Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het forum?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

    Al een hele tijd gebruiker en vanaf het nieuwe jaar ook lid.

    Ik erger mij aan niet veel. Soms aan net iets te groffe opmerkingen tov nieuwe mensen.
    Wss ligt het aan mij maar vind de zoekfunctie niet zo vlot werken.

    Wat ik goed vind .... veel.
    Veel getallendeerde fotografen die me inspireren.
    Video sectie, film zelf bijna nooit maar het interesseert mij wel.

    Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #62
      Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      .
      Anonymous is mijn vriend.
      Mijn eerste vriend op BD

      Gelukkig nieuwjaar, PaulM !

      Edit: wie wil er met ons een kliekje vormen? Tegen de rest !

      Comment


      • #63
        Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Vind ik ook een handigheid.

        En de vraag is ook: waarom moet je manier van werken prijsgegeven worden?

        Ik heb ooit vroeger (kan zelfs op een ander forum zijn) als test een foto gepost die aan F 5.6 getrokken was, en erbij vermeld "F 11".
        Niemand die het ooit opmerkte of er iets over zei.
        Ik vroeg me stilaan af: wat hébben mensen daar nu aan.
        Als er het een foto is met lange sluitertijd, zié je dat vaak aan de foto. Of een foto met mooie bokeh, daar weet je dat die met een grote lensopening is gemaakt. Dat is het vermelden toch niet waard?

        Als je al die exifs vermeld, vermeld dan ook ineens alle bewerkingen die je in postprocessing gedaan hebt.
        Soms heb je niet veel aan bepaalde elementen als sluitertijd/iso/diafragma, wanneer men de foto zodanig gaat nabewerken dat je het niet meer ziet.
        Toch ook redelijk kort door de bocht hoor. Het is vooral de combinatie van de gegevens die het soms interessant maken. Een mooie bokeh met een grote lensopening... of is het toch een kleine lensopening met een telelens? Is er een lange sluitertijd gebruikt... bij hoeveel ISO... en waarom is er geen/wel ruis te zien in een bepaalde foto? Onscherpte in de randzone... even kijken welke lens hiervoor gebruikt is. Een beweging bevroren op foto... met flitslicht of korte sluitertijd?
        Het feit dat niemand er over gevallen is dat je F11 vermelde zegt misschien meer over de foto die je toen op het forum gooide dan over de forumleden die er niets achter zochten.
        Ik (en ik vermoed de meeste forumleden) gaan pas kijken in de exif als er iets te vinden is, als je vragen hebt over de foto in kwestie.

        IMHO, natuurlijk.


        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #64
          Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          .......
          Ik (en ik vermoed de meeste forumleden) gaan pas kijken in de exif als er iets te vinden is, als je vragen hebt over de foto in kwestie.
          yep..Me to.
          en dan meestal alleen in Beoordeling of Beginners.
          bij Showcase ga ik er vanuit, dat men weet waar men mee bezig is en oordeel ik ook op/met andere maatstaven.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #65
            Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            [/B]

            Zo is dat
            Ons ma zei me ooit: "Begrip is alles".
            Zij bedoelde dat je moet proberen om mensen te begrijpen.
            En dat is soms moeilijk op een forum

            Een oud BD-collega zei ooit: "Een forum is heel anders dan i.r.l.".
            Op een forum zie je in feite niets he.
            Dat is heel anders als je elkaar in de ogen kan kijken

            En met het internet is ook veel schaamte of beheersing verloren gegaan.
            Iedereen zit meestal alleen voor zijn monitor en de meesten "vlammen" er maar op los.
            Iets inslikken of proberen te verdragen? Neen dus.
            Het is meer van "pats op jouw gezicht".
            Dit is een bedenking die ik mij al van sedert het opkomen van fora en nicknames maak. Ik ben zeker dat enkel al oogcontact een total ander gedrag met zich meebrengt. Een pak van de vooroordelen zouden er zo afvallen. Bepaald taalgebruik kan soms tot grote misvattingen leiden over één of ander persoon. Neem maar al eens voor te beginnen de nicknames weg. Trouwens als je op bepaalde nieuwssites wil posten ben je verplicht je naam te gebruiken. Hoe zou dat komen denk je...?
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #66
              Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              ..... Trouwens als je op bepaalde nieuwssites wil posten ben je verplicht je naam te gebruiken....
              en de plaats waar je woont..!
              wat ik trouwens wel handig vind.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #67
                Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Dit is een bedenking die ik mij al van sedert het opkomen van fora en nicknames maak. Ik ben zeker dat enkel al oogcontact een total ander gedrag met zich meebrengt. Een pak van de vooroordelen zouden er zo afvallen. Bepaald taalgebruik kan soms tot grote misvattingen leiden over één of ander persoon. Neem maar al eens voor te beginnen de nicknames weg. Trouwens als je op bepaalde nieuwssites wil posten ben je verplicht je naam te gebruiken. Hoe zou dat komen denk je...?
                En zo zijn we weer één stapje dichter bij de ideale wereld… , want ik heb persoonlijk ook problemen met hotmail adressen en nicks die nergens op slaan. Lijstje op aanvraag te verkrijgen (grapje).
                Maar het is inderdaad heel makkelijk om onder een zéér anonieme nick (met daarachter een onzinnig hotmail adres) een opmerking te plaatsen, hier en daar duwtjes en trekjes te geven en proberen iets te forceren, maar zich voor de rest willen schuilhouden in de schaduw.
                Zo vinden we -soms toevallig, soms door doelgericht te zoeken- een tweede, en zelfs een derde account, die terug te voeren zijn op het originele. Het wordt pas leuk als in dezelfde topic Account A zegt dat ie pro Nikon (pro Mac, pro kweeniwa) is, en in dezelfde topic onder Account B dezelfde persoon te 'lijf gaat' (pro Canon, pro PC…)
                Ook onder de urbanisten hebben we in 2013 een uitwas van echte trollen gezien.

                BD is een fotografieforum, geen forum voor maatschappelijke discussies, hoe graag bepaalde mensen onder jullie dat zouden wensen. Er zijn er onder VZW- en forumbestuur die niet eens voor ChitChat zijn. Ik begrijp hen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                Comment


                • #68
                  Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  en de plaats waar je woont..!
                  wat ik trouwens wel handig vind.
                  grt,bouk.
                  Qua veiligheid vind ik dat niet zo handig. De reden van het niet vermelden van de plaats waar ik woonachtig ben heeft hier trouwens mee te maken. Onlangs heeft een BD'er mij hiermee nog een sneer gegeven met de argumentatie : "op aanbiedingen met als woonplaats "on earth" reageer ik zelfs niet". De man zal waarschijnlijk niet weten/beseffen dat ik met het melden van mijn woonplaats in een vroeger leven meermaals ben gestalkt geweest door een "ex" BD'er. Ik heb ondertussen mijn lesje geleerd, en wat ik nog loslaat op internet wordt zoveel mogelijk beperkt.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Qua veiligheid vind ik dat niet zo handig. De reden van het niet vermelden van de plaats waar ik woonachtig ben heeft hier trouwens mee te maken. Onlangs heeft een BD'er mij hiermee nog een sneer gegeven met de argumentatie : "op aanbiedingen met als woonplaats "on earth" reageer ik zelfs niet". De man zal waarschijnlijk niet weten/beseffen dat ik met het melden van mijn woonplaats in een vroeger leven meermaals ben gestalkt geweest door een "ex" BD'er. Ik heb ondertussen mijn lesje geleerd, en wat ik nog loslaat op internet wordt zoveel mogelijk beperkt.
                    Ik kan Pol perfect volgen, je moet de kat niet bij de melk zetten.
                    Niet dat het zo moeilijk is om mezelf te localiseren maar wat heb je daar nu in godsnaam aan ?

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ook onder de urbanisten hebben we in 2013 een uitwas van echte trollen gezien.
                      Oh Les, ik vind dat dit hier nog meevalt, maar ik krijg ook niet alles te lezen natuurlijk.
                      Maar als er ergens een bende pipo's bijeen zit dan is het wel in dit wereldje. Eén voordeel heeft het wel : de maskers vallen hier heel snel af.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        en de plaats waar je woont..!
                        wat ik trouwens wel handig vind.
                        grt,bouk.
                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Qua veiligheid vind ik dat niet zo handig. De reden van het niet vermelden van de plaats waar ik woonachtig ben heeft hier trouwens mee te maken......................................
                        Idem dito! Alhoewel de oudgedienden op dit forum mij weten wonen zonder gebruik te maken van de GPS.

                        Alhoewel...veiligheid. :
                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik kan Enero perfect volgen, je moet de kat niet bij de melk zetten.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          En zo zijn we weer één stapje dichter bij de ideale wereld… , want ik heb persoonlijk ook problemen met hotmail adressen en nicks die nergens op slaan. Lijstje op aanvraag te verkrijgen (grapje).
                          Lang geleden, eigenlijk is dat niet zo lang......, was er een topic : verklaar je nickname.
                          Misschien is terug oprakelen?
                          Ziezo, voor de nieuwelingen.

                          Who, Me Fly?
                          Last edited by Skitch; 1 januari 2014, 21:57. Reden: Link bij gezet: Who, Me Fly?
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            ... verklaar je nickname.
                            Misschien is terug oprakelen?
                            Ziezo, voor de nieuwelingen.
                            over namen gesproken die je hier nooit meer ziet.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en de plaats waar je woont..!
                              wat ik trouwens wel handig vind.
                              grt,bouk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Ik kan Pol perfect volgen, je moet de kat niet bij de melk zetten.
                              Niet dat het zo moeilijk is om mezelf te localiseren maar wat heb je daar nu in godsnaam aan ?
                              Hier ben ik het eens met bouk Paul.

                              Je hoeft daarom niet tot op de letter je woonplaats te vermelden, maar had er bij UW gegevens niet je woonplaats gestaan,
                              dan had jij nog geen open ratelsleutels gehad, en hadden wij elkaar waarschijnlijk nooit leren kennen.
                              Ik vertoef nogal veel op chit-chat, en probeer er alles aan te doen als ik iemand kan helpen, dat weet je,
                              maar als ik denk iemand zijn probleem te kunnen oplossen met bv. iets wat ik hier liggen heb, (en dat zijn kasten vol materiaal)
                              dan ga ik ALTIJD eerst kijken waar die persoon ongeveer woont, daar hoeft niet persé zijn adres op te staan, kan ook zijn midden West-Vlaanderen
                              of iets dergelijks, staat daar niets op, dan zal ik gewoon niet reageren, zo simpel is het.
                              Ten eerste is het dan ook niet handig om iets kleins aan te bieden, maar ik hou er gewoon niet van dat mensen hun identiteit verbergen.
                              Bv. iemand heeft problemen met zijn elektriciteitskast, en wil deze eens laten bekijken, deze mensen wil ik steeds gratis en belangeloos helpen,
                              dan kijk ik eerst eens waar die persoon woont, is dat te ver, dan wordt het moeilijk natuurlijk, maar is dat dichtbij, dan zal ik algauw aanbieden
                              om die persoon te helpen, zelfde verhaal als ik hier wat heb liggen, en normaal is dat altijd gratis komen ophalen.
                              Een tijd geleden was hier iemand die schroeven van 1/4 inch nodig had (statiefaansluiting) ik heb er daar dozen van liggen,
                              maar er stond geen (bij benadering) woonplaats vermeld, dus ga ik dan gewoon niet reageren, kwestie van principe zeker.......

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                .... maar wat heb je daar nu in godsnaam aan ?
                                omdat ik trots ben op het dorp (De Rijp) en de omgeving waar ik woon en deel dat graag met anderen.
                                en het is ook leuk te lezen, of er iemand bij je in de buurt woont.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X