Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hackintosh

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hackintosh

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Is dat zo ?
    Ik draai hier al twee jaar iMac zonder ook maar de geringste virusprotectie. Daarvoor +20 jaar Windows met betalende antivirus-programma's. Dus dat mag al in vermindering van de iMac-prijs.

In ieder geval : ik keer niet terug.
    Maar dat laatste is een persoonlijke mening.

Spelletjes interesseren me niet en ik heb CS5 van een bevriende fotograaf.
    Overigens ben ik een Word-hater, WP bestaat niet meer voor Mac, die draai ik via parallels. Die laatste creëert een virtuele machine onder Windows.
    Werkt wat trager but who cares.

En ja, ik heb een lange wen-periode moeten doorlopen.

Toch gek hoe die tegenstelling Apple-Windows, Mercedes-BMW, Nikon-Canon, Franse auto's-Duitse auto's, merkgebonden lenzen-merklenzen, analoog-digitaal.... steeds opnieuw moet de kop op steken.
    In feite ben ik het stilaan beu om me er in te mengen, net zo min ik zin heb om te gaan betogen tegen de komst van eb en vloed, zomer en winter.
    Je wordt er alleen maar moe van en meestal ligt de waarheid in het midden.
    Paul, dat kan niet... Mac is enkel mooi... voor de rest is dat slecht en rotzooi...
    Oh wacht ik werk zelf liever op mijn 4jaar oude macbook als op mijn nieuwe Dell laptop..
    Maar net zoals jij ben ik het beu om tegen de massa in te gaan...

Dat mac buiten mooi ook degelijk is kan er bij velen niet in...
    Dat mac duur is... geef ik graag toe... maar de 700euro die ik moest betalen voor mijn toen nieuwe macbook.... vond ik best ok...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      En dat dient oa om te verhullen dat de inhoud meestal niet het snelste is wat te koop is.
      Och komaan. Geloof je dat nu zelf ?
      Eigenlijk, dit is een fotografieforum, ik dacht dat fotografen smaak hadden
      't Is soms triestig om te zien hoe PC fabrikanten Apple willen imiteren. Misschien is 't fruitmerk toch niet zo heel slecht.

Zo, nu ga ik de Standaard lezen, straks wat Canvas meepikken en een flesje Château Margaux uit de kelder halen. Ah ja, ik moet toch de schijn ophouden, hè
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht

Och komaan. Geloof je dat nu zelf ?
        Eigenlijk, dit is een fotografieforum, ik dacht dat fotografen smaak hadden
        't Is soms triestig om te zien hoe PC fabrikanten Apple willen imiteren. Misschien is 't fruitmerk toch niet zo heel slecht.

Zo, nu ga ik de Standaard lezen, straks wat Canvas meepikken en een flesje Château Margaux uit de kelder halen. Ah ja, ik moet toch de schijn ophouden, hè
        Apple gebruikers houden zich niet bezig met specificaties, die vinden dat niet belangrijk want OS X vliegt altijd vooruit... Waarom zou Apple dan het snelste in die dingen proppen, als ze zo toch verkopen ?
        Geef mij eens de specificaties van de nieuwe Imacs, dan zal ik eens uitleggen waarom mijn PC sneller is en toch 800 euro minder kost. Of ga je ontkennen dat in een IMac een laptop grafische kaart zit, die stukken trager is dan een desktop versie (ontkennen is trouwens wat moeilijk, want dat is de betekenis van die M bij Nvidia chipsets (zoals in de nieuwe Imacs)). Voor iemand die zijn PC ook voor 3D gebruikt is die grafische kaart heel belangrijk. Voor de doorsnee Photoshopper heel wat minder.
        Mijn PC is een heel klassiek ding : die imiteert Apple op geen enkel ogenblik . En toch ben ik er content mee : uiteindelijk is dat het enige wat telt.

Koop je PC voor wat je het wil gebruiken. Photoshop en lightroom kan je gerust evengoed een IMac gebruiken, voor een PTC Creo 2 bestaat beter prul...
        Groeten,

Polleke

Comment

Wat een bull**** hier allemaal. Alsof een oudere Mac beter zou werken dan een recentere pc....

Soit, dit was helemaal niet de bedoeling van het topic, maar blijkbaar zijn er genoeg Applefanboys die de superioriteit van hun systeem moeten verkondigen. Niemand hier die ervaring heeft met een Hackintosh? Dan mag het topic wat mij betreft gewoon op slot.

Paul, dat kan niet... Mac is enkel mooi... voor de rest is dat slecht en rotzooi...
          Oh wacht ik werk zelf liever op mijn 4jaar oude macbook als op mijn nieuwe Dell laptop..
          Maar net zoals jij ben ik het beu om tegen de massa in te gaan...

Dat mac buiten mooi ook degelijk is kan er bij velen niet in...
          Dat mac duur is... geef ik graag toe... maar de 700euro die ik moest betalen voor mijn toen nieuwe macbook.... vond ik best ok...
          €700 is niet de normale nieuwprijs. Ik werk liever op een moderne Dell dan op een 4 jaar oude Apple.

Dat je met Apple langer kan doen is gewoon onzin. Apple heeft support voor 4,5 jaar oude laptops al laten vallen. Dat terwijl voor alle intel Macs nog wel Windows 8 beschikbaar is. Microsoft ondersteunt oudere macs dus langer dan Apple. Als het gaat over langer met een computer kunnen doen, wint Windows het van Apple wat mij betreft. Verder is hardware wat het is, het is neit omdat er OSX opstaat dat Lightroom, Photoshop, Chrome of welk ander programma ook sneller op een mac zal draaien dan op een pc met gelijke specs.
          Last edited by Teun_2; 26 september 2013, 18:33.

Comment

Nog even wachten met dat slot....

@Koeno

Ah, oef
            off-topic
            Zeg Koen, even buiten de lijntjes kleuren hier and for something completely different. Ik weet dat je discreet kan zijn.
            Ik heb al mijn urbexlocaties verdeeld in "te bezoeken-" en "reeds bezocht". Met mijn Mac heb ik geen restricties om een complete map door te sturen (met mijn Windows XP lag dat anders).

Interesse in de map "reeds bezocht" ? Het zijn er wel veel, ik schat 150 (voorzichtig geschat).
            Dit moet dan wel via privémail gebeuren en het nadeel is dat sommige locaties wijlen zijn maar daar heb ik dan weer vat op via PM
            Dus zend me maar een mail en ik stuur de map terug in attach. Gewoon een cadeautje om te bewijzen dat ik niet de zoveelste Urbex-paranoïde ben.

terug on-topic.

Gr

PaulM

Comment

Wat bedoel je met een 'map doorsturen'? Bedoel je via mail? Dan is je emailprogramma dat de limiet opstelt en niet het besturingssyteem.

Comment

Apple gebruikers houden zich niet bezig met specificaties, die vinden dat niet belangrijk want OS X vliegt altijd vooruit...
                Keep on generalizing.
                Goe bezig, ik voel me in alle geval niet aangesproken.

Logica van de harde soort : ik kan in mijn jas en mijn jas kan in mijn boekentas dus ......

Sorry Pol maar deze bewering snijdt geen hout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  Wat bedoel je met een 'map doorsturen'? Bedoel je via mail? Dan is je emailprogramma dat de limiet opstelt en niet het besturingssyteem.

Zei ik zoiets ?
                  Ok : ik had eudoramail op PC en nu Mail op Mac

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Keep on generalizing.
                    Goe bezig, ik voel me in alle geval niet aangesproken.

Logica van de harde soort : ik kan in mijn jas en mijn jas kan in mijn boekentas dus ......

Sorry Pol maar deze bewering snijdt geen hout.
                    Dat was gewoon een reactie op Kaneda, met zijn "geloof je dat nu zelf". Ik ga me hier niet bezighouden met hier wat specificaties naast elkaar te leggen, maar vergelijk een jaar oude Nvidia GTX670 grafische kaart (dus een desktop versie) eens met de snelste versie die ze NU in een IMac 27" i7 proppen (de 780M : dus helaas de laptopversie) en voor de rest kunnen we erover zwijgen...

Voor veel toepassingen speelt dit helemaal geen rol, maar voor 3D toepassingen in al zijn vormen, kan je er gewoon niet omheen... Die 780M kan je ook niet eens snel snel vervangen door wat beters.
                    Die GTX670 is nu eigenlijk al compleet verouderd : wat Nvidia (en binnenkort ook AMD (ATI)) voor lekkers hebben is heel wat indrukwekkender...

Voor mij is 3D heel belangrijk, en je kan er niet omheen dat daarvoor een IMac niet de beste keuze is.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Voor mij is 3D heel belangrijk, en je kan er niet omheen dat daarvoor een IMac niet de beste keuze is.
                      Sparen voor een Mac Pro, hè Polleke...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Sparen voor een Mac Pro, hè Polleke...
                        Waarom zou ik : als ik alles wat ik wil al kan met mijn gewoon PC'ke van 800euro goedkoper dan die IMac... En ook die Mac pro wordt redelijk omvergeblazen door echte workstations, ook omdat heel wat 3d cad software gewoon niet draait onder OS X... Dus voor die software zou het redelijk dom zijn om dan een apple te kopen. Daarnaast wil een workstation gebruiker een PC die makkelijk toegankelijk is (om eens een bijkomende Xeon of Quadro te steken). Die ton van Apple lijkt me daar niet echt sterk in te zijn...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Tja, zelfs met de mooiste sportwagen kunt ge geen patatten uitdoen, hè...

Alle gekheid op een stokje, ik ben maar ne gewone mens, hoor. Maar ik wil wel wat meer betalen als wat ik koop altijd werkt. Ik ben al 14 jaar Mac gebruiker, dus al van lang voor ze hip en cool waren. 'k Heb Win 95, 98, XP meegemaakt, en nu heeft m'n vrouw nog een Win7 Dell laptop. Die laptop kost exact 900 euro minder dan mijn Macbook. Maar sorry, ik zou die niet moeten hebben... Verwaand ben ik niet, kwaliteit kan ik wel appreciëren.
                          Last edited by Kaneda; 26 september 2013, 19:24.
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Waarom zou ik : als ik alles wat ik wil al kan met mijn gewoon PC'ke van 800euro goedkoper dan die IMac... En ook die Mac pro wordt redelijk omvergeblazen door echte workstations, ook omdat heel wat 3d cad software gewoon niet draait onder OS X... Dus voor die software zou het redelijk dom zijn om dan een apple te kopen. Daarnaast wil een workstation gebruiker een PC die makkelijk toegankelijk is (om eens een bijkomende Xeon of Quadro te steken). Die ton van Apple lijkt me daar niet echt sterk in te zijn...
                            Als je de thuisgebruiker bekijkt is het maar een kwestie van smaak welke PC en OS je neemt, elk heeft zijn standaard applicaties en zijn voor velen prima bij Mac, bij een ander Windows en nog een ander liefst een Linux distro.
                            Gaat men naar het bedrijfsleven dan wordt het een andere zaak. Programmeren kan a la limiet met een Mac, zeker met Linux en ook met Windows, ga je voor technische zaken dan moet je wil Windows gaan gebruiken. Autocad is beschikbaar op Mac maar niet de Revit bv, Inventor ook al niet, dan de Dassault software, die is er ook enkel in Windows formaat. Software van Siemens, Schneider, ..., zoek maar eens op Mac, niet te vinden. Dan wordt het wel een beperkte keuze en is er enkel het utigebreide hardware aanbod. Wat Polleke hier schrijft is juist, bij Mac is er niet zoiets dacht ik als een werkstation. De Z820 die ik heb gaat als de brandweer, ik steek er harde schijven in zoals het mij past, heeft reeds een dual Xeon maar is ook in enkele Xeon beschikbaar. De grafische K4000 kaart van NVidia is al €800 (zonder BTW), dan kan je met een Macpro afkomen, het lukt niet (ik heb nog steeds een 17" Macbook Pro ook btw).

Comment

Tja, zelfs met de mooiste sportwagen kunt ge geen patatten uitdoen, hè...
                              Die mooiste sportwagen wordt ook niet ontworpen op een Mac hé

Comment

Moderator Note: Ach, the usual suspects al weer en dus reden genoeg om hier een einde aan te maken.
                                Ik zie dit voor het eerst (ik hang niet vaak in deze omgeving rond) en wil toch opmerken dat een en ander (OSX op PC?) voor zover ik weet nog steeds illegaal is.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                                X