Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Navigatie op mijn laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Navigatie op mijn laptop

Wie kan me vertellen hoe ik van mijn laptop een navigatie systeem kan maken . Volgende maand vertrek ik naar Myanmar voor een 3- tal weken en ik zou ter plaatse routes willen uitstippelen om de streek te verkennen .
    Ik ben in het bezit van een Asus laptop waar Windows Vista op staat , Wifi , harde schijf van 250 GB en een werkgeheugen van 3 GB en 4 USB poorten .

Re: Navigatie op mijn laptop

Ik veronderstel dat je geen ingebouwde gps hebt, je hebt dus constant wifi-verbinding nodig. Ik weet niet hoe goed het 3G/4G netwerk in Myanmar is uitgebouwd, maar een 4G sim-stick (of hoe heet dat nu ook weer ) geeft je internet als je netwerkconnectie hebt. Persoonlijk zou ik een gps aanschaffen of een gsm met gps (persoonlijk vind ik de gps-applicatie van Nokia zeeer goed en deze zit gratis bij hun Lumia's).
    Ik veronderstel dat je laptop ook al een 5-tal jaar oud is (vista) en dus een verschrikkelijk batterijleven zal hebben, wat doe je dan als deze na een uur in het midden van Myanmar uitvalt?
    Opladen van 12v naar 230v is zeer belastend voor je auto tenzij je een soort van explorer/jeep hebt.

Comment

Zou toch ook werken met echt GPS ding of smartphone.

Er bestaan wel GPS antennes op USB om aan je pc aan te sluiten, maar of dat nu de meest handige methode is...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Opladen van 12v naar 230v is zeer belastend voor je auto tenzij je een soort van explorer/jeep hebt.
        Laptops hebben een DC ingang. Kwestie van een DC/DC te kopen geschikt voor dat model laptop. Gewoon recht in de aansteker van de auto.

Ik zou eerder een smartphone met navigatie software gebruiken (zelfs google maps als je een locale SIM kaart met 3G/4G koopt) dat is wat praktischer. Anders kan een USB GPS wel worden gevonden op ebay, kost niet overdreven veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
          Laptops hebben een DC ingang. Kwestie van een DC/DC te kopen geschikt voor dat model laptop. Gewoon recht in de aansteker van de auto.

Ik zou eerder een smartphone met navigatie software gebruiken (zelfs google maps als je een locale SIM kaart met 3G/4G koopt) dat is wat praktischer. Anders kan een USB GPS wel worden gevonden op ebay, kost niet overdreven veel.
          Nu heb ik dat ook voor mijn laptop, maar hoeveel verschillende soorten DC waren er niet vroeger??? Ik heb geen enkele laptop met dezelfde voeding!

Comment

Mijn bedoeling is niet om die laptop in de auto te gebruiken maar om 's avonds als we op een bepaalde plek zijn aangekomen wandelroutes uit te stippelen om die dan de volgende dag te kunnen gebruiken . Daarmee was ik eigenlijk aan het twijfelen of ik niet beter een Android tablet zou kopen zodat ik de gratis App Navfree kan downloaden waarmee ik dan wel bepaalde routes kan zoeken .

Comment

Als ik het goed begrijp heb je geen GPS nodig maar een programma met (topo)kaarten waarop je dan de route kan uitstippelen om daarna op een kaart de route te wandelen.
              Je kan op je laptop mapsource of Basecamp installeren (garmin.com) en kaarten van openstreetmap.org gebruiken. Om de route daarna te wandelen print je de kaart uit of zet je ze op een wandel GPS.

NavFree op een Android tablet is ook een mogelijkheid maar je checkt best eerst of de kaarten gedetailleerd genoeg zijn. GPS op een tablet vreet aan je batterijen daar moet je ook rekening mee houden.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Ge hebt ook nog zoiets als landkaarten.

Nu ja, als ge op een portable routes uitstippelt, ga je de portable dan meesleuren tijdens een wandeling of neem je ook een printer mee om alles uit te printen?
                Ik veronderstel dat ge niet alles uit het hoofd gaat leren.

Ik zou dan ook eerder een tablet of GPS meenemen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Een tablet is idd ideaal om in je hotel 's avond met Google Maps of welke app dan ook informatie op te zoeken (tripadvisor) en evt. paden uit te stippelen. Beter dan een PC, denk ik persoonlijk. Er zijn betalende tablet-apps die een lokale kaart offline ter beschikking stellen. Dan kan je idd uw tablet gewoon meedoen op de baan, en in de ingebouwde GPS aanzetten, je hebt geen dataconnectie nodig dan op de baan. Ik denk dat dit hetgeen is dat je zoekt. Maar als je het mij vraagt: ik zou de tablet gewoon in de rugzak laten en vertrouwen op een papieren kaart. Het is te zien waar je zit, maar het is nog redelijk vochtig dacht ik tot eind oktober, en een tabletscherm met twee bekijken in een felle zon... ook niet ideaal.
                  There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                  | Lumix S1 en S9 | Sigma 16-28 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 |

Comment

Working...
                  X