Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto start niet meer :(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto start niet meer

[QUOTE=demeyereg;4026948]
    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

In dat geval Theo, best een druppellader gebruiken, en veel aanleggen, is alleen maar gunstig
    voor je batterij, bij een niet volledig geladen batterij zit het zuur voor een stuk op de platen,
    bij een opgeladen batterij zit dat zuur in een hogere concentratie in het water van je batterij,
    daarom gaan slecht opgeladen batterijen sneller kapot.
    Klopt, dat is ook de reden waarom versleten batterijen bij lagere temperaturen kunnen openvriezen.
    Onderzeeërs werken op batterijen, de dichtheid van het zuur geeft de stand van de batterijen weer want een test via de EMKstroom is ondenkbaar.
    Euh : een duikboot met een klassieke verbrandingsmotor zal niet moeilijk te localiseren zijn en zal daarmee geen militair belang hebben. Rarara

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ook mijn gedacht Geert.
      Een jaar of 4 geleden had ik een diode van de alternator in kortsluiting. Trok de batterij leeg.
      Compleet nieuwe diodeplaat en velddioden, nieuwe lagers, nieuwe stofkappen en de hele boel gekuist als nieuw bij IDE Pittem.
      Allemaal gefikst de dag nadien, als nieuw en iets van een 150 € betaald.
      Zo een diodeplaat van Bosch met de borstels voor de sleepringen kost 40€ Paul, lagers 2 X 4€ en een klein uur werk aan,
      ik heb er massa's hersteld, en als je de diodes zelf kan persen, nog goedkoper, en we blijven wat bezig.

Comment

Ik heb ooit een lawaaierige alternator gerepareerd, de lagers waren versleten, voor de rest mankeerde er niets aan, en op minder dan 1 km hier vandaan zit een firma die lagers verkoopt.
        Dat was veel goedkoper dan een ruil alternator.
        De meeste garagisten repareren zelf geen alternators, ze zetten er meteen een gereviseerde of een nieuwe in.

Bij een van mijn Saabs (ik heb een 99 GLS en later een 900 EMS gehad) heb ik ooit de spanningsregelaar vervangen, dan zitten er ook in één keer nieuwe koolborsteltjes in (het was een Bosch onderdeel).
        Dat is ook een werkje dat zo gebeurd is als je gemakkelijk bij de alternator kan (dat is tegenwoordig wel een groter probleem).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Er is een garagist gekomen die een kennis doorstuurd op zondag en toch nog tijdelijk gered, daar ik alle zekeringen één per één binnenin de wagen + onder de motorkap had uitgetrokken om te kijken als er geen doorgebrand was had ik wel ééntje verkeerd gestoken zeker.... Er waren 2 gaatjes vrij en had wel ene in dat verkeerde teruggestoken zeker, daarmee zelfs geen geluid meer bij het proberen te starten

De garagist keek in de handleiding en stak het verkeerde terug op de juiste plaats, sommige lege plaatsen hadden geen zekering wegens een functie niet in dit model ingebouwd.
          Daarna startte hij nog niet (eerst dus ook niet, voor ik de zekering verkeerd terugstak).

Hij koppelde een externe batterij met 2 startkabels aan en meteen opgelost!
          Maar morgen ga ik eens in zijn garage mijn batterij laten bekijken, ze kunnen dit blijkbaar zien in welke staat dat hij is of aan vervanging toe is, is dit op een computerscherm ofzo en redelijk accuraat ?

Ik had ooit een zonnepaneel van 1/2 meter lang gekocht met 2 starterskabels aan in de Lidl, ik dacht dat dit was moest je onderweg een platte batterij hebben en geen 2e wagen in de buurt dat je zelf een "schokje" zou kunnen geven wanneer het paneel volledig opgeladen is, zodat hij toch start.

Volgens de garagist ben ik daar niets mee en zou dit niet voor dat zijn, raar...
          Waarvoor is dit dan, een zonnepaneel van 1/2 meter met 2 stekkers bij : eentje met rode/zwarte startkabel om aan je batterij vast te maken
          En eentje om afzonderlijk het zonnepaneel via de sigarettenaansteker op te laden. Er staat ook nog iets op van 12v batterijen..
          Last edited by 2010; 24 november 2013, 21:34.

Comment

't Is spijtig voor al de mensen die je al goede raad hebben willen geven en zelfs gegeven hebben..maar zelf blijf je best van alles af.
            Kort gezegd: "schoenmaker blijf bij je leest".
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ja maar de Peugeot garage zijn dieven, hoeveel die aanrekenen voor een autoradio en bij Auto 5 moet je hem dan nog daar kopen of ze doen het niet.
              Kies liever zelfs m'n autoradio... en leer ook graag bij, weet dat nu ook weeral van die zekeringen moest ik ooit eens niet kunnen starten, wist zelfs niet dat er zekeringen + bakje reserves in m'n auto zaten.
              Dat van dat opladen met 2 startkabels is inderdaad niet voor mij weggelegd, zag zelfs niet waar aan te sluiten met al dat plastiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                't Is spijtig voor al de mensen die je al goede raad hebben willen geven en zelfs gegeven hebben..maar zelf blijf je best van alles af.
                Kort gezegd: "schoenmaker blijf bij je leest".
                Jahaha, inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Zo een diodeplaat van Bosch met de borstels voor de sleepringen kost 40€ Paul, lagers 2 X 4€ en een klein uur werk aan,
                  ik heb er massa's hersteld, en als je de diodes zelf kan persen, nog goedkoper, en we blijven wat bezig.
                  Dat wordt dan in een garage 75€ aan materiaal en 2 werkuren @ 60€/h, terwijl je ruilalternatoren koopt bij CADA voor 150€. Niet van nieuw te onderscheiden.

Als je nog een garage vindt die er wil aan beginnen. Tegenwoordig vervangen ze liever alles door nieuw.

Ben verleden week naar de garage geweest voor een deukje in mijn achterdeur. Ik ben er bijna zeker van dat als ik de binnenbekleding eraf krijg, de deuk er zo terug uit kan geduwd worden. Maar neen, de verzekeringsexpert zegde : deuren uitdeuken doen we niet meer, zeker niet bij een auto van minder dan een jaar oud. Dat wordt dus een nieuwe deur met al het werk dat erbij komt (overbouwen van raam, lichten, ruitenwisser, camera, plaatverlichting, schilderwerk enz).
                  Ik weet dat de kale deur maar 400€ kost. Het totale factuurbedrag heb ik geen idee van. Ik krijg 4 dagen een vervangauto en mijn verzekering regelt alle betalingen. En wij maar klagen dat de verzekeringspremies te hoog zijn.
                  Last edited by notex; 24 november 2013, 21:56.

Comment

ja maar die perman geeft constant kritiek, doet niets anders op forums.
                    k'ga je nog es meenemen vanuit Brugge voor een urbextripje constantdegoutant, hoe ist, zit je nog op facebook ? :-D

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Jahaha, inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                      ja maar die perman geeft constant kritiek, doet niets anders op forums.
                      k'ga je nog es meenemen vanuit Brugge voor een urbextripje constantdegoutant, hoe ist, zit je nog op facebook ? :-D
                      Hallo!!!???

Heb nog nooit iets met urbex gehad en zit zelfs niet op face-dinges... en zit zelfs geeneens op enig ander forum. Opletten met wat je zegt en uitkraamt. Geen valse beschuldigingen a.u.b. want ik laat zoiets niet zomaar gebeuren.
                      Voor je iemand beticht van ietwat, nadenken!
                      Spijtig genoeg is dit nu iets wat denkelijk niet in jouw woordenboek staat.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht

Ik had ooit een zonnepaneel van 1/2 meter lang gekocht met 2 starterskabels aan in de Lidl, ik dacht dat dit was moest je onderweg een platte batterij hebben en geen 2e wagen in de buurt dat je zelf een "schokje" zou kunnen geven wanneer het paneel volledig opgeladen is, zodat hij toch start.

Volgens de garagist ben ik daar niets mee en zou dit niet voor dat zijn, raar...
                        Waarvoor is dit dan, een zonnepaneel van 1/2 meter met 2 stekkers bij : eentje met rode/zwarte startkabel om aan je batterij vast te maken
                        En eentje om afzonderlijk het zonnepaneel via de sigarettenaansteker op te laden. Er staat ook nog iets op van 12v batterijen..
                        Handleiding lezen zal helpen,
                        dient normaal als "lader" niet als starthulp.

zo'n zonnepaneeltje zal nooit de nodige stroom voor je startmotor kunnen leveren.
                        Maar door langdurig te gebruiken, kan de batterij wat meer opladen.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

[QUOTE=demeyereg;4026948]

In dat geval Theo, best een druppellader gebruiken, en veel aanleggen, is alleen maar gunstig
                          voor je batterij, bij een niet volledig geladen batterij zit het zuur voor een stuk op de platen,
                          bij een opgeladen batterij zit dat zuur in een hogere concentratie in het water van je batterij,
                          daarom gaan slecht opgeladen batterijen sneller kapot.
                          Ok maar dan heb ik een een verlengkabel nodig van 50 à 60 meter om aan stroom te geraken.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Dan is voor jou dat zonnepaneel misschien een oplossing (tenzij die in een garage staat hé).
                            Alhoewel, dat zonnepaneel kan pas echt een verschil maken in de zomer, en dan heb je meestal geen problemen met je batterijcapaciteit.

Een batterij opladen op stationair toerental gaat niet zo goed. Je krijgt een pak meer stroom net boven de 1000-1200t/min.
                            Gewoon regelmatig een ritje van 20km+ en de batterij blijft wel OK. En zuinig zijn met de grootste stroomverbruikers in de winter als:
                            - voor- en achterruitverwarming
                            - zetelverwarming
                            - ventilator niet op maximumstand zetten

Al de rest verbruikt eigenlijk niet veel, of je kan er moeilijk op besparen (lichten ..).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Dan is voor jou dat zonnepaneel misschien een oplossing (tenzij die in een garage staat hé).
                              Alhoewel, dat zonnepaneel kan pas echt een verschil maken in de zomer, en dan heb je meestal geen problemen met je batterijcapaciteit.

Een batterij opladen op stationair toerental gaat niet zo goed. Je krijgt een pak meer stroom net boven de 1000-1200t/min.
                              Gewoon regelmatig een ritje van 20km+ en de batterij blijft wel OK. En zuinig zijn met de grootste stroomverbruikers in de winter als:
                              - voor- en achterruitverwarming
                              - zetelverwarming
                              - ventilator niet op maximumstand zetten

Al de rest verbruikt eigenlijk niet veel, of je kan er moeilijk op besparen (lichten ..).
                              Ok Tommie
                              De auto staat in een grote ondergrondse garage.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ok Tommie
                                De auto staat in een grote ondergrondse garage.
                                Zoek dan maar een lief op minstens 20km van huis, dan komt het wel in orde met die batterij.
                                Of stop met shoppen op internet, en ga alles zelf halen...

Comment

Working...
                                X