Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor de pc kenners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje voor de pc kenners

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Bij mijn weten wordt de snelheid van het geheugen gedicteerd door de snelheid van de memory controller in de cpu en niet door het moederbord ... sneller geheugen kopen dan wat de cpu aankan is nutteloos als men niet gaat overclocken ..
    't Ja, de geheugen controller zit dus niet op het moederbord. Een mens leert alle dagen bij.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Qua voeding is het verstandiger om een deftige te kopen met iets lager wattage (maar uiteraard voldoende), dan een spotgoedkope met hoger wattage, want die halen dat cijfer gewoonlijk niet.
      Groeten,

Polleke

Comment

Eerste dozen zijn net aangekomen. En dat op de dag van onze goede vriend uit spanje

- Moederborden zit de twijfel tussen volgende 3.

- Asus H87-PLUS

- Asus H87-PRO

- Gigabyte Z87X-UD3H

Voeding ben ik er uit.
        Dat gaat de Corsair AX760i, niet de goedkoopste maar wel 92% efficientie.
        En deze beschikt over Corsair Link, waar ook het aangeraden geheugen van Corsair Dominator over beschikt.

Grtz

Comment

Qua voedingen kan je voor mij niets beters kopen dan "Seasonic" en je was waarschijnlijk nog goedkoper gediend ...
          http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_XP2.htm
          en
          http://www.hardocp.com/article/2013/...upply_review/9

Ik heb een X-560 (2010) en dat ding geeft geen krimp.
          BTW volgens reviews is die "Corsair link" een maat voor niets ... metingen zijn onjuist, ergo onbetrouwbaar .. FWIW en JMHO

Edit: als je toch nog moet kiezen voor een mobo dan denk ik dat je een beetje voordeel kan halen uit een bord met een "full" Z87 chipset ...

Comment

Qua voedingen kan je voor mij niets beters kopen dan "Seasonic" en je was waarschijnlijk nog goedkoper gediend ...
            http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_XP2.htm
            en
            http://www.hardocp.com/article/2013/...upply_review/9

Ik heb een X-560 (2010) en dat ding geeft geen krimp.
            BTW volgens reviews is die "Corsair link" een maat voor niets ... metingen zijn onjuist, ergo onbetrouwbaar .. FWIW en JMHO

Edit: als je toch nog moet kiezen voor een mobo dan denk ik dat je een beetje voordeel kan halen uit een bord met een "full" Z87 chipset ...
            Hangt ervan af of je wil overclocken of niet. Indien niet kan je eigenlijk ook een H87 nemen. De uitgebreide moederborden zullen allemaal Z-versies zijn, maar het is alleen de vraag of je die mogelijkheden nodig hebt : het prijsverschil kan toch behoorlijk aanzienlijk zijn.
            Als voeding heb ik een niet modulaire TX650 en die doet zijn werk toch naar behoren. Het is niet de stilste voeding die er is (onder belasting weet je dat ze erin zit), maar bij normaal gebruik helemaal niet.
            Last edited by polleke_cgc; 6 december 2013, 23:20.
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Hangt ervan af of je wil overclocken of niet. Indien niet kan je eigenlijk ook een H87 nemen. De uitgebreide moederborden zijn allemaal Z-versies zijn, maar het is alleen de vraag of je die mogelijkheden nodig hebt : het prijsverschil kan toch behoorlijk aanzienlijk zijn.
              Als voeding heb ik een niet modulaire TX650 en die doet zijn werk toch naar behoren. Het is niet de stilste voeding die er is (onder belasting weet je dat ze erin zit), maar bij normaal gebruik helemaal niet.
              Idd maar aangezien de TS een Z87 mbo in zijn keuzes opneemt veronderstel ik dat het binnen zijn "prijsvork" valt

Comment

Idd maar aangezien de TS een Z87 mbo in zijn keuzes opneemt veronderstel ik dat het binnen zijn "prijsvork" valt
                Dat is voor velen het voordeel maar voor sommigen ook het nadeel van een "cloon"-PC : dat je kan kiezen...
                Nu : hier heb ik ook geopteerd voor een "Z" versie, hoewel ik ze strict genomen niet nodig had. Maar het ding werkt wel heel stabiel. Ik betaal in elk geval liever iets meer, om dan zeker te zijn dat het goed is...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muppets Bekijk bericht
                  Eerste 2 aankopen zijn gedaan.

Behuizing: Corsair Obsidian 550d
                  Proficiat dat je niet gekozen hebt voor zo'n Bitfinix schoendoosje.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Dat is voor velen het voordeel maar voor sommigen ook het nadeel van een "cloon"-PC : dat je kan kiezen...
                    Nu : hier heb ik ook geopteerd voor een "Z" versie, hoewel ik ze strict genomen niet nodig had. Maar het ding werkt wel heel stabiel. Ik betaal in elk geval liever iets meer, om dan zeker te zijn dat het goed is...
                    Om dezelfde (traditionele, helaas?) reden koop ik ook steeds ASUS materiaal ...

Comment

Working...
                    X