Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hackintosh

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hackintosh

Mag ik weten welke pc dat dan is? Voor een Imac betaal je ook voor het aluminiumomhulsel. Een Windows All-in-one met de bouwkwaliteit van een Imac zal wellicht ongeveer hetzelfde kosten gok ik, dat is toch zeker het geval met laptops. De winsowslaptops die even stevig en met dezelfde kwalitatieve materialen gemaakt worden zijn vaak niet goedkoper dan macbooks. Bij apple heb je inderdaad niet de keuze om een iets minder stevig/gelikte computer te kopen, da's waar, maar dat maakt apple niet meteen duur voor wat het aanbiedt. Apple verkoopt enkel producten in de hogere klassen, je hebt helaas geen budget/middeklasse applehardware.

Die Dell die je aanhaalt heeft een plastiv behuizing, een vergelijkbaar apple cinemadisplay is inderdaad duurder, maar zit in een mooie aluminiumbehuizing. Als Dell dat paneel in een gelijkwaardige behuizing zou steken, zou het evenveel kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Mag ik weten welke pc dat dan is? Voor een Imac betaal je ook voor het aluminiumomhulsel. Een Windows All-in-one met de bouwkwaliteit van een Imac zal wellicht ongeveer hetzelfde kosten gok ik, dat is toch zeker het geval met laptops. De winsowslaptops die even stevig en met dezelfde kwalitatieve materialen gemaakt worden zijn vaak niet goedkoper dan macbooks. Bij apple heb je inderdaad niet de keuze om een iets minder stevig/gelikte computer te kopen, da's waar, maar dat maakt apple niet meteen duur voor wat het aanbiedt. Apple verkoopt enkel producten in de hogere klassen, je hebt helaas geen budget/middeklasse applehardware.

Die Dell die je aanhaalt heeft een plastiv behuizing, een vergelijkbaar apple cinemadisplay is inderdaad duurder, maar zit in een mooie aluminiumbehuizing. Als Dell dat paneel in een gelijkwaardige behuizing zou steken, zou het evenveel kosten.
      Die behuizing van Apple is voor mij het grote nadeel van het systeem. Het is mooi, maar je kan er niets mee aanvangen. Mijn PC zit in een corsair kast, waar ik dus alle ruimte heb om later nog harddisks en aanverwanten toe te voegen. Mijn combinatie van een 256 GB SSD + 3 TB harddisk is gewoon niet mogelijk bij een iMac (die fusions zijn in vergelijking daarmee een lachertje). en wil ik er morgen 2 grafische kaarten, 2 SSD's en 4 harddisks inproppen, dan lukt dat evengoed... Daarnaast is mijn grafische kaart een "echte" desktopversie (geen laptopequivalent), wat het voor 3D toepassingen en spelletjes een stuk sneller maakt. (En yep : ik briel geregeld met een PTC creo 2 parametric, wat je op OS X nog altijd niet moet proberen).
      Voor mij is de kwaliteit van wat erin zit belangrijker dan het omhulsel. Dus als ik aan dat omhulsel minder geld moet uitgeven dan heb ik daar geen probleem mee. Daarnaast zie ik toch regelmatig laptops en ultrabooks die ook uit aluminium gemaakt zijn, en toch stukken goedkoper zijn dan wat Apple ervan bakt.

Maar eigenlijk is dat niet belangrijk : voel je je goed met een iMac, koop er dan ene. Heb je liever een windows bak, niemand die je tegenhoudt om ene te kopen. Maar OS X op zo'n bak zetten, zou ik persoonlijk niet snel doen .
      Last edited by polleke_cgc; 25 september 2013, 22:35.
      Groeten,

Polleke

Comment

Een opgefokte Ford Cosworth of een BMW M5, aan TS de keuze...
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Een Skoda Superb versus een BMW 5 lijkt me de betere vergelijking.

Comment

Ik denk dat een vergelijking tussen een BMW M5 of Nissan GT-R beter zal lukken. Beide zijn ten minste nog te koop in 2013 , en de GT-R is sneller ...
            Groeten,

Polleke

Comment

Een GT-R vergelijken met een Windows PC ? Shame on you. Een Ferrari daarentegen...
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

En zo komen we dus in de onvermijdelijke Windows - Mac oorlog terecht ...

Ik was vroeger 1 van deze die de nukken van een Windows onbegrijpelijk vond maar ik heb Windows 7 op verschillende PC's staan en het is het beste OS van MS tot op heden, de hele discussie over haperend OS is voor mij een non-discussie geworden. Het is me al helemaal onduidelijk hoe een eenvoudige gebruiker niet tevreden kan zijn over zijn Windows. Een eenvoudige gebruiker: deze die wat browsen, mailen en Word/Excel gebruiken of en filmpje zien.

Zelf gebruik in Windows met heel specifieke software van bv. een Schneider, Testo, Sirmens, ETI, ... en ook hier geen gevloek bij vastlopende computer etc. AutoCad Revit, Solidworks, ...

Zoals steeds in het OS een persoonlijke keuze en voor mezelf is dit in volgorde:
                1. Windows 7
                2. Een Linux distro
                3. Mac OS

Ik krijg eenvoudigweg Mac OS niet in de vingers, onbegrijpelijk voor een Maccie maar het is nu 1x zo. Ik zeg niet dat het slecht is, het is gewoon mijn ding niet. TS heeft beiden al geproefd dus zal die zeker ook zijn keuze kunnen maken.

Comment

Een GT-R vergelijken met een Windows PC ? Shame on you. Een Ferrari daarentegen...
                  Ik weet het niet... Ik zocht een wagen die sneller was dan een BMW M5, goedkoper en lelijker... (dat laatste omdat ik grif toegeef dat een gemiddelde apple er beter uitziet dan de gemiddelde windows PC).
                  En dan kwam ik op die GTR uit . Ferrari's zijn ook lelijker dan een M5, maar goedkoper is redelijk twijfelachtig .
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Ik weet het niet... Ik zocht een wagen die sneller was dan een BMW M5, goedkoper en lelijker... (dat laatste omdat ik grif toegeef dat een gemiddelde apple er beter uitziet dan de gemiddelde windows PC).
                    En dan kwam ik op die GTR uit . Ferrari's zijn ook lelijker dan een M5, maar goedkoper is redelijk twijfelachtig .
                    't Is u vergeven... Voor mij gaat er niets boven een Porsche 911, maar da's een andere discussie...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Als ik dat hier allemaal lees is bij Apple het omhulsel blijkbaar belangrijker dan de inhoud ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Als ik dat hier allemaal lees is bij Apple het omhulsel blijkbaar belangrijker dan de inhoud ?
                        Je weet duidelijk niet waarover je 't hebt...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

je bent mis
                          bij apple is het imago en de naam belangrijker en vooral met oogkleppen rond te lopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            je bent mis
                            bij apple is het imago en de naam belangrijker en vooral met oogkleppen rond te lopen
                            Zo is dat
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Is dat zo ?
                              Ik draai hier al twee jaar iMac zonder ook maar de geringste virusprotectie. Daarvoor +20 jaar Windows met betalende antivirus-programma's. Dus dat mag al in vermindering van de iMac-prijs.

In ieder geval : ik keer niet terug.
                              Maar dat laatste is een persoonlijke mening.

Spelletjes interesseren me niet en ik heb CS5 van een bevriende fotograaf.
                              Overigens ben ik een Word-hater, WP bestaat niet meer voor Mac, die draai ik via parallels. Die laatste creëert een virtuele machine onder Windows.
                              Werkt wat trager but who cares.

En ja, ik heb een lange wen-periode moeten doorlopen.

Toch gek hoe die tegenstelling Apple-Windows, Mercedes-BMW, Nikon-Canon, Franse auto's-Duitse auto's, merkgebonden lenzen-merklenzen, analoog-digitaal.... steeds opnieuw moet de kop op steken.
                              In feite ben ik het stilaan beu om me er in te mengen, net zo min ik zin heb om te gaan betogen tegen de komst van eb en vloed, zomer en winter.
                              Je wordt er alleen maar moe van en meestal ligt de waarheid in het midden.

Comment

Dat klopt : Je kan er moeilijk omheen dat Apple computers meestal mooie dingen zijn (met een aantal uitzonderingen zoals gewoonlijk). En dat dient oa om te verhullen dat de inhoud meestal niet het snelste is wat te koop is. De laatste tijd beginnen ze wel hun verstand te gebruiken. Maar de standaard grafische kaart in een Mac pro (de desktop) was bv. echt een lachertje. In zo'n ding hoort een deftige Quadro, of iets van die strekking. En ik vind het ook jammer dat men in een IMac, laptopspullen propt (bv. andermaal die grafische kaart). Het is uiteraard wegens plaatsgebrek (en dus ten voordele van het design, en helaas ten nadele van de mogelijkheden). Voor mij is dat, naast het prijskaartje, de reden dat hier nooit een Apple zal binnenkomen.

Maar iemand die zich wel kan vinden in de mogelijkheden van een IMac zou zot moeten zijn om deze niet te kopen. Ik verkies andere mogelijkheden...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X