Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe fiets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe fiets

    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    Ben na het werk eens gestopt bij de fietsenboer om de hoek. Hij verkoopt wel enkel norta en een huismerk (en nog wat merken specifiek voor koersfietsen). Ben nog niet veel wijzer geworden, het gevoel na reviews zegt de Trek 8.3, maar die zou ik toch graag eens in het echt bewonderen...
    Altijd uitproberen voor je hem gaat kopen en in het bijzijn van iemand met verstand (fietsenmaker, verkoper) aangezien je fietskennis niet zo groot is, je lengte van invloed is op de grootte van het frame, en je dan meteen al je vragen en eventuele aanpassingen kan regelen!
    Daarbij als je hem niet fijn vind zitten en toch een ander model wilt weet je dat meteen zonder dat je dan met een uitgepakte gemonteerde fiets in de woonkamer sta na hem van internet gekocht te hebben! )

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe fiets

      Oorspronkelijk geplaatst door Kerstman Bekijk bericht
      Altijd uitproberen voor je hem gaat kopen en in het bijzijn van iemand met verstand (fietsenmaker, verkoper) aangezien je fietskennis niet zo groot is, je lengte van invloed is op de grootte van het frame, en je dan meteen al je vragen en eventuele aanpassingen kan regelen!
      Daarbij als je hem niet fijn vind zitten en toch een ander model wilt weet je dat meteen zonder dat je dan met een uitgepakte gemonteerde fiets in de woonkamer sta na hem van internet gekocht te hebben! )
      Zo'n aankopen zou ik nooit via internet ondernemen hoor, ik koop vrijwel nooit iets van +100 euro via het web
      Ik kan ook wel mijn vader meenemen naar de winkel, hij is een fiets fanaat, maar hij is helaas ook zo'n type die ervan overtuigd is dat alles onder de 1000 euro rommel is...

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe fiets

        Heb nog verder wat speurwerk gedaan en zou graag een mening hebben over de volgende modelen:

        Trek 8.3 DS
        Scott sub speed 40
        Cube ltd cls
        Specialized Sirrus

        Zitten allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse, en rond deze klasse zou ik het ook graag houden...
        Geen idee welke nu de beste deal is.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe fiets

          Ga eens naar een GROTE fietshandel, en probeer ze.

          Ik weet niet waar je woont, maar in de omgeving van Mechelen is er Chamizo. Top zaak, waar je zeker het juiste advies en service krijgt.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe fiets

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ga eens naar een GROTE fietshandel, en probeer ze.

            Ik weet niet waar je woont, maar in de omgeving van Mechelen is er Chamizo. Top zaak, waar je zeker het juiste advies en service krijgt.
            En deze is ook groot (Walter komt er nog af en toe maar het zijn de zonen die de zaak verder zetten):

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe fiets

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              En deze is ook groot (Walter komt er nog af en toe maar het zijn de zonen die de zaak verder zetten):
              http://www.fietsengodefroot.be/
              Je hebt duidelijk de website niet gecheckt.

              Eerste melding: "Beste klanten,
              De winkel is vanaf 1 oktober gesloten om 18.00u en dit tot 1 maart."

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe fiets

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Je hebt duidelijk de website niet gecheckt.

                Eerste melding: "Beste klanten,
                De winkel is vanaf 1 oktober gesloten om 18.00u en dit tot 1 maart."
                En jij niet begrijpend gelezen

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe fiets

                  Deze achiellefan raadt de achielle sam deluxe aan.
                  Maar volg gewoon je gevoel, je moet graag met je nieuwe fiets gaan rijden.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe fiets

                    De twee grote winkels zijn wel interessant, maar helaas veel te ver uit mijn buurt.
                    Vroeger lag er in mijn buurt een zeer grote, al mijn kinderfietsjes kwamen van die zaak, maar daar zit nu blijkbaar een keukenwinkel in...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe fiets

                      En Yakke, ben je er nu al uit?


                      Wat met de Oxford Chesterton? Of de Thompson Arosa of Expert?
                      Of de Minerva Silver Spirit, de Granville Traffic, de Trek Daytona, de Norta College, Gazelle Medeo Pure of Orange Pure?

                      Die van Achielle zijn wel zalig. Begin er lichtjes gek van te worden.

                      Zou wel met naafdynamo moeten zijn en Bosch und Müller verlichting.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe fiets

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Ik zou voor de Granville Suburban gaan.

                        Suburban dus, biggest bang for the buck!
                        Mooi gezegd, maar in feite toch beter:
                        The biggest bang for your buck Zo'n mooi idioom!
                        On topic: In Brugge staan er altijd occasies te koop in het straatje naast de Halletoren.
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe fiets

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          En Yakke, ben je er nu al uit?


                          Wat met de Oxford Chesterton? Of de Thompson Arosa of Expert?
                          Of de Minerva Silver Spirit, de Granville Traffic, de Trek Daytona, de Norta College, Gazelle Medeo Pure of Orange Pure?

                          Die van Achielle zijn wel zalig. Begin er lichtjes gek van te worden.

                          Zou wel met naafdynamo moeten zijn en Bosch und Müller verlichting.
                          De Philips Safe Ride 60 zou een betere lichtverdeling geven en meer licht dan de B&M fietslampen.
                          Ik heb net een Fenix BT20 gekocht, die geeft nog véél meer licht, en het licht is veel beter gericht dan bij de meeste andere led fietslampen met accu (de Fenix zou ook de tegenliggers wat minder verblinden).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe fiets

                            Ik ben langs gegaan in een klein fietswinkeltje, de eigenaar geeft les aan fietsenmakers in de avondschool waar ik fotografie gevolgd heb.
                            Heb de man mijn noden en wensen uitgelegd en hij heeft me een Merida Speeder aangeraden.
                            Deze lag oorspronkelijk iets boven budget, maar hij heeft me een mooie prijs gemaakt.
                            Eigenlijk in het kort gezegd een racefiets met een recht stuur en gewone pedalen, in het weekend doe ik er nu langere ritten mee met vrienden die een racefiets hebben, door de week gebruik ik hem voor allerhande verplaatsingen. Ik ben er zeer tevreden van, zowel van de fiets als van de winkel.
                            Ik heb toch weer gemerkt dat er nog een verschil in service zit tussen de grote winkels of de kleine lokale handelaar.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe fiets

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              De Philips Safe Ride 60 zou een betere lichtverdeling geven en meer licht dan de B&M fietslampen.
                              Interesting. Ziet er nog niet zo lelijk uit ook niet. Hoewel die B&M wel degelijke Duitse kwaliteit heeft natuurlijk.
                              Dan is er nog de SuperNova, maar die komt al aan dubbele prijs uit (165 euro).

                              Zelf in de lampen alleen al kan je zo ver gaan als je wil.

                              Het maakt de keuze van fiets elke keer des te moeilijker, als je voor elk onderdeel wil gaan uitspitten.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe fiets

                                Om even mee te gaan rond de verlichting: ik heb me voor op die Merida bij decathlon twee ledlampjes (één voor en één achter) gehaald die via usb oplaadbaar zijn, en zonder schroeven of ander materiaal kunnen worden gemonteerd.
                                Geven voor die prijs enorm veel licht, ze zijn van rubber dus ze kunnen tegen een regenbui, en je laadt ze gewoon op tijdens je werk of in de les aan je pc.

                                Wanneer ik weet dat ik langer in het donker moet fietsen, of zoals hier in de buurt waar geen straatverlichting is, dan heb ik nog een led-lenser B7.

                                Comment

                                Working...
                                X