zoveel betaald en gratis opgestuurd vanuit Duitsland.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #60
                                Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                                Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de B&W 686 S2 (S5 kan ik echt niet vinden, ook niet op de B&W site??)
                                Goeie klank volgens de "reviews", compact, mooi, ...
                                Maar... zijn die niet het kleine onderdeel van een compleet surroundsysteem?
                                maw: heb ik niet ook de 2 vloerspeakers, de center en de woofer nodig voor dat het "sublieme" geluid van zich laat horen??
                                Hier kan de kenner onder jullie misschien even de bewuste 686-brochure bekijken en dan meer speciaal de Specs., en me daarna even van antwoord dienen...
                                Last edited by dréten; 1 juni 2014, 10:56.

                                Comment

                                Working...
                                X