Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

    Frequentierange van de 686 is nogal beperkt. Ze beginnen pas bij 62 Hz.
    Dat kan je opvullen met een sub, maar het gat is dan groot.

    Als je je speakers vooral voor muziek wil gebruiken zou ik gaan voor 2 vloerstaanders.
    En dan kom je met 1000€ wel ergens.

    Is het om TV te kijken, dan is een center heel belangrijk.

    De sub zou ikas als laatste toevoegen, maar dat is mijn persoonlijke keuze.

    Comment


    • #62
      Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Zelfde conclusie hier, veel PA en DJ toestanden maar weinig voor de huiskamer. Enige dat daarvoor in aanmerking komt is Canton. wel niet slecht natuurlijk. De anderen hebben misschien wel dingen die in de huiskamer bruikbaar zijn maar als hij het al moeilijk heeft om een paar vloerstaanders binnen te smokkelen dan denk ik dat een setje JBL's of Genelec's zeker niet gaat lukken.
      Wil je dan beweren dat studio materiaal PA gear is....
      Ga bv maar deze eens beluisteren http://www.bekafun.com/images/01_prd...5x-leaflet.pdf
      Er is een aparte ruimte met een grote hoeveelheid kleine studio monitors, zowel actief als passief, allemaal aangesloten en te beluisteren, zelf heb ik er twee sets KRK actieve monitors gekocht, om dat ik deze heel goed vond klinken, heel betaalbaar en absoluut geen sub nodig, maar alles kan hé, met of zonder sub, allemaal geen probleem.
      Keuze genoeg
      Last edited by Guest42; 1 juni 2014, 11:59.

      Comment


      • #63
        Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Gestart in Denemarken, maar nu overgenomen door het Amerikaanse Klipsch.
        Jamo is de low range, waarschijnlijk gefabriceerd in een of ander lageloonland, maar dat zullen andere merken ook doen.

        Zeker niet slecht, en veel bang for buck. Het feit dat je ze regelmatig bij iBood ziet passeren doet me denken dat ze regelmatig braderen om van hun stocks af te geraken.
        Een stel vloerstaanders vind je dan ook regelmatig voor minder dan 200€.
        Jouw 606 vind je nu voor 185€.
        Jamo heeft in het verleden mooie high-end speakers gemaakt.
        Oriel http://i71.servimg.com/u/f71/18/11/14/22/jamo_010.jpg
        Eerste Concert reeks (zelf al 15 jaar in gebruik in 5.1 set): http://www.avx.hu/forum/uploads/post-33-1242594758.jpg
        R909 en R907 dipool http://www.6moons.com/audioreviews/jamo/glamour.jpg

        Tegenwoordig hebben ze inderdaad enkel budget speakers.

        Comment


        • #64
          Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

          Heb niet gezegd dat er geen bruikbaar materiaal was, enkel dat het moeilijk zou zijn om er iets te vinden dat in een "normale" huiskamer past. En studiomateriaal heeft ook een ander doel/philosofie dan hifi. De Adam die je daar voorstelt is knap maar in een living gaat die er gewoon niet komen. Dat zijn near-field monitors. Ik gebruik zelf een setje PMC DB1S als pc spreakers (doe af en toe wat opnames) en dat is voor dat doel perfect. Maar zelfs in mijn kleine living komen die er gewoon niet. Zelfs piano gaat niet, laat staan orgel, orkest of hard-rock. En zo'n luidsprekers geven echt wel alles weer, ook als het niet mooi is (*). Heb zo'n paar cd's die op die monitors niet te beluisteren zijn omdat je elke resonantie van de snaar die te dichtbij opgenomen is hoort. Enorm storend, dat wil je niet je huiskamer vullend.

          (*) dat kan natuurlijk de manier zijn waarop je graag naar muziek luistert. Iedereen heeft een andere smaak en manier om naar muziek te luisteren.

          Nu ga ik nog wat verder knutselen aan de speakers die ik aan het bouwen ben. Full-range met de Fostex FE-208ez

          Comment


          • #65
            Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

            kwestie desgin en kwaliteit kan je ook een naar Piega kijken
            deze zijn gemaakt uit alu en ze klinken ook nog goed

            Comment


            • #66
              Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

              Intussen heb ik ook geleerd dat de B&W 685 S2 een heel stuk beter zou klinken dan de 686 S2.
              Ziet er nog mooi uit ook in 't wit.
              Misschien worden het deze wel...
              eerst eens een zaak opsnorren waar ik ze kan beluisteren en waar ik ook nog objectieve raad krijg.

              Comment


              • #67
                Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                kwestie desgin en kwaliteit kan je ook een naar Piega kijken
                deze zijn gemaakt uit alu en ze klinken ook nog goed
                Oja..mooi!

                Comment


                • #68
                  Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                  Heel mooi zijn ook de Kef Muons, maar de top vind ik de B&W Nautilus.

                  Comment


                  • #69
                    Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Heel mooi zijn ook de Kef Muons, maar de top vind ik de B&W Nautilus.
                    Heb het toch nog altijd voor de JBL KII S5500. Wel heel ver buiten mijn budget.

                    Comment


                    • #70
                      Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Intussen heb ik ook geleerd dat de B&W 685 S2 een heel stuk beter zou klinken dan de 686 S2.
                      Ziet er nog mooi uit ook in 't wit.
                      Misschien worden het deze wel...
                      eerst eens een zaak opsnorren waar ik ze kan beluisteren en waar ik ook nog objectieve raad krijg.
                      Als je in Kortrijk kan geraken : zou ik Staelens nemen als winkel... Daar kan je in alle rust naar die dingen luisteren.
                      Of die 685S2 stukken beter is dan dan de 686S2 weet ik niet. De vorige serie heb ik dus gehoord, en was niet bijster onder de indruk van het kwaliteitsverschil. Het was er uiteraard wel, maar groot ???
                      Maar die 685S2 zou echt goed zijn (maar is dus een stukje groter dan de 686S2). De S2 reeks heb is wel nog niet gehoord.
                      En als je toch bezig bent : luister ook eens naar de CM-reeks : is wel een stuk duurder, maar als de buiten-afwerking echt ook van belang is zal je er meer content van zijn (en ze klinken ook wel iets beter). Maar je betaalt er ook voor.
                      Of je die sub echt nodig hebt, hangt eerder af van het feit of je veel naar film kijkt. Voor gewone audio valt het echt mee... op -6dB zit de frequentierange op 45 - 50 kHz (maar effectief is het 52-22 kHz). Die 6 reeks is eigenlijk wat meer gericht op surround-systemen dan die CM : dus van nature hebben ze wat meer bas (ook zonder sub).
                      Je kan ook eens naar de 684S2 luisteren : dat is een vloerstaander, maar die is nu veel smaller geworden dan vroeger. Dat heeft het voordeel dat je geen aparte staanders nodig hebt. Die 683s2 is een mastodont (zeker voor vrouwlief )...

                      Die S5 zal je ook niet vinden : die bestaan niet (toch niet in de nieuwe dingen). Zal waarschijnlijk een tikfoutje geweest zijn.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #71
                        Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna


                        deze heb ik al eens irl gehoord op een high-end hifi beurs in Rotterdam
                        die vielen heel goed mee kwestie geluid,zeker als je ziet hoe smal, dun dat deze zijn
                        mooi vol geluid wel heel detailrijk, opletten op welke versterker dat je die aansluit, die zouden anders naar de agressieve kant kunnen uitgaan

                        Comment


                        • #72
                          Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                          ben zelf heel tevreden met m'n kleine wharfedale DX-1HCP setje : http://www.whathifi.com/review/wharfedale-dx-1hcp
                          was ook compromis tussen de grootte (zo klein mogelijk) en uitgebalanceerde klank. Dit zijn natuurlijk geen 'we geven een feestje en draaien de volume-knop op max'-speakers, maar voor gewoon huiskamergebruik scoren ze (voor mij althans) uitstekend.
                          http://www.whathifi.com/review/wharfedale-dx-1hcp

                          Comment


                          • #73
                            Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Heb het toch nog altijd voor de JBL KII S5500. Wel heel ver buiten mijn budget.
                            Zo lelijk en lomp dat die zijn...
                            Maar wel goedkoop in vergelijk met de Nautilus...

                            Comment


                            • #74
                              Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                              Ik ben, op jullie aanraden, gisteren eens gaan luisteren naar de B&W 685 s2.
                              Knap geluid halen ze uit zo'n compact bakje, moet ik zeggen!

                              Veel gedetailleerder en completer geluid dan mijn "melkpakjes".
                              Nu heb ik pas goed door dat ik een deel van het geluidsspectrum mis met dat Bose-systeem.
                              Ofwel hoor ik teveel laag, grommend geluid, als ik dichtbij de sub' zit, ofwel hoor ik teveel "gewone-radio-geluid" als ik aan tafel zit, onder de melkpakjes.

                              Ik denk dus dat het de B&W's zullen worden ;-)

                              De verkoper raadt me trouwens ook aan om de set te vervolledigen met 2 aanvullende B&W-speakers die ik dan aan de muur zou hangen.
                              Wat denken jullie audiofielen, van dat idee?
                              En dan nog iets:
                              Hoe zou ik best de speakers kunnen aansluiten op mijn Yamaha versterker (zie pg 9)
                              En wat zou dan vervolgens nog het rendement zijn in Watt uitgedrukt (specificaties pg26)?
                              Zal dat dan ook nog volstaan om deftig geluid te krijgen uit mijn klankkastjes??
                              Of moet ik nu ook op zoek naar een andere versterker.
                              PS: ik luister alléén naar muziek, dus een surround-systeem hoef ik niet!
                              Last edited by dréten; 11 juli 2014, 10:58.

                              Comment


                              • #75
                                Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                                Ik heb zelf die AM1 van B&W al horen spelen in volledige set en ik was héél hard onder de indruk van dit hele kleine kastje
                                En ik kan U verzekeren dat ik redelijk wat gewend ben, ik ben vroeger geluidstechnieker geweest

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X