Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wat ik hier nog wil meegeven, toen mijn zus (13 jaar geleden) naar Zuid-Afrika emigreerde, moesten zij kunnen bewijzen
    dat ze 150.000€ of 6.000.000 Bef. het land binnenbrachten, en moesten ze een formulier onderdekenen, dat ze NOOIT één rand van de
    Zuid-Afrikaanse staat konden verwachten, toen mijn broer drie jaar later hetzelfde deed, was dat bedrag verdubbeld, je moest
    dus 300.000 € kunnen bewijzen, en naar het schijnt, zou dat bedrag tegenwoordig vervijfvoudigd zijn, anders kan je nooit
    de ZA nationaliteit bekomen.
    Da's om een working permit te krijgen als zaakvoerder. Dan moet je 2,5 miljoen Rand binnenbrengen (190.000€) en minstens 5 mensen tewerk stellen.
    Er zijn echter ook gewone work permits (om in het land te kunnen werken). Daarvoor moet je geen geld binnen brengen, maar wel bewijzen dat je er werk hebt, dat je een ziekteverzekering hebt, edm.
    En er zijn residence permits voor gepensioneerden. Dan volstaat het om te bewijzen dat je inkomsten hebt a rato van 20.000 Rand per maand.

Dit zijn echter allemaal permits die jaarlijks moeten vernieuwd worden. Voor naturalisatie zijn ze veel strenger. Je moet dan al meer dan 10 jaar in het land zijn, aantonen dat je financieel onafhankelijk bent, enz... een hele resem zaken. Maar ook al voldoe je aan alle voorwaarden, toch is dat geen Garantie. Een of andere minister beslist per individu.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Wat leesvoer
      Studeren-en-een-uitkering-krijgen-het-kan?

Als werkzoekende kun je voltijds studeren en toch nog je uitkering behouden. Wat zijn de voorwaarden en welke opleidingen komen in aanmerking?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Wat gaan we hier nogal horen? Schaamteloze en schandelijke praktijken... Iemand met wat zelfrespect doet daar toch niet aan mee.
        Dat is waar, maar toch gebeuren ze.
        En het is niet fout om deze praktijken aan het licht te brengen... het is erger om ze in de doofpot te steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Da's om een working permit te krijgen als zaakvoerder. Dan moet je 2,5 miljoen Rand binnenbrengen (190.000€) en minstens 5 mensen tewerk stellen.
          Er zijn echter ook gewone work permits (om in het land te kunnen werken). Daarvoor moet je geen geld binnen brengen, maar wel bewijzen dat je er werk hebt, dat je een ziekteverzekering hebt, edm.
          En er zijn residence permits voor gepensioneerden. Dan volstaat het om te bewijzen dat je inkomsten hebt a rato van 20.000 Rand per maand.

Dit zijn echter allemaal permits die jaarlijks moeten vernieuwd worden. Voor naturalisatie zijn ze veel strenger. Je moet dan al meer dan 10 jaar in het land zijn, aantonen dat je financieel onafhankelijk bent, enz... een hele resem zaken. Maar ook al voldoe je aan alle voorwaarden, toch is dat geen Garantie. Een of andere minister beslist per individu.
          Hier in België hoef je dat allemaal niet te hebben. Wij zijn immers zeer gastvrij, niet...?
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Dat is waar, maar toch gebeuren ze.
            En het is niet fout om deze praktijken aan het licht te brengen... het is erger om ze in de doofpot te steken.
            Och het kan nog erger. Toen ik in 1995 Nepal bezocht leek het land wel overspoeld door NGO's.
            Nepal was toen een lekker stabiel koninkrijkje met een goed klimaat en aangename, doch straatarme bevolking.
            Uit talrijke gesprekken met hoger opgeleide Nepalezen kreeg ik te horen dat vele van die NGO's een facade waren; er werd grof geld verdiend (getuige daarvan de fraaie woonsten en dure terreinwagens in een chique buitenwijk van Katmandu) en na een tijdje verdwenen de 'weldoeners' als een dieven in de nacht. Hun plaatselijke projecten waren allemaal op papier verwezenlijkt, maar ook niet meer. Daar waren ook Belgen bij...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht

Hier in België hoef je dat allemaal niet te hebben. Wij zijn immers zeer gastvrij, niet...?
              Wel, dit wordt stilaan een maatschappelijke discussie, en die mogen niet op BD, maar... het valt inderdaad wel op dat hier in ons land iedereen een schuldgevoel wordt aangepraat, alsof we de plicht hebben de hele wereldbevolking te helpen en te ontvangen met open armen. Terwijl dat elders niet zo is.

Zuid-Afrika is trouwens nog OK. Zambia en Namibië zijn strenger. En Botswana is helemaal te gek; daar gaat het met een puntensysteem. Wat in de praktijk betekent; het ene jaar breng je geld binnen en start je er een zaak, maar het jaar erop kunnen ze de regels verstrengen waardoor je je boel moet verkopen en het land terug uit moet omdat je de minimum puntenscore niet meer haalt.
              http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                ... het valt inderdaad wel op dat hier in ons land iedereen een schuldgevoel wordt aangepraat, alsof we de plicht hebben de hele wereldbevolking te helpen en te ontvangen met open armen. Terwijl dat elders niet zo is.
                oeps...wat dacht je van Nederland..!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  grt,bouk.
                  Staan ze bij jullie ook te protesteren om het asielbeleid aan te passen omdat ze teruggestuurd worden?
                  (en ik weet dat deze zin niet mocht geplaatst worden, waarvoor nu al mijn excuses).
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    grt,bouk.
                    Niks van gehoord gisteren in de troonrede van koning Willem.
                    Beter gezegd: de troonrede van Rutte.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Staan ze bij jullie ook te protesteren om het asielbeleid aan te passen omdat ze teruggestuurd worden?

grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Verwijderd. Voor wie het toch wil lezen, theokus is zo vriendelijk geweest van het te quoten .
                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 19 september 2013, 15:40. Reden: Bericht was reeds eerder gemeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Vandaag op Jobat in Het Nieuwsblad on line.
                          Het is geen antwoord op de vraag van Jill, maar het heeft er toch onrechtstreeks iets mee te maken dacht ik.
                          Verder onthou ik me van alle commentaar, maar blijf hier wel lustig meelezen .

Als werkzoekende kun je voltijds studeren en toch nog je uitkering behouden. Wat zijn de voorwaarden en welke opleidingen komen in aanmerking?

En ook op dit artikel blijkbaar reeds een pak reacties .

Groetjes

Zie #77 van gisteren...
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik zal mijn reactie dan maar verwijderen, ik had blijkbaar een paar van de leuke reacties hier gemist .
                            Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik zal mijn reactie dan maar verwijderen, ik had blijkbaar een paar van de leuke reacties hier gemist .
                              Groetjes
                              Geen ramp he
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Geen ramp he
                                Bwa, toch een beetje belachelijk van mij om iets te schrijven dat reeds geschreven werd .
                                Groetjes

Comment

Working...
                                X