Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

    Je versterker is al een paar jaar oud, maar door die te vervangen win je weinig. Misschien enkel de HDMI aansluitingen als je de TV mee aansluit.

    De Boston Acoustics A25 zijn niet groot, en kosten ca 75-100€ per stuk.
    Ik denk dat je een pak meer betaald hebt voor je Bose spullen.
    En misschien kan je de sub toch nog gebruiken.

    Comment


    • #17
      Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Je versterker is al een paar jaar oud, maar door die te vervangen win je weinig. Misschien enkel de HDMI aansluitingen als je de TV mee aansluit.

      De Boston Acoustics A25 zijn niet groot, en kosten ca 75-100€ per stuk.
      Ik denk dat je een pak meer betaald hebt voor je Bose spullen.
      En misschien kan je de sub toch nog gebruiken.

      https://hificorner.nl/speakers/boeke...-door-whathifi
      Denk je nu echt dat je uit een speaker van 75€ echt deftig geluid gaat krijgen?
      Dat kan misschien beter klinken dan andere goedkope brol, maar een deftige lage ga je daar nooit uithalen.
      De sub van Bose behouden ... technisch gezien misschien wel mogelijk, maar die set is wel speciaal op elkaar afgesteld en een ideale combinatie zal je nooit bekomen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

        Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
        Of maak ze zelf. Dan kan je disgn gebruiken wat je wil he.
        Er bestaan handleidingen genoeg online voor dat soort dingen.
        Een plaats waar ik vroeger werkte hadden we zo iemand die zelf speakers maakte. Die heeft ooit juweeltjes gemaakt die je in geluidskwaliteit niet kon onderscheiden van de grote merken voor een fractie van de prijs.
        Je steekt er dan natuurlijk wel behoorlijk wat tijd in, dus dat moet je natuurlijk ook tellen, maar je moet uiteindelijk niets kopen als wat mdf plaat, isolatie en een set drivers.

        Op deze site vind je al wel een en ander.
        http://www.zelfbouwaudio.nl/index.ph...id=34&Itemid=2
        Zelf speakers bouwen omhelst net iets meer dan mdf plaat isolatie en een set drivers
        - Drivers uitzoeken (kwaliteit - werkingsgebied - rendement) en deze perfect op mekaar afstemmen door passieve filtering met spoelen, condensatoren, elco's en weerstanden.
        - Kastconstructie kiezen en deze precies berekenen in functie van de drivers en ook stevig genoeg maken zodat ze zelf geen storende bijgeluiden maakt.
        - Geheel in een mooi design gieten en dan nog eens verzorgd afwerken.

        Ik heb zelf in het verleden ook al pogingen ondernomen maar weet ondertussen dat het zeer moeilijk is om de deftige full-range speaker te bouwen...

        Comment


        • #19
          Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Ooit heb ik dit systeem gekocht, als middel om een compromis te kunnen sluiten met mijn vrouwtje: "geen van die lelijke bakken meer in mijn huiskamer!!"...weet je wel.
          Intussen weet ik ook al wel dat niks aan een degelijke speakerbox kan tippen qua geluid.
          Ik ben dus op zoek naar:
          Een beter alternatief voor dit BOSE-systeem.
          Ofwel naar een middel om van dit systeem een beter systeem te maken.

          Ik wil dus goeie muziek beluisteren, met fijne hoge tonen tot en met diepe bassen(die ik nu moet missen).

          Wie kan mij raad geven?

          mijn versterker: YAMAHA DSP A590

          bedankt alvast
          Dré
          Eerst beginnen met je vrouw te heropvoeden

          Als dit niet helpt samen eens naar een deftige winkel stappen (lees een zaak met rustige verkopers) om je goed te laten informeren wat er allemaal mogelijk is binnen een bepaald budget.

          Comment


          • #20
            Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

            Ik wil nog even een verduidelijking doen:

            Ik ben dus wel degelijk op zoek naar een speakerset met subwoofer.
            Die moet ENKEL dienen om deftig muziek te beluisteren, en dient dus niet om een surround systeem te creëren om naar TV te kijken.
            Daarvoor heb ik me namelijk een soundplate van LG besteld (en dat volstaat voor mij)

            Dus: ik ben op zoek naar een "relatief" krachtig systeem voor in de huiskamer (9m bij 5m met redelijk wat glas maar ter compensatie daarvan ook redelijk wat overgordijnen).
            Dat systeem bestaat dus liefst uit een subwoofer (daarvoor heb ik plaats om verdekt op te stellen, doch als ie mooi is dan mag ie in 't zicht staan) met twee aangepaste, bijpassende klankkastjes (laat ons zeggen maximum 30cm hoog) van degelijke kwaliteit en ook mooi om in het zicht te hangen ("het vrouwtje" wil ook wat hé).

            Een voorbeeldje in die zin:
            http://www.whathifi.com/review/bw-mt-60d
            Last edited by dréten; 30 mei 2014, 08:33.

            Comment


            • #21
              Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Ik wil nog even een verduidelijking doen:

              Ik ben dus wel degelijk op zoek naar een speakerset met subwoofer.
              Die moet ENKEL dienen om deftig muziek te beluisteren, en dient dus niet om een surround systeem te creëren om naar TV te kijken.
              Daarvoor heb ik me namelijk een soundplate van LG besteld (en dat volstaat voor mij)

              Dus: ik ben op zoek naar een "relatief" krachtig systeem voor in de huiskamer (9m bij 5m met redelijk wat glas maar ter compensatie daarvan ook redelijk wat overgordijnen).
              Dat systeem bestaat dus liefst uit een subwoofer (daarvoor heb ik plaats om verdekt op te stellen, doch als ie mooi is dan mag ie in 't zicht staan) met twee aangepaste, bijpassende klankkastjes (laat ons zeggen maximum 30cm hoog) van degelijke kwaliteit en ook mooi om in het zicht te hangen ("het vrouwtje" wil ook wat hé).
              Ook mijn vrouw heeft een zware stem in het kiezen van de luidsprekers gehad. Zij kiest/koos voor het uiterlijk en ik voor de klank. Momenteel hebben wij gekozen voor grote Sonus Faber luidsprekers (teak en leer) en dat matcht prima met het glas en roestvrij staal in de woonkamer. SF heeft ook kleine luidsprekers, plm 30 cm die zonder subwoofer al een uitstekend geluid geven, een subwoofer kun je eventueel altijd later aanschaffen als je het idee hebt in het laag tekort te komen. De luidsprekers zijn relatief duur maar ook tweedehands prima te kopen. Kijk eens op marktplaats of zo. En deftig zijn ze zeker.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #22
                Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                Verdorie toch!
                "Wat zijn dat toch dikwijls lelijke lompe "bakken" die jullie voorstellen!"
                Komt er alleen mooi geluid uit een lelijk ding?
                Stel dan toch eens iets moois voor!
                Wit of lichtgrijs in combinatie met alu- of RVS-look of iets in composiet of zo!

                Comment


                • #23
                  Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Verdorie toch!
                  "Wat zijn dat toch dikwijls lelijke lompe "bakken" die jullie voorstellen!"
                  Komt er alleen mooi geluid uit een lelijk ding?
                  Stel dan toch eens iets moois voor!
                  Wit of lichtgrijs in combinatie met alu- of RVS-look of iets in composiet of zo!
                  Nou, nou..

                  Zo blijkt: smaken verschillen nogal eens.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                    Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    Nou, nou..

                    Zo blijkt: smaken verschillen nogal eens.
                    hihi.

                    Comment


                    • #25
                      Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Wit of lichtgrijs in combinatie met alu- of RVS-look of iets in composiet of zo!
                      Zoiets goed?
                      Lichtgrijs buiten met vermoedelijk wel wat alu dat ronddraait en wat speakers.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Verdorie toch!
                        "Wat zijn dat toch dikwijls lelijke lompe "bakken" die jullie voorstellen!"
                        Komt er alleen mooi geluid uit een lelijk ding?
                        Stel dan toch eens iets moois voor!
                        Wit of lichtgrijs in combinatie met alu- of RVS-look of iets in composiet of zo!
                        Een deftige basweergave heeft nu eenmaal voldoende volume nodig...

                        Dit bv? http://www.iear.nl/images/products/large/prd64999.jpg Hiervan R300 eventueel met sub.

                        Iets met een minder lomp design: http://i.vimeocdn.com/video/476535781_640.jpg Doet me wel een beetje aan Aliens denken. Wel onbetaalbaar

                        Comment


                        • #27
                          Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Zoiets goed?
                          Lichtgrijs buiten met vermoedelijk wel wat alu dat ronddraait en wat speakers.
                          Bij de les blijven aub!

                          Comment


                          • #28
                            Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                            Bij de les blijven aub!
                            Wit of lichtgrijs in combinatie met alu- of RVS-look of iets in composiet of zo!
                            Misschien er zelf ook bij blijven dan?
                            U zoekt deftige audio ... u geeft echter meer aandacht aan de look dan aan de geluidskwaliteit en dit is geen verwijt maar een vaststelling.
                            Het moet krachtig zijn, het moet klein zijn, het moet showbaar zijn, maar het moet dan ook goede geluidskwaliteit leveren ... niet echt combineerbaar, wie goede raad geeft is dan weer kort door de bocht.

                            Ik ben dus wel degelijk op zoek naar een speakerset met subwoofer. Die moet ENKEL dienen om deftig muziek te beluisteren, en dient dus niet om een surround systeem te creëren om naar TV te kijken.
                            Een set met kleine speakertjes en subwoofer is nu eerder net ontworpen voor een surround systeem (TV) dan voor Hi-Fi audio ... voor echte Hi-Fi audio moet je geluid hoofdzakelijk komen vanuit je speakers en dat komt enkel uit een deftige klankkast.
                            Een extra subwoofer erbij is goed om het extra-laag erbij te hebben maar niet om uw laag uit de speakers volledig te vervangen.

                            Er zijn ook al redelijk goede speakers in beperkt formaat, maar als je die niet in een kast kan/wil plaatsen, dan kan je overwegen om er een (alu achtige) voet bij te kopen waardoor het dan al wat meer bij je interieur past?

                            De grote fout dat velen maken is net het kopen van iets dat er eerder uitziet zoals men in gedachte heeft dan dat het klinkt zoals het moet ... velen doen nadien toch een tweede aankoop waarbij de klank primeert op de look en dat is de enige raad die ik u (net als sommige anderen) kan geven.
                            Maar het is maar raad ... het is jouw budget en jouw interieur.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                              Ik heb zelf voor in mijn (kleine) slaapkamer een Marantz MC-R603 (nu is dat 610) (in theorie is dat ding 2x60 W classe D versterker, in praktijk eerder 40W) en B&W 686 (van de vorige generatie dus) gekocht.
                              Die laatste zijn dus effectief van die lelijk rechthoekige bakken. 't Is jammer, maar 90% van de luidsprekers hebben nog altijd die vorm. Dat type zijn de kleinste "normale" luidsprekers van B&W (maar ze hebben ook andere vormen zoals een M1 bijvoorbeeld, maar ik heb die nog nooit horen spelen, maar ik vrees dat er zonder baskast ook geen bas uitkomt).
                              Als je de test van Whathifi op die oude 686 erop naleest zal je lezen dat die kleine dingen TEVEEL bas geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet direct last van heb (had ze anders niet gekocht). Het zou wel kunnen dat ik ze ook nooit echt luid laat spelen (op een appartement is dat wat moeilijk).
                              Toen ik ze kocht heb ik ook de 685 gehoord (die is iets groter), maar ik vond die niet zoveel beter, en te groot voor de slaapkamer. Heb toen ook die standaard Marantz luidspekers gehoord voor de MC-R, maar die was duidelijk minder (hoewel niet slecht voor het geld). Heb ook enkele versies van Dali gehoord : de kleine Zensor en de veel duurdere Ikon, maar beide konden me niet bekoren).

                              In een iets grotere kamer gebruik je beter die 685 (die dus onlangs vernieuwd is naar de B&W 685S2). Volgens diezelfde Whatshifi zou je in die grootte en prijsklasse niet veel beters kunnen vinden. Maar ook de vernieuwde versie is andermaal een lelijke rechthoekige bak . Ik vrees dat je bij goedkopere luidsprekers die een beetje degelijk zijn altijd met die vorm zal opgescheept zitten (is nu eenmaal het goedkoopst om te produceren : de ronde vormen van een B&W 800D is ook iets duurder, maar ik denk dat de vrouw die 102 kg./stuk niet in de woonkamer wil...).

                              Echt goeie luidsprekers hebben inderdaad volume nodig, maar ook bij kleinere zijn er al dingen te vinden die deftig zijn. Als het uitzicht er echt toe doet, kan je bv. ook naar de CM reeks van B&W gaan : die zijn even groot als de 6 serie, maar duurder en beter afgewerkt. De klank is ook iets beter (voornamelijk door de betere klankkast, want de weergevers zijn behoorlijk vergelijkbaar met de 6 serie).
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #30
                                Re: BOSE Acoustimass-5 II geluid oppeppen kan dat? Of wie biedt mij een beter alterna

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Denk je nu echt dat je uit een speaker van 75€ echt deftig geluid gaat krijgen?
                                Dat kan misschien beter klinken dan andere goedkope brol, maar een deftige lage ga je daar nooit uithalen.
                                De sub van Bose behouden ... technisch gezien misschien wel mogelijk, maar die set is wel speciaal op elkaar afgesteld en een ideale combinatie zal je nooit bekomen.
                                Ik heb ze beluisterd, en die zijn echt niet slecht. Kijk dan maar eens naar de kritieken overal. Die zijn echt goed, en zelf was ik ook verwonderd over de lage prijs.
                                En de link tussen prijs en kwaliteit is niet altijd rechtevenredig.

                                Zelf wou ik ze niet omdat ik echte vloerstaanders wou. Hier staan full size IQ90.

                                Comment

                                Working...
                                X