Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je kan geen PC's blijven kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Je kan geen PC's blijven kopen...

Maar de vraag is eigenlijk of ik windows 7 kan installeren op een systeem met Windows 8 erop. Moet die 8 er eerst af en kan dat zo maar of is het beter die erop te laten en ook de 7 te installeren?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Dus toch: Intel Core i7-processor, 16 GB geheugen en SSD-schijf
      Plus nog een interne schijf van 2T.
      (1499 bij de "koude blauwe")

Je kon HP vragen om Win7 op die SSD te plaatsen.
      Als ik hier een paar reacties lees dan kan en mag alléén HP dit eventueel doen.
      Zelf eraan beginnen is niet toegelaten.
      Ach zo ..
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Elke grafische kaart kan je calibreren, ook eentje die op de processor zit.. Dus dat is niet echt een probleem. En als je niet overclocked werkt een H87 net hetzelfde als een Z87. Je hebt dan ook geen SLI, maar voor een niet gamer is dat ook niet belangrijk. Dus "overschot" levert dat niet direct op.
        Een Asus H87 Pro kost een 100€, de Z versie een goeie 175€ : is toch wel iets meer dan 30€.
        Ok maar begrijp ook dat mij pc alles moeten kunnen
        Mijn reserve-pc = overclockt. Draait iets meer dan 4.0 GHz i.p.v. de normale 3.4. Temp. is nog geen 35° in bedrijf.

Dit is niet direct een antwoord wat hier past maar ik wil het toch graag gezegd hebben
        Last edited by theokus; 4 maart 2014, 22:16. Reden: van 40 naar 35°C. 40 was de videokaart.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Maar de vraag is eigenlijk of ik windows 7 kan installeren op een systeem met Windows 8 erop. Moet die 8 er eerst af en kan dat zo maar of is het beter die erop te laten en ook de 7 te installeren?
          Goei vraag
          Kan misschien in dualboot? Polleke zal het wel weten
          Van 7 naar 8 gaan is totaal geen probleem maar dat is niet het juiste antwoord en niet wat je wilt hebben.
          Als jouw beroepssoftware zou werken onder Windows 8... dan was het opgelost
          Trouwens wie gaat dat voor jou doen?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Goei vraag
            Kan misschien in dualboot? Polleke zal het wel weten
            Van 7 naar 8 gaan is totaal geen probleem maar dat is niet het juiste antwoord en niet wat je wilt hebben.
            Als jouw beroepssoftware zou werken onder Windows 8... dan was het opgelost
            Trouwens wie gaat dat voor jou doen?
            Wel Theo, ik ga de PC toch aanschaffen bij een lokale PC winkel die in het verleden al één en ander voor mij heeft gedaan en die ook witte producten assembleert. Hij verkoopt ook nogal veel HP. De prijs die ik voor dit model kan krijgen via mijn dochter scheelt amper 100€ met mijn prijs bij de verkoper om de hoek. Daarvoor ga ik mij niet in de miserie zetten voor het geval er iets mee mocht schelen, ook al werken zij daar misschien zelf niet aan, ik heb daar dan toch een goed aanknopingspunt.
            Qua beroeps software is 7 of 8 geen probleem. Die firma past zich telkens direct aan.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier zie je dat je Win8 naast Win7 kan installeren via een partitie van een HD. Het zou dan ook moeten mogelijk zijn naast Win8, Win 7 te installeren.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier toch nog iets gevonden, voor zover dit een goeie oplossing kan zijn :
                hallo is het mogelijk windows 7 ultimate 32 bit en windows 8 pro 32 bit op 1 pc te laten draaien heb al geprobeerd met dual boot maar lukt niet erg had twee primaire partieties gemaakt en 7 op de ene de 8 op de andere gezet maar lukt niet goed of kan ik op twee harde schijven werken en die aan sl...

EasyBCD is a software utility for Windows that lets you control and configure the BCD/BOOTMGR bootloader for Windows 7, Windows 10, and Windows 11 for dual-boots.

Iemand ervaring ?
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier zie je dat je Win8 naast Win7 kan installeren via een partitie van een HD. Het zou dan ook moeten mogelijk zijn naast Win8, Win 7 te installeren.
                  http://winontwikkeling.nl/2012/10/28...8-installeren/
                  Hm, dat is prima.
                  Je bent er bijna.
                  En ik vermoed ook wel dat je via die 'buurman-verkoper' ook een en ander fatsoenlijk kunt geregeld krijgen.

Toch heb ik ongeveer hetzelfde aan de hand gehad zoals jij nu met die beroepssoftware.
                  Ik heb dat opgelost met 2 SSD's voor één pc.
                  Van Sharkoon (.com) heb ik een houder waar zo'n SSD in past.
                  Die houder zit in de voorzijde van de pc en de SSD kan ik er eenvoudig uit halen.
                  Dus een SSD met XP en die andere met Win7.
                  Gewoon van SSD wisselen en ik was weer vertrokken
                  Ik was geholpen met een honderd euro.

Met de komst van Win8 heb ik alles weer veranderd.
                  De SSD met win 7 zit nu in de reserve-pc.
                  En op de andere draait nu Win 8.1.
                  Probleempje (geen ramp hoor) was ook weer de compatibiliteit van bepaalde software met een nieuwe besturing.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

hallo is het mogelijk windows 7 ultimate 32 bit en windows 8 pro 32 bit op 1 pc te laten draaien heb al geprobeerd met dual boot maar lukt niet erg had twee primaire partieties gemaakt en 7 op de ene de 8 op de andere gezet maar lukt niet goed of kan ik op twee harde schijven werken en die aan sl...

EasyBCD is a software utility for Windows that lets you control and configure the BCD/BOOTMGR bootloader for Windows 7, Windows 10, and Windows 11 for dual-boots.

Iemand ervaring ?
                    Niet met deze besturingen. Wel met andere en in dualboot.
                    Begin ik niet meer aan
                    Zuiver één besturing op één drager (SSD of harde schijf).
                    Houd het simpel
                    Ik spreek wel van uit een tijd dat ik slechts één pc had en weinig ervaring.
                    Loopt het fout dan zit je compleet vast, je kan nergens meer aan.

Vandaag kan ik mijn plan beter trekken
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      De keuze is de uwe natuurlijk, maar windows 8.1 is op alle vlakken beter dan windows 7.
                      Vrijwel 100% juist, en als je niet van het "uitzicht" van Win8 houdt, daar zijn oplossingen voor die je hier en elders volop kan lezen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Iemand ervaring ?
                        Waarom zou je in godsnaam een dualboot zetten op een PC die voor je werk dient ? En er dik 100 euro meer voor betalen ? Wat is je bezwaar tegen Win8 ?
                        Ik ging het niet meer schrijven, maar dan toch maar: wil je een soort dual boot met enkel Win8 ? Zet er dan Classic Shell op, je skipt het tegelscherm en werkt exact zoals in Win7 met je "vertrouwde" startknop incluis. Wil je de tegelinterface inoefenen, dan heb je die met 1 muisklik op je scherm.
                        Wordt je enthousiast van de tegels, dan zwier je er later die Classic Shell gewoon terug af. Zelfs dan heb je nog altijd een wat uitgeklede desktop keuze.
                        Alvast véél en véél eenvoudiger dan een vrij zinloze dual boot met 2 OS 'en.
                        Last edited by nete; 5 maart 2014, 08:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Vrijwel 100% juist, en als je niet van het "uitzicht" van Win8 houdt, daar zijn oplossingen voor die je hier en elders volop kan lezen.
                          Er zijn inderdaad oplossingen om in de werkomgeving van Win7 te werken die ik naast XP toch al wat onder de knie heb (ben nl.meer en meer een Apple fan geworden). Maar ik ben het ermee eens, met enige tijd te wennen moet dat ook weeral lukken. Maar ik ben het echter een beetje beu om steeds weer tijd te moeten steken in het zoeken hoe een OS werkt. Als ik op mijn praktijk kom moet dat meteen weer kunnen functioneren zonder veel tijd te verliezen aan opnieuw een leerproces. Vandaar dat ik zal proberen toch nog Win7 te laten installeren naast Win8 op een partitie van een toch al grote HGD van 2T. Zo kan ik voorlopig weer onmiddellijk aan de slag.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Waarom zou je in godsnaam een dualboot zetten op een PC die voor je werk dient ? En er dik 100 euro meer voor betalen ? Wat is je bezwaar tegen Win8 ?
                            Ik ging het niet meer schrijven, maar dan toch maar: wil je een soort dual boot met enkel Win8 ? Zet er dan Classic Shell op, je skipt het tegelscherm en werkt exact zoals in Win7 met je "vertrouwde" startknop incluis. Wil je de tegelinterface inoefenen, dan heb je die met 1 muisklik op je scherm.
                            Wordt je enthousiast van de tegels, dan zwier je er later die Classic Shell gewoon terug af.
                            Alvast véél en véél eenvoudiger dan een vrij zinloze dual boot met 2 OS 'en.
                            Je zal wel gelijk hebben. Maar zoals al gezegd heb ik het zo'n beetje gehad met altijd maar herbeginnen zoeken hoe een nieuw OS systeem werkt.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Je zal wel gelijk hebben. Maar zoals al gezegd heb ik het zo'n beetje gehad met altijd maar herbeginnen zoeken hoe een nieuw OS systeem werkt.
                              Jouw keuze is uiteraard voor jou de beste.
                              Maar je begrijpt het niet 100 %: wat ik voorstel geeft je als het ware een dual boot in Win8. Enkel als je echt wil kan je eens gaan rondneuzen in de "echte" Win8 omgeving, doe je niks dan zit je in Win7 te werken zonder eerst bij de boot al een keuze te moeten maken. Ofwel standaard naar Win7 te gaan en Win8 nuttleoos te laten wezen.
                              Misschien beter een XP-Win8 dual boot, maar ik weet niet of dat mogelijk is (zou het moeten gaan opzoeken).

Ik merk op mijn laptop dus ECHT niks van Win8-tegels als ik er niet BEWUST naartoe ga.

Moest ik zo allergisch zijn voor Win8 dan kocht ik nu een Win7 desktop en dan zie ik wel of het opportuun is om in 2020 (als de bewuste PC nog leeft), er alsnog Win8 of 9 of 10 op te installeren.

Als Lochristi niet te ver is wil ik je gerust een demo geven.
                              Last edited by nete; 5 maart 2014, 10:14.

Comment

Nieuw OS systeem? Waar lijkt dit op:

Net XP. Apps op de taakbalk. Afsluitmenu. Draait op 1GB RAM, 16GB schijf. Tot 70 goedkoper dan Windows 7. Binnenkort in de winkel: 8.1 update 1.

Jan

Comment

Working...
                                X