Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je kan geen PC's blijven kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

Als mijn PC nu een korte tijdje niet meer wordt gebruikt gaat hij telkens weer naar het aanmeldingsscherm. Ik heb wel een account aangemaakt, maar nog geen wachtwoord. Kan ik dat ergens uitschakelen dat niet telkens dat vervelend aanmeldingsscherm weerkomt ipv op het bureaublad te blijven. Ik heb al gezocht bij energiebeheer, persoonlijke instellingen, scherminstellingen, maar ik vind voorlopig niks. Kan iemand mij hier de oplossing bieden?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Als mijn PC nu een korte tijdje niet meer wordt gebruikt gaat hij telkens weer naar het aanmeldingsscherm. Ik heb wel een account aangemaakt, maar nog geen wachtwoord. Kan ik dat ergens uitschakelen dat niet telkens dat vervelend aanmeldingsscherm weerkomt ipv op het bureaublad te blijven. Ik heb al gezocht bij energiebeheer, persoonlijke instellingen, scherminstellingen, maar ik vind voorlopig niks. Kan iemand mij hier de oplossing bieden?
      Ga naar de tegels : type schermbeveiling....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Ga naar de tegels : type schermbeveiling....

Jan
        Bedankt Jan! Ik heb dus "aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten" uitgevinkt. Hiermee zou het dus moeten lukken ...
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nog een vraagje ivm Win 8.1. Op mij SSD van 128Gig heb ik nog maar 31Gig over. Daar probeer ik zo weinig mogelijk op te plaatsen buiten programma's. Maar ik zie dat daar een aantal mappen instaan die niet direct ies met programma's te maken hebben. o.a. staat daar een map "gebruikers" die goed is voor 28Gig. Kan ik die map zomaar verplaatsen naar een een andere partitie van mijn HD ?
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mappen van het besturingssysteem blijf je best af. Bezoek ook eens deze website: schoonepc.nl, veel te lezen en veel tips worden er gegeven.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Nog een vraagje ivm Win 8.1. Op mij SSD van 128Gig heb ik nog maar 31Gig over. Daar probeer ik zo weinig mogelijk op te plaatsen buiten programma's. Maar ik zie dat daar een aantal mappen instaan die niet direct ies met programma's te maken hebben. o.a. staat daar een map "gebruikers" die goed is voor 28Gig. Kan ik die map zomaar verplaatsen naar een een andere partitie van mijn HD ?
              Er zijn verschillende methodes om (delen van) de gebruikers map te verplaatsen. De hele map door middel van een symbolische link. Een aantal speciale submappen (Bureaublad, Documenten, Afbeeldingene etc) tegelijk verplaatsten of een enkele submap via Eigenschappen > Lokatie > verplaatsen. De laatste optie is formeel door Microsoft ondersteund....

Ik zou echter eerst uitzoeken waar de 28Gig door ingenomen wordt. Ik gebruik hier http://www.jam-software.com/treesize_free/ voor.

Jan

Comment

Er zijn verschillende methodes om (delen van) de gebruikers map te verplaatsen. De hele map door middel van een symbolische link. Een aantal speciale submappen (Bureaublad, Documenten, Afbeeldingene etc) tegelijk verplaatsten of een enkele submap via Eigenschappen > Lokatie > verplaatsen. De laatste optie is formeel door Microsoft ondersteund....

Ik zou echter eerst uitzoeken waar de 28Gig door ingenomen wordt. Ik gebruik hier http://www.jam-software.com/treesize_free/ voor.

Jan
                Jan, hoe weet weet je dat je bepaalde folders mag wissen?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Jan, hoe weet weet je dat je bepaalde folders mag wissen?
                  Ik doel niet op wissen. Ik zou eerst kijken waar de 29Gig uit bestaat. Dan eventueel een of meer mappen naar een andere schijf verplaatsen.

Veilig opruimen op de systeemschijf doe ik net https://www.piriform.com/ccleaner

Jan

Comment

Ik doel niet op wissen. Ik zou eerst kijken waar de 29Gig uit bestaat. Dan eventueel een of meer mappen naar een andere schijf verplaatsen.

Veilig opruimen op de systeemschijf doe ik net https://www.piriform.com/ccleaner

Jan
                    Hier ook Ccleaner.
                    Kan ik enero ook aanraden.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Gebruiker.desktop is goed voor 28 Gig. Dat lijkt mij dus heel wat. Misschien best eens deze opruimen zeker. Hier zitten ook nogal wat afbeeldingen in.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Standaard staan de documenten-mappen ook op de C:. Als dat een SSD is, is dat goed voor de snelheid, maar als je veel documenten, muziek, video en foto's daar hebt staan, loopt dat snel op.
                        Die mappen horen bij zogenaamde "bibliotheken". Maar je mag die gewoon knippen en plakken naar een andere locatie : de link van die bibliotheken wordt automatisch aangepast.
                        Als je bv. Outlook gebruikt, plaats je je PST file ook beter tussen de documenten : is makkelijk om backups te maken. Bij mij is dat ding meer dan 2 GB groot... De truuck is hier utlook afsluiten, die PST-file verplaatsen. Outlook terug opstarten : die zal een foutmelding krijgen dat hij de PST niet meer terugvindt, en dan verwijs je naar de nieuwe locatie.

Daarnaast heb je ook nog je "temp" lokaties. Standaard staan die ook op de C:, en die verplaats ik ook altijd naar een makkelijk toegankelijke lokatie. Die kan soms ook redelijk wat plek innemen (maar met een ccleaner wordt dat mooi opgekuist). Die locatie kiezen doe je "configuratiescherm", "systeem", omgevingsvariabelen. Daar wijzig je de "temp" en "tmp" naar die andere locatie. Je hebt dat wel dubbel (dus zowel onder de gebruiker als onder systeemvariabelen).
                        In principe vertraag je je systeem hier iets mee, op de ogenblikken dat je systeem die temp-files gebruikt : maar in de praktijk merk je die vertraging nauwelijks.

En voor de rest : inderdaad eens kijken welke mappen meest innemen. Die "gebruikers"-map zelf NIET verplaatsen : in principe kan je dat doen, door de juiste procedure te volgen, maar als je dat ding gewoon knipt en plakt ben je echt NIET goed bezig, en zal je windows behoorlijk raar reageren bij de volgende opstart !!!

Ik heb zelf een SSD van 240 GB, die is nog langs geen kanten vol, maar ik heb toch bovenstaande zaken gedaan om zeker te spelen. Anders stond die SSD enkel met mijn foto's al meer dan vol .
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Die "gebruikers"-map zelf NIET verplaatsen : in principe kan je dat doen, door de juiste procedure te volgen, maar als je dat ding gewoon knipt en plakt ben je echt NIET goed bezig, en zal je windows behoorlijk raar reageren bij de volgende opstart !!!
                          .
                          Inderdaad. Je moet weten waar je mee bezig bent als je de hele gebruikers map wilt verplaatsen. Je bent dan wel in een keer klaar voor alle gebruikers op een systeem.

Jan

Comment

Nog een vraag i.v.m. met Win 8.1. Ik krijg regelmatig op mijn scherm van de HP support assistent (PC ondersteuning van HP) :" belangrijke actie vereist". Als ik dan ga kijken stel ik vast dat die HP assistent aangeeft dat er een beschermingsprobleem is bij internetbeveiliging, nl. "virusbescherming uitgeschakeld. Ik dacht dat er in Win 8.1 een virusbescherming in het systeem zat. Is dat zo, of moet ik mij bijkomend beschermen ? Ik heb echter het vermoeden dat die HP assistent (vraagteken-icoon in de taakbalk onderaan) niks met het OS systeem te maken heeft en blijkbaar zaken mededeelt van louter publicitaire aard.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Al eens nagegaan of Windows Defender (die zit er wel degelijk in) wel degelijk actief is?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Nog een vraag i.v.m. met Win 8.1. Ik krijg regelmatig op mijn scherm van de HP support assistent (PC ondersteuning van HP) :" belangrijke actie vereist". Als ik dan ga kijken stel ik vast dat die HP assistent aangeeft dat er een beschermingsprobleem is bij internetbeveiliging, nl. "virusbescherming uitgeschakeld. Ik dacht dat er in Win 8.1 een virusbescherming in het systeem zat. Is dat zo, of moet ik mij bijkomend beschermen ? Ik heb echter het vermoeden dat die HP assistent (vraagteken-icoon in de taakbalk onderaan) niks met het OS systeem te maken heeft en blijkbaar zaken mededeelt van louter publicitaire aard.
                                Het is de moeite waard om bij HP hun "bloatware" te verwijderen.
                                Ik heb dit jaar ook een HP desktop gekocht, en je krijgt er allerlei rotzooi bij die je pc alleen maar vertraagd.
                                http://www.decrap.org/ is een goed programma daarvoor. Tegenwoordig zit in Win 8 het programma Microsoft Security Essentials er standaard in. En die is redelijk goed.
                                Succes Paul
                                Last edited by paulmedusa; 4 april 2014, 10:44. Reden: tekst toevoegen

Comment

Working...
                                X