Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je kan geen PC's blijven kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Ik ga er van uit dat iemand die een PC zeer lang wil blijven gebruiken best niet voor een budget CPU gaat tenzij je binnen bv. 4 jaar wil upgraden. Koop je nu iets dat meer van deze tijd is, en dat hoeft niet echt veel meer te kosten, dan zit je weer gebeiteld voor een langere tijd.
    Klopt allemaal : maar dat hangt er gewoon vanaf wat je verwacht van een PC. Hoef je enkel te internetten en wat officewerk te doen, dan is de traagste PC snel genoeg, zelfs als die 10 jaar moet meegaan. Wil je een PC die ook de laatste spellen kan spelen, dan zal zelfs het snelste ding nu ervoor zorgen dat je over 4-5 jaar toch aan vervanging toe bent. 't Is maar zoals je het bekijkt...
    Groeten,

Polleke

Comment

Bij het starten van mijn PC krijg ik nu nog steeds de vraag om te kiezen voor een internet browser, terwijl ik dat toch al lang heb gedaan. Kan ik dat vervelende scherm ergens uitzetten.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Bij het starten van mijn PC krijg ik nu nog steeds de vraag om te kiezen voor een internet browser, terwijl ik dat toch al lang heb gedaan. Kan ik dat vervelende scherm ergens uitzetten.
        Kan je niet kiezen voor een standaard browser?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Bij het starten van mijn PC krijg ik nu nog steeds de vraag om te kiezen voor een internet browser, terwijl ik dat toch al lang heb gedaan.
          Dat is de manier van MS om je te zeggen dat je de "verkeerde keuze" gemaakt hebt zeker
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Ondersteuning XP stopt in April, Ubuntu linux komt in april met versie 14.04, een LTS versie (Long Term Support) wat betekent dat je 5 jaar lang ondersteuning en updates krijgt, en dit allemaal gratis.
            En je hoeft er zelfs geen nieuwe PC voor te kopen : installeer Xubuntu, een desktopomgeving die heel lage systeemeisen heeft.
            Als je gewoon je PC gebruikt om te internetten, te mailen, te joetjoepen en je online banking te doen (en Open office/Libre Office is helemaal niet slecht zoals men wel zal beweren), zit je voor jaren gebeiteld.

Het ideale moment dus. En 't is een valabel voorstel. Voor bovenvermelde toepassingen heb je écht niet meer nodig...

Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Dat is de manier van MS om je te zeggen dat je de "verkeerde keuze" gemaakt hebt zeker
              Ja, de verkeerde keuze, ik neem al jaren Explorer, maar dagelijks, bij het opstarten van mijn PC, word ik geconfronteerd met de vraag of het nu chrome, explorer of dergelijke moet zijn... Dus zeer vervelend. Een mens wordt met de dag lastiger op al die automatische en onnodige pagina's.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ja. Als ik het goed begrepen hebt draait je Windows 8.1 64 bit.

Start "opdrachtprompt administrator". Voer uit:

reg add HKLM\Software\Wow6432Node\BrowserChoice /v Enable /t REG_DWORD /d 0 /f

Jan

Comment

Ja, de verkeerde keuze, ik neem al jaren Explorer, maar dagelijks, bij het opstarten van mijn PC, word ik geconfronteerd met de vraag of het nu chrome, explorer of dergelijke moet zijn... Dus zeer vervelend. Een mens wordt met de dag lastiger op al die automatische en onnodige pagina's.
                  Verwijder alle browsers die je niet gebruikt

Als ik hier wissel van browser dan heb ik dat ook aan mijn broek.
                  Ben FF gewoon he.
                  En die kan ik aanklikken als standaard browser.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

De oplossing van Schollaert zal normaal wel kloppen. (link).
                    Alle andere browsers wissen is geen oplossing : daarmee blijft de vraag.

Heb hier zelf geen probleem mee gehad, maar je moet wel 1 keer die keuze maken. Maar waarom het daarna zou blijven terugkomen is me ook een raadsel.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

Heb hier zelf geen probleem mee gehad, maar je moet wel 1 keer die keuze maken. Maar waarom het daarna zou blijven terugkomen is me ook een raadsel.
                      Dat is eigenaardig
                      Weer iets bijgeleerd.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Verwijder alle browsers die je niet gebruikt

Als ik hier wissel van browser dan heb ik dat ook aan mijn broek.
                        Ben FF gewoon he.
                        En die kan ik aanklikken als standaard browser.
                        Ik zie hier geen andere browsers dan IE.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

Het internet staat vol met mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen. Onduidelijk wat de oorzaak is.

De oplossing geboden in je link werkt niet voor 64 bit.

Jan

Comment

Ik zie hier geen andere browsers dan IE.
                            Ah ok.
                            Ik heb er drie op de werkbalk (beneden) staan.
                            Kan die nu vrij gebruiken zonder problemen of "vragen"
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Ja. Als ik het goed begrepen hebt draait je Windows 8.1 64 bit.

Start "opdrachtprompt administrator". Voer uit:

reg add HKLM\Software\Wow6432Node\BrowserChoice /v Enable /t REG_DWORD /d 0 /f

Jan
                              "toegang geweigerd" als ik dit uitvoer
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                                Het internet staat vol met mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen. Onduidelijk wat de oorzaak is.

De oplossing geboden in je link werkt niet voor 64 bit.

Jan
                                Is dit bij "uitvoeren" of in de "opdracht Prompt".
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X