Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het forum?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Ik had moeten schrijven "Na zijn overlijden". Sindsdien heeft de volgende generatie de fakkel met verve overgenomen.
    Maar het was een figuur, net zoals VDB dat was. En hij was heel goed op de hoogte van zijn dossiers. Dit heb ik niet uit de boekskes, maar van een bevriende en nochtans bekende politicus (die ik niet bij naam ga noemen) van een andere kleur, die met hem aan een paar dossiers heeft gewerkt.
    Ja, daar zeg je wat : waar is de tijd van VDB? Een speciaal man, maar nog een staatsman, al was het een beenhouwer. Die zijn nu jammer genoeg allemaal weg.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

• Re: Wat vonden jullie goed of minder goed wat waren de ergernissen betreffende het fo

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ja, daar zeg je wat : waar is de tijd van VDB? Een speciaal man, maar nog een staatsman, al was het een beenhouwer. Die zijn nu jammer genoeg allemaal weg.
      Je gaat toch geen bewondering hebben voor de politiekers van die tijd? Die gooiden met het geld alsof het niet op kon en nu zitten wij en nog vele volgende generaties met een staatsschuld die bovenuit "The sky" steekt.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Je gaat toch geen bewondering hebben voor de politiekers van die tijd? Die gooiden met het geld alsof het niet op kon en nu zitten wij en nog vele volgende generaties met een staatsschuld die bovenuit "The sky" steekt.
        Ja.., maar dat is toch altijd zo geweest zelfs zonder VDB. Wie zou er de laatste tijd het meest mee gesmeten hebben denkt u ?
        Last edited by enero; 8 januari 2014, 18:06.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik had het niet over de politieker VDB, maar over de figuur VDB. Hij was een personnage, en die zijn er (denk ik toch) niet meer. Misschien zullen we na hun dood zeggen dat ze "iemand" waren, maar bij leven?
          Ik denk bvb niet aan een clown als De Decker, die stelt niks voor.
          Er waren andere grote mannen, in een heel andere stijl "Assiel" Van Acker, bv, die ik niet bewust heb meegemaakt (ik ben geboren in '62), maar als je naar de uitleg of een interview luister van "Assiel", dan weet je dat die man "het" had. Wat? Dat is moeilijk samen te vatten, présence, grootheid en tegelijk gewone taal gebruiken (in die tijd heel erg ongewoon)...
          Of die andere "boer" die op een nuchtere manier zijn beleid uitlegde en verdedigde, Fons Verplaetse.
          Figuren, quoi!
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik voeg daar aan toe dat je die in de sport bv ook hebt, maar ik ben dermate sportloos, dat ik daar geen uitspraak over doe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ja.., maar dat is toch altij zo geweest zelfs zonder VDB. Wie zou er de laatste tijd het meest me gesmeten hebben denkt u ?
              Vergelijk de begrotingstekorten met toen met die van nu. Of wat er met de pensioenkassen is gebeurd. Meer ga ik niet meer hierover vertellen voor er een slot op komt.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik had het niet over de politieker VDB, maar over de figuur VDB. Hij was een personnage, en die zijn er (denk ik toch) niet meer. Misschien zullen we na hun dood zeggen dat ze "iemand" waren, maar bij leven?
                Ik denk bvb niet aan een clown als De Decker, die stelt niks voor.
                Er waren andere grote mannen, in een heel andere stijl "Assiel" Van Acker, bv, die ik niet bewust heb meegemaakt (ik ben geboren in '62), maar als je naar de uitleg of een interview luister van "Assiel", dan weet je dat die man "het" had. Wat? Dat is moeilijk samen te vatten, présence, grootheid en tegelijk gewone taal gebruiken (in die tijd heel erg ongewoon)...
                Of die andere "boer" die op een nuchtere manier zijn beleid uitlegde en verdedigde, Fons Verplaetse.
                Figuren, quoi!
                Sorry dan ik zat duidelijk op een ander spoor.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Moderator Note: Toch even uitdrukkelijk vragen om politiek en maatschappij uit deze licht ontspoorde topic te houden. Mijn volgende optreden is een actief ingrijpen en effectief schrappen van een aantal posts.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Je hebt gelijk, Les. Wat ik goed vind aan het forum is de correcte manier waarop de Mods handelen. ;-), maar ik meen het ook.

Comment

Je hebt gelijk, Les. Wat ik goed vind aan het forum is de correcte manier waarop de Mods handelen. ;-), maar ik meen het ook.
                      mee eens.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Moderator Note: Niet altijd even simpel, hoor, temeer daar (zoals boven gezegd) de meeste topics in ChitChat wel eens 'zwalpen'. Op zich is dat hier niet zo erg, maar wij willen koste wat kost polarizatie vermijden en zeker als het om maatschappelijk gevoelige (en dat zijn er nogal wat!) thema's gaat.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                        X