Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je kan geen PC's blijven kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Mijn PC met XP houd ik ondertussen als backup. Ben benieuwd wat ik krijg na 8 april...
    Ach, je bent niet de enige. En je krijgt helemaal niks

Jan

Comment

Ben benieuwd wat ik krijg na 8 april...
      Niks, je krijgt alleen geen updates meer. Als er nu nog serieuze gaten in XP zitten na al die jaren zegt dat wel iets over MS

Wel straf dat banken nog aan hun update naar win7 moeten beginnen terwijl ze klanten met XP toegang tot internetbankieren willen ontzeggen
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Niks, je krijgt alleen geen updates meer. Als er nu nog serieuze gaten in XP zitten na al die jaren zegt dat wel iets over MS

Wel straf dat banken nog aan hun update naar win7 moeten beginnen terwijl ze klanten met XP toegang tot internetbankieren willen ontzeggen

Zelfde problem voor mijn zus, oude pc van 2002 met xp en omdat ze veel bankwerk doet voor bepaalde groepen vzw's waar ze in bestuur zit.
        pc met xp word niet meer ondersteund dus een nieuwe moet er komen.
        Maar welke en wat moet er op win 7 of al voor win 8.1 kiezen ????
        Morgen de aldi pc eens gaan bekijken is toch enkel voor internet (bank) en wat tekstverwerkingen.
        Zal veel werk hebben om alle documenten over te zetten lol
        Maar vraagske is er bij deze win 8.1 ook zo een help desk ik bedoel een voorbeeld van hoe te werken met win 8.1 ???
        Was bij de meeste windows versies vroeger het geval van hoe werkt die windows die je op een nieuwe pc aankocht,
        maar is dat nu nog het geval ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
          Zelfde problem voor mijn zus, oude pc van 2002 met xp en omdat ze veel bankwerk doet voor bepaalde groepen vzw's waar ze in bestuur zit.
          Maar welke en wat moet er op win 7 of al voor win 8.1 kiezen ????
          Morgen de aldi pc eens gaan bekijken is toch enkel voor internet (bank) en wat tekstverwerkingen.
          Zal veel werk hebben om alle documenten over te zetten lol
          Maar vraagske is er bij deze win 8.1 ook zo een help desk ik bedoel een voorbeeld van hoe te werken met win 8.1 ???
          Was bij de meeste windows versies vroeger het geval van hoe werkt die windows die je op een nieuwe pc aankocht,
          maar is dat nu nog het geval ?
          Op het internet vind je alle mogelijke gegevens over hoe met windows 8.1 te werken. Je kan bv. hier al beginnen...
          Als het enkel om te internetten is en wat basis office-taken ben je inderdaad best met een eenvoudig PC'ke. Heb die aanbieding van Aldi niet echt uitgeplozen, maar voor de prijs kan je er moeilijk "aangedaan" zijn.
          Wel niet verwachten dat je voor dat geld een sublieme PC hebt, maar werken zou het toch moeten...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
            Als deze PC nog voldoet dan is er mogelijk een andere oplossing.

Gebruik je Firefox dan is er een add-on "User Agent Switcher". Deze laat toe om de website die je bezoekt om de tuin te leiden door zichzelf te identificeren als iets totaal anders.

Zo kan ik mijn FF27 in Win7 64 bit laten zeggen dat hij IE11 in Win 8.1 is. Op die manier kan je maskeren dat je met XP werkt en blijft alles bij het oude
            bye, Maurice
            Nikon D7500

Comment

Bedankt! Ik heb dus al een aantal van de meeste gebruikte programma's naar de taakbalk gebracht en dacht dus dat dit de beste methode was. Vroeger met XP deed ik dat ook al. Vond ik althans de beste methode. Dus mijn manier van doen is toch de goeie. En zoals je zegt pictogrammen op je bureaublad is veel minder overzichtelijk, vooral als daar nog andere rommel tussenstaat.
              Blijkbaar ben ik dan toch goed op weg om Windows 8 beter te leren waarderen.
              Windows 8.1 is nog altijd windows. Sommige dingen zien er iets anders uit, maar de basis is nog altijd hetzelfde.
              Taakbeheer vind ik vele malen beter dan in windows 7, en de verkenner heeft nu ook die "lint" interface. Over de startknop gaan we het niet meer hebben, maar voor de rest is eigenlijk heel weinig veranderd.
              Uiteraard zijn die "apps" er nu bijgekomen, maar ondanks dat dat meestal tamelijk beperkte versies zijn, kan je dat enkel een pluspunt vinden...

Volgende maand (met de patch Tuesday) komt normaal die update uit van de 8.1. Als je dan rechtklikt op zo'n tegeltje zal je een pulldown menu'tje krijgen (i.p.v. die optiebalk die nu onderaan verschijnt), en je zal ook rechts bovenaan je PC kunnen afsluiten. Enorme verbeteringen dus ...
              Och ja : normaal zal je dan ook standaard in de desktop opstarten, zelfs zonder je die instelling aanpast...
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Wel niet verwachten dat je voor dat geld een sublieme PC hebt, maar werken zou het toch moeten...
                Zoek de specs eens op. Die processor wil je echt niet hebben. Het is een "oude" dual core ZONDER hyperthreading. De nadruk ligt op prijs en de CPU is gekozen omdat die zo goed als niets kost.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Windows 8.1 is nog altijd windows. Sommige dingen zien er iets anders uit, maar de basis is nog altijd hetzelfde.
                  Taakbeheer vind ik vele malen beter dan in windows 7, en de verkenner heeft nu ook die "lint" interface. Over de startknop gaan we het niet meer hebben, maar voor de rest is eigenlijk heel weinig veranderd.
                  Uiteraard zijn die "apps" er nu bijgekomen, maar ondanks dat dat meestal tamelijk beperkte versies zijn, kan je dat enkel een pluspunt vinden...

Volgende maand (met de patch Tuesday) komt normaal die update uit van de 8.1. Als je dan rechtklikt op zo'n tegeltje zal je een pulldown menu'tje krijgen (i.p.v. die optiebalk die nu onderaan verschijnt), en je zal ook rechts bovenaan je PC kunnen afsluiten. Enorme verbeteringen dus ...
                  Och ja : normaal zal je dan ook standaard in de desktop opstarten, zelfs zonder je die instelling aanpast...
                  Een tip voor een goeie FTP Client ? Zit die soms niet ingebouwd in 8.1?
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Filezilla.
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Bedankt!
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Total Commander. Heb je meteen ook een deftige verkenner erbij.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Total Commander. Heb je meteen ook een deftige verkenner erbij.
                          Bedankt ! Zal die morgen ook eens bekijken.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zoek de specs eens op. Die processor wil je echt niet hebben. Het is een "oude" dual core ZONDER hyperthreading. De nadruk ligt op prijs en de CPU is gekozen omdat die zo goed als niets kost.
                            En is dat belangrijk als je enkel wil internetten en eens Word gebruiken ? Ik moet dat ding ook niet hebben, omdat ik meer doe met mijn PC, maar ook voor zoiets is er een doelgroep.
                            Een Dacia Duster kost ook veel minder dan een Porsche Cayenne, maar wedden dat die Dacia ook 5 mensen van A naar B krijgt...

Ik heb de specs trouwens eens opgezocht. Die G3220 haalt op passmark 3217, mijn i7 3770, 9657 : die factor 3 verschil zal je voor zijn toepassingen amper voelen. Het ding kost ook meer dan 3x minder dan wat hier staat... Uiteindelijk krijg je waarvoor je betaalt.
                            Groeten,

Polleke

Comment

Microsoft mag niet veel meer meeleveren, dus ook geen "echte" FTP client.
                              Persoonlijk zou ik filezilla gebruiken : dat is wat ik zelf ook gebruik en het is volledig gratis.

Je kan weldegelijk contact leggen met een FTP-server via internet explorer. Maar handig is het niet : je moet telkens je login en paswoord ingeven. In Filezilla maak je een bibliotheek aan van je meest gebruikte FTP-servers en je hoeft dan maar te klikken...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb de specs trouwens eens opgezocht. Die G3220 haalt op passmark 3217, mijn i7 3770, 9657 : die factor 3 verschil zal je voor zijn toepassingen amper voelen. Het ding kost ook meer dan 3x minder dan wat hier staat... Uiteindelijk krijg je waarvoor je betaalt.
                                Ik ga er van uit dat iemand die een PC zeer lang wil blijven gebruiken best niet voor een budget CPU gaat tenzij je binnen bv. 4 jaar wil upgraden. Koop je nu iets dat meer van deze tijd is, en dat hoeft niet echt veel meer te kosten, dan zit je weer gebeiteld voor een langere tijd.
                                bye, Maurice
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X