Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dan kunt ge er veel over dezelfde kam scheren hoor ... een zogezegd bijberoep doen enkel om uw fotomateriaal (of andere hobby) te kunnen afschrijven is dan ook misbruik.
    Maar de wet laat het toe en je kan het dan ook niemand kwalijk nemen er gebruik van te maken ... net als dat educatief verlof.
    Zo is het nu toch
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Laat hen die hier hun mond zo vol hebben over profiteurs en luilekkerland als het over anderen gaat eens in de spiegel kijken.
      Er worden in België en Nederland voor miljarden aan belastingen ontdoken laten dat vaak net zij zijn die een ander voor profiteur uitmaken, maar ook op ander gebied weten ze op oneigenlijke wijze hun slaatje te slaan.
      Was net nog aan bod in de Zevende Dag.
      Meer rijken in Europa en meer armoede bij de gewone mensen.
      Last edited by theokus; 15 september 2013, 13:11.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Dan kunt ge er veel over dezelfde kam scheren hoor ... een zogezegd bijberoep doen enkel om uw fotomateriaal (of andere hobby) te kunnen afschrijven is dan ook misbruik.
        Maar de wet laat het toe en je kan het dan ook niemand kwalijk nemen er gebruik van te maken ... net als dat educatief verlof.
        Als iets als bijberoep doet, dan betaal je daar ook sociale bijdragen voor. Helemaal iets anders dus.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Meer rijken in Europa en meer armoede bij de gewone mensen.
          Hoe zou dat komen ?
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Laat hen die hier hun mond zo vol hebben over profiteurs en luilekkerland als het over anderen gaat eens in de spiegel kijken.
            Er worden in België en Nederland voor miljarden aan belastingen ontdoken laten dat vaak net zij zijn die een ander voor profiteur uitmaken, maar ook op ander gebied weten ze op oneigenlijke wijze hun slaatje te slaan.
            Profiteur.., dat is een kwestie van opvoeding. En het zijn bovendien altijd dezelfde die profiteren...
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

das een waarheid als een koe.
              als de wet het toestaat is het toch goed.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                das een waarheid als een koe.
                als de wet het toestaat is het toch goed.
                grt,bouk.
                Als je een bijberoep hebt, dan krijg je hier in België een gedeeltelijk zelfstandig statuut, waarvoor je een minimum sociale bijdrage hoeft te betalen. Velen die dit statuut aannemen maken geen of quasi geen winst door materialen of in dit geval foto-apparatuur af te schrijven. De prestaties worden ook nogal eens in "het zwart" geleverd. Je moet op het eind van het jaar wel een aantal facturen kunnen voorleggen. Het moet nog een aangezicht hebben hé
                Maar dit statuut wordt door de meesten aangenomen om niet tegen de lamp te lopen bij controle als ze "zwart werken". Ze zorgen er overigens ook wel voor dat ze geen of een minimum aan belastingen betalen.
                En dat is voor de meesten de realiteit. Maar de wet laat het inderdaad toe. Hoe ga je overigens controleren of alle prestaties of diensten wel aangegeven worden. De klant vraagt ook nogal eens naar diensten zonder factuur. En ja bouk, zo zitten de zaken hier nu éénmaal in mekaar. En dat de beste stuurlui aan wal staan is ook een feit. En dit is geen handleiding, diegenen die hier aan meedoen zijn hier het best van op de hoogte. Maar er zijn uiteraard, zoals in alles trouwens, uitzonderingen die het spel wel eerlijk spelen. Maar meestal zijn dit niet de moraalridders die het ons hier komen wijsmaken hoe het moet.
                Last edited by enero; 15 september 2013, 14:44.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

nou......bovenstaande gebeurt gelukkig in Nederland niet hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Als iets als bijberoep doet, dan betaal je daar ook sociale bijdragen voor. Helemaal iets anders dus.
                    En als iemand zijn werk stopt om te gaan studeren en GEEN werkloosheidsuitkering krijgt ... hoe noem je dat dan?
                    Want daar ging de oorspronkelijke vraag over of het normaal is dat men (bijna) niets krijgt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

U kan altijd bij de plaatselijke RVA directeur een zogenaamde 'ruling' vragen, dwz, je legt hem schriftelijk de situatie voor en hij/zij zal U schriftelijk het standpunt van de RVA mededelen en de eventuele sanctie.
                      Ik kan U wel met zekerheid zeggen dat indien de betrokkene zijn werk vrijwillig verlaat om deze reden er zeker een sanctie/uitsluiting zal volgen. De duur van deze sanctie/uitsluiting wordt bepaald door de directeur RVA of zijn aangestelde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Hoe zou dat komen ?
                        Met de slabakkende economie én regeringen die alsmaar forser moeten besparen,
                        wint de strijd tegen fiscale fraude aan belang.
                        De staatshoofden en regeringsleiders onderzoeken er hoe ze de 1.000 miljard euro
                        kunnen recupereren die ze jaarlijks mislopen doordat belastingen worden ontdoken en vermeden.

Oxfam raamt de totale som die in belastingparadijzen verstopt zit op het fabelachtige bedrag van 14 biljoen of 14.000 miljard euro.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Indien je voor loopbaanonderbreking kiest met erkend motief (in dit geval onderwijs), krijg je 402€ brutto per maand.
                          Als je zelf ontslag neemt, krijg je niets van de RVA. Om iets te ontvangen van de RVA moet je een C4 attest hebben. Dat krijg je enkel als je wordt ontslagen door je werkgever.
                          Je kan je wél wenden tot het OCMW, dat naargelang de samenstelling van het gezin bijvoorbeeld een gedeelte van je huurgeld aan je leent. Het is een gratis krediet dat je moet terugbetalen als je terug werk hebt gevonden.

Comment

Ik durf gerust in de spiegel kijken. Ik heb 35 jaar lang gemiddeld 14 uur per dag gewerkt (inclusief weekends en feestdagen). Ik ben nooit 1 frank of cent in het zwart betaald geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Elke werknemer die een bijscholing, avondcursus, permanente vorming of beroepsgerichte training wil volgen.
                              Het bekomen van betaald educatief verlof is een recht.
                              De gevolgde cursus moet erkend worden door het ministerie van arbeid.
                              Er is géén toestemming van de werkgever nodig.
                              Dus alles is bepaald door de wetgever

Het is ook niet verlof in de zuiverste betekenis van verlof
                              Als de werknemer afwezig is tijdens zijn cursus dan zullen ze hem rap hebben denk ik.

Ik ben hier enkel de boodschapper dus niet op de pianist schieten he

Dat educatief "verlof" is inderdaad te gek voor woorden...
                              Bij mij is het de een na de ander die eraan begint ( we zitten aan 11, elke week 11 x 4 uur afwezigheid ) , We moeten interims aanvaarden omdat anders onze productie niet gegarandeerd is... En die mensen wéten dat er geen kans op vast is, dus motivatie 0 ....
                              Bij géénéén heeft het iets met het werk te maken, en bij géénéén is het de bedoeling dat hij/zij er daadwerkelijk iets mee gaan doén... En doordat we in ploegen werken zijn de avondschool gasten die de namiddag hebben ook verzekerd van hun "verlof"
                              Het gaat van "avondschool grime", tot tuinieren, tot werken met indesign... De meeste zeggen letterlijk dat het hun gewoon te doen is om niet te moeten werken... Nog liever zich bezighouden, dan te moeten werken...

En dan begin ik nog niet over de syndicale delegées die te pas en te onpas hun dagen "opleiding" hebben, en wij weer voor vervaning mogen zoeken... ( om dan achteraf te horen hoeveel lol ze gehad hebben )....

Boeken kan ik erover schrijven, over het geprofiteer...

Comment

En als iemand zijn werk stopt om te gaan studeren en GEEN werkloosheidsuitkering krijgt ... hoe noem je dat dan?
                                Want daar ging de oorspronkelijke vraag over of het normaal is dat men (bijna) niets krijgt.
                                Als je vrijwillig je werk stopt om te gaan studeren moet je daar vooraf al de consequenties van ingeschat hebben. En ja, het is normaal dat je dan niks krijgt.
                                En nog iets, vermits we nu toch bezig zijn over uitkeringen. Persoonlijk ben ik als zelfstandige al 2 maand arbeidsongeschikt. Na één maand carens krijg ik als arbeidsongeschikte 35€ per werkdag.
                                Gelukkig heb ik mijn voorzorgen genomen en betaal ik al 40jaar een dure privaatverzekering om in het geval van. Maar zeg nu zelf...
                                Mijn huisarts wist mij te vertellen dat een loontrekkende in mijn geval (64j) niet eens meer de arbeid hervat... Een zelfstandige zal daar wel anders over denken zeker...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X