Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je kan geen PC's blijven kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Dat vind ik een mooie mentaliteit... Nu : als je vragen hebt, smijt ze hier maar.
    Ik weet niet van waar je bent, maar die CGC in mijn nicknaam is de afkorting van een computerclub in West-Vlaanderen : je bent altijd welkom mocht je het helemaal niet meer zien zitten .
    Heel erg bedankt voor het voorstel. Immers ik ben een in Oost-Vlaanderen wonende en werkende West-Vlaming.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Toch vergeten van vragen om in te stellen dat het ding opstart in desktopmode ? ...
      Moet die uiteraard nog wat afstellen aan mijn manier van werken. Momenteel ga ik naar de gewone desktop via rechter click op windows icoontje links onder op scherm. Maar ik stel dat in de toekomst allemaal naar mijn hand in als ik één en ander geëxploreerd heb.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Ik ga nog even doorbijten en zien wat het wordt de komende dagen. Ik geef het heen kans ipv direct af te haken. Zo ben ik nu éénmaal.
        Toch even benadrukken dat ik ook tegeltjes zie al ik het wil. Die Classic Shell "vernietigt" ze niet, maar zet ze gewoon op het tweede plan, waar ze mijns insziens horen op een non-touch screen. Maar da's uiteraard enkel mijn gedacht en beoordeling.
        En dat er uiteindelijk ook zonder die ClassicShell na een leercurve met Win8 te werken valt ga ik niet betwisten.
        Dus, als je doorbijt zal alles ook wel te vinden zijn, het ene directer dan vroeger, het andere via een omweg.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hoe starten jullie het gemakkelijkst jullie meest gebruikte programma's op in Windows 8.1 vertrekkende van desktopmode ? Ik vermoed dat jullie dan de iconen kopiëren naar de desktop, niet ?
          Sorry nete, maar ik ben nog steeds aan het doorbijten in de desktopmode...
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hoe starten jullie het gemakkelijkst jullie meest gebruikte programma's op in Windows 8.1 vertrekkende van desktopmode ? Ik vermoed dat jullie dan de iconen kopiëren naar de desktop, niet ?
            Heb hier al een paar pogingen gedaan om uit te leggen hoe ik het doe. Maar toch nog eens een poging :
            - het snelste is de meest gebruikte programma onderaan in de taakbalk te zetten (is een beetje de OS X manier). Er zijn nogal wat manieren om die daar te krijgen :
            - in dat tegelmenu, het tegeltje opzoeken met het programma, er rechts op klikken (je ziet dan een vinkje), en dan onderaan "aan taakbalk vastmaken" kiezen
            - Als je bv. excel daar wil toevoegen kan je in dat tegelmenu gewoon "exc" intikken (je zal dan rechtsboven in het zoekvenster excel zien verschijnen), excel daar opstarten, en dan in je desktopomgeving in de taakbalk rechtsklikken op excel en "vastmaken aan taakbalk" kiezen.

Eigenlijk zijn er nog manieren, maar dat zijn de meest gebruikte. Je kan natuurlijk ook pictogrammen op je bureaublad zetten maar dat is niet zo gebruiksvriendelijk. In vergelijking met Excel zie je in de taakbalk ook de laatst gebruikte data met dat programma (door bv. op het icoontje van excel rechts te klikken). Je kan dan excel opstarten met die excel-file. Als je bv. regelmatig dezelfde excelfiles nodig hebt, kan je die ook daar vastpinnen met die pinnetjes rechts naast de filenaam.

Die truuck met dat zoeken (door dus gewoon in het tegelmenu te beginnen tikken) gebruik ik zeer veel om weinig gebruikte software op te starten. Dat werkt veel sneller dan te zoeken waar dat programma staat in het startmenu : je geeft 2-3 startletters in van de naam van het programma, en je kiest het juiste programma in de zoeklijst.

Nog 1 tip over die tegels. Je hebt de gewone tegels waarin windows nu opstart : dat zijn de tegels die je meest gebruikt : je kan die ordenen, tegels wissen, in groepen indelen, ...
            Als je links onderaan juist boven de scrollbalk met de cursor gaat, zal je daar een pijl naar beneden krijgen. Als je daarop klikt krijg je een lijst met ALLE geïnstalleerde programma's. Je kan dus als je toch een programma weer in die standaard tegels wil krijgen (dat je daar gewist had), daar altijd je tegel terugvinden. Die lijst kan dus behoorlijk groot worden, maar je kan het juiste tegeltje ook terugvinden met diezelfde zoekfunctie...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. En als het niet duidelijk is : je moet maar vragen, hé...
            Groeten,

Polleke

Comment

Enero, wat bedoel je precies met desktopmode?
              Ik vermoed dat je juist het nieuwe startscreen bedoelt.
              De desktopmode is toch juist het oude vertrouwde XP-beginscherm?

In het geval je iets op het nieuwe tegelscherm (startscreen) wil zetten kan dat door rechtsklikken op het file en in het submenu te kiezen voor 'pin to start'.
              Kan dat niet, dan kun je alsnog een snelkoppeling aanmaken en plaatsen in de verborgen map \<username>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Star t Menu

Vervolgens de tegel van het scherm met alle apps met "Pin to Start' naar het startscherm verplaatsen.

Comment

Heb hier al een paar pogingen gedaan om uit te leggen hoe ik het doe. Maar toch nog eens een poging :
                - het snelste is de meest gebruikte programma onderaan in de taakbalk te zetten (is een beetje de OS X manier). Er zijn nogal wat manieren om die daar te krijgen :
                - in dat tegelmenu, het tegeltje opzoeken met het programma, er rechts op klikken (je ziet dan een vinkje), en dan onderaan "aan taakbalk vastmaken" kiezen
                - Als je bv. excel daar wil toevoegen kan je in dat tegelmenu gewoon "exc" intikken (je zal dan rechtsboven in het zoekvenster excel zien verschijnen), excel daar opstarten, en dan in je desktopomgeving in de taakbalk rechtsklikken op excel en "vastmaken aan taakbalk" kiezen.

Eigenlijk zijn er nog manieren, maar dat zijn de meest gebruikte. Je kan natuurlijk ook pictogrammen op je bureaublad zetten maar dat is niet zo gebruiksvriendelijk. In vergelijking met Excel zie je in de taakbalk ook de laatst gebruikte data met dat programma (door bv. op het icoontje van excel rechts te klikken). Je kan dan excel opstarten met die excel-file. Als je bv. regelmatig dezelfde excelfiles nodig hebt, kan je die ook daar vastpinnen met die pinnetjes rechts naast de filenaam.

Die truuck met dat zoeken (door dus gewoon in het tegelmenu te beginnen tikken) gebruik ik zeer veel om weinig gebruikte software op te starten. Dat werkt veel sneller dan te zoeken waar dat programma staat in het startmenu : je geeft 2-3 startletters in van de naam van het programma, en je kiest het juiste programma in de zoeklijst.

Nog 1 tip over die tegels. Je hebt de gewone tegels waarin windows nu opstart : dat zijn de tegels die je meest gebruikt : je kan die ordenen, tegels wissen, in groepen indelen, ...
                Als je links onderaan juist boven de scrollbalk met de cursor gaat, zal je daar een pijl naar beneden krijgen. Als je daarop klikt krijg je een lijst met ALLE geïnstalleerde programma's. Je kan dus als je toch een programma weer in die standaard tegels wil krijgen (dat je daar gewist had), daar altijd je tegel terugvinden. Die lijst kan dus behoorlijk groot worden, maar je kan het juiste tegeltje ook terugvinden met diezelfde zoekfunctie...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. En als het niet duidelijk is : je moet maar vragen, hé...
                Bedankt! Ik heb dus al een aantal van de meeste gebruikte programma's naar de taakbalk gebracht en dacht dus dat dit de beste methode was. Vroeger met XP deed ik dat ook al. Vond ik althans de beste methode. Dus mijn manier van doen is toch de goeie. En zoals je zegt pictogrammen op je bureaublad is veel minder overzichtelijk, vooral als daar nog andere rommel tussenstaat.
                Blijkbaar ben ik dan toch goed op weg om Windows 8 beter te leren waarderen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Enero, wat bedoel je precies met desktopmode?
                  Ik vermoed dat je juist het nieuwe startscreen bedoelt.
                  De desktopmode is toch juist het oude vertrouwde XP-beginscherm?

In het geval je iets op het nieuwe tegelscherm (startscreen) wil zetten kan dat door rechtsklikken op het file en in het submenu te kiezen voor 'pin to start'.
                  Kan dat niet, dan kun je alsnog een snelkoppeling aanmaken en plaatsen in de verborgen map \<username>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Star t Menu

Vervolgens de tegel van het scherm met alle apps met "Pin to Start' naar het startscherm verplaatsen.
                  Ik bedoel met desktopmode, het bureaublad van vroeger met alle pictogrammen van programma's etc. erop.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik bedoel met desktopmode, het bureaublad van vroeger met alle pictogrammen van programma's etc. erop.
                    Oke, dat had ik verkeerd begrepen dus.
                    Ben je al uitgekeken op de tegels?

Comment

Zo gebruik ik het toch nog
                      Zaken die ik dagelijks gebruik staan op de werkbalk beneden.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Oke, dat had ik verkeerd begrepen dus.
                        Ben je al uitgekeken op de tegels?
                        De tegels die de App's bedekken heb ik al eens bekeken, vooral die van mijn programma's dus, maar al de andere nog niet. En zeker de rechthoekige tegels waarmee Win 8 normaal opent nog niet. Dat zal ik later wel eens doornemen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat grapstje heeft mij al bij al toch al wat centjes gekost. PC 1400€, levering en voorbereiding inbegrepen. een MS Office, gelukkig aan een schappelijk prijsje langs mijn dochter. Maar vandaag komt daar weer één en ander bij nl. een nieuwe Grote Van Dale NL SP en vice versa, gezien de vorige versie niet werkt op een 64bit. Alé ik verwacht mij nog wel aan één en ander van programma's die het niet meer zullen doen.
                          Ik vraag mij af hoe dit gaat bij mensen die zich dat niet of nauwelijks kunnen veroorloven. Ineens gedaan met een veilige Windows XP en als je wil verdergaan in je PC-verhaal moet je maar zien dat je dit financieel aankan. Wie heeft hier nu het meest aan gewonnen???
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Zo gebruik ik het toch nog
                            Zaken die ik dagelijks gebruik staan op de werkbalk beneden.
                            Wat ik bij mijn vorige installatie leuk vond was dat ik, maar dat heeft nu meer te maken met het keyboard, enkele van mijn meest bezochte websites, waaronder uiteraard BD kon verstoppen achter enkele toetsen van het Logitec Keyboard. Ik heb nu een HP bord, en denk dit toch ook te zullen veranderen. Op mijn vorige Logitec kon ik bvb. ook enkele F-toetsen gebruiken om rechtstreeks te linken aan websites. Ik had er zo bvb. ook voor elk bank eentje.
                            Soms een idee Theo of dergelijke Keyboards van Logitec nog bestaan? Ik ben al eens gaan zien, maar kan er, uitgaande van de foto's niet zoveel van maken. Ik heb al geprobeerd, maar heb niet de indruk dat je dat kan met een gewoon keyboard.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ineens gedaan met een veilige Windows XP en als je wil verdergaan in je PC-verhaal moet je maar zien dat je dit financieel aankan. Wie heeft hier nu het meest aan gewonnen???
                              Het is niet ineens gedaan met een veilige PC, 't is niet dat die plots gaat ontploffen, he. Mits de nodige voorzorgen als goede up-to-date antivirus en firewall (en vooral de klikgrage vingertjes in bedwang houden) kan een XP PC nog wel wat mee.

De vraag beantwoorden is eenvoudig: MS en de verkoper van software
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Het is niet ineens gedaan met een veilige PC, 't is niet dat die plots gaat ontploffen, he. Mits de nodige voorzorgen als goede up-to-date antivirus en firewall (en vooral de klikgrage vingertjes in bedwang houden) kan een XP PC nog wel wat mee.

De vraag beantwoorden is eenvoudig: MS en de verkoper van software
                                Mijn PC met XP houd ik ondertussen als backup. Ben benieuwd wat ik krijg na 8 april...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X