Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
    Dat educatief "verlof" is inderdaad te gek voor woorden...
    Bij mij is het de een na de ander die eraan begint ( we zitten aan 11, elke week 11 x 4 uur afwezigheid ) , We moeten interims aanvaarden omdat anders onze productie niet gegarandeerd is... En die mensen wéten dat er geen kans op vast is, dus motivatie 0 ....
    Bij géénéén heeft het iets met het werk te maken, en bij géénéén is het de bedoeling dat hij/zij er daadwerkelijk iets mee gaan doén... En doordat we in ploegen werken zijn de avondschool gasten die de namiddag hebben ook verzekerd van hun "verlof"
    Het gaat van "avondschool grime", tot tuinieren, tot werken met indesign... De meeste zeggen letterlijk dat het hun gewoon te doen is om niet te moeten werken... Nog liever zich bezighouden, dan te moeten werken...

En dan begin ik nog niet over de syndicale delegées die te pas en te onpas hun dagen "opleiding" hebben, en wij weer voor vervaning mogen zoeken... ( om dan achteraf te horen hoeveel lol ze gehad hebben )....

Boeken kan ik erover schrijven, over het geprofiteer...

Ik zie hetzelfde in een bedrijf met +/- 230 werknemers. Ik wil er niet te ver over uitweiden maar bovenstaande is zo herkenbaar maar wee o wee als men er kritiek op durft geven.
    Als men dan zegt dat avondles niet gecompenseerd zou moeten worden omdat men eigenlijk met deze lessen een mogelijke promotie kan krijgen dan is het hek van de dam. Nee, de filosofie tegenwoordig is: ik doe niks zonder tegencompensatie, ik wil en MOET voor alles iets terug krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      Dat educatief "verlof" is inderdaad te gek voor woorden...
      Bij mij is het de een na de ander die eraan begint ( we zitten aan 11, elke week 11 x 4 uur afwezigheid ) , We moeten interims aanvaarden omdat anders onze productie niet gegarandeerd is... En die mensen wéten dat er geen kans op vast is, dus motivatie 0 ....
      Bij géénéén heeft het iets met het werk te maken, en bij géénéén is het de bedoeling dat hij/zij er daadwerkelijk iets mee gaan doén... En doordat we in ploegen werken zijn de avondschool gasten die de namiddag hebben ook verzekerd van hun "verlof"
      Het gaat van "avondschool grime", tot tuinieren, tot werken met indesign... De meeste zeggen letterlijk dat het hun gewoon te doen is om niet te moeten werken... Nog liever zich bezighouden, dan te moeten werken...

En dan begin ik nog niet over de syndicale delegées die te pas en te onpas hun dagen "opleiding" hebben, en wij weer voor vervaning mogen zoeken... ( om dan achteraf te horen hoeveel lol ze gehad hebben )....

Boeken kan ik erover schrijven, over het geprofiteer...
      Dus afschaffen die handel he tommmm.
      En dan zijn ze nog zo dom om te zeggen dat het hun gewoon te doen is ... enz. enz.
      Pure verspilling.

Zou wel een uitzondering willen maken voor een cursus die met het beroep te maken heeft.
      En dat zou kunnen samengaan met een overeenkomst met de werkgever.
      Dus een deel betaalt door de werkgever en een deel door de overheid.
      Zo heb je nog een win - win situatie.
      Mij lijkt dit redelijk en ik vermoed dat de werkgever er ook oren naar heeft

Het technisch onderwijs bijv. schiet altijd tekort bij wijze van spreken.
      Het is onmogelijk dat het technisch onderwijs mensen aflevert, ik kan het niet anders formuleren,
      die passen in elk bedrijf.
      Dus interne opleiding is nodig en kost de werkgever ook centen.
      (verlies aan rendement)

De huidige regeling is een maat voor niets.
      In feite betaalt de staat personeel om niet te moeten werken. Tja, daar komt het toch op neer, niet?
      Tegenwoordig is alles zo kritisch qua werk of werkgelegenheid en dan laten ze zoiets toe.

Maar er zijn nog andere verloven waarbij mijn haren omhoog gaan
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Een taal leren en inburgeren kan naar mijn bescheiden mening heel erg makkelijk nààst een voltijdse job ook.
        Er zijn genoeg mensen die na hun voltijdse job een cursus Spaans, Engels, Duits, of wat dan ook volgen...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Sinds 3 weken een Griekse collega erbij en die is nu na de werkuren Nederlands aan het leren. Hij kan al de kern van een gesprek uitvissen en geeft zichzelf tot eind dit jaar de Vlaamse taal te kennen. Respect

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Sinds 3 weken een Griekse collega erbij en die is nu na de werkuren Nederlands aan het leren. Hij kan al de kern van een gesprek uitvissen en geeft zichzelf tot eind dit jaar de Vlaamse taal te kennen. Respect
            Zo zie ik het ook.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Eigenlijk heb ik de bedoeling van TS niet goed begrepen. Je moet toch al blij zijn dat je hier als buitenlander aan het werk geraakt en dat je zo je integratie in dit land beter kan afmaken. Maar dan opzettelijk je werk weer laten schieten om eerst de taal te leren is toch de wereld op zijn kop zetten. Dat het als vreemdeling hier niet makkelijk is kan ik best begrijpen, maar dat is voor ons Belgen in het buitenland toch niet anders.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Ik ken zelfs iemand die les gaf aan het collége te Genk en dan thuis nog door zelfstudie huisarts is geworden.
                Door zelfstudie arts?
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Eigenlijk heb ik de bedoeling van TS niet goed begrepen. Je moet toch al blij zijn ...
                  Die vriendin van me klaagt ook helemaal niet, nogmaals het was IK die me afvroeg...
                  Wat een gek topic wordt dit hier...
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Door zelfstudie arts?
                    Natuurlijk, naast het lokaal waar men de opleiding Fotografie geeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Natuurlijk, naast het lokaal waar men de opleiding Fotografie geeft
                      Het zal waarschijnlijk in bijberoep geweest zijn.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                        Die vriendin van me klaagt ook helemaal niet, nogmaals het was IK die me afvroeg...
                        Ja inderdaad, maar dat bewijst dat dergelijke onderwerpen gevoelig liggen en naar ik ook moet vastellen, meer negatieve reacties veroorzaken dan positieve.
                        Last edited by enero; 15 september 2013, 20:38.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                          Ik heb het vier jaar gedaan jill.tje.
                          Na de dagelijkse school, vier maal per week avondles gevolgd.
                          En een avondles was ook iets van een drie uur in die tijd.

Na die vier jaar was ik "op"...
                          Twee maanden ziek.
                          Ik heb ook geen fysiek van een atleet
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ik heb het vier jaar gedaan jill.tje.
                            Na de dagelijkse school, vier maal per week avondles gevolgd.
                            En een avondles was ook iets van een drie uur in die tijd.

Na die vier jaar was ik "op"...
                            Twee maanden ziek.
                            Ik heb ook geen fysiek van een atleet
                            Voor mij ook: tot vijf uur in de middag werken en om zeven uur naar de avondschool en dan in het weekend nog je huiswerk. Zo ging dat in onze generatie.
                            Tientallen jaren later nog iets aan je Frans, Spaans en Engels doen want het was niet zo vanzelf sprekend dat je dat begin zestiger jaren op school kreeg, of heel minimaal.

Maar het is absurd hoe hier sommigen over de vraag van jill.tje vallen.

Comment

Absurd? Ik vind het behoorlijk absurd dat iemand zich ook maar die vraag van TS durft te stellen...
                              Men mag al blij zijn om werk te hebben, zowel als buitenlander als als Belg. En om dan vast werk op te geven om een taal te leren?
                              Welke taallessen zijn zo intensief dat je ze niet met werk kan combineren?
                              Draai de vraag eens om: waar in het buitenland zou het iemand lukken om vast werk te weigeren om tegen vergoeding door de plaatselijke belastingbetaler naar school te gaan?

Iemand die deze vraag stelt (en blijkbaar hersenen heeft, gezien de trots op haar huidige en nog te behalen diploma) zou ook het besef moeten hebben dat dergelijke vragen wel eens op tegenstand kunnen botsen.
                              Dat TS het beste voorheeft met haar vriendin is volledig te begrijpen. Niks op tegen ook. Maar op zoek gaan naar zoiets? Valt niet binnen mijn normen.

Belgische nationaliteit aanvragen en bij het leger/politie of wat dan ook gaan? Een betaald opleiding...
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Door zelfstudie arts?
                                Nog nooit van gehoord ?

Zelfstudie of thuis studie is speciaal voor mensen die 'n full-time job hebben en niet op de kosten van hun ouders op hun kot zitten.
                                Thuis studie is zeer duur en ook niet voor iedereen betaalbaar.
                                Je krijgt wel begeleiding, maar 90 % van de studie doe je thuis.

Er zijn toch genoeg criminelen die met 'n hoge school diploma de inrichting verlaten. Zijn die dan allemaal naar de Uni gegaan ?
                                En dat is met kost en inwoon door ons betaald.

Comment

Working...
                                X