Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    ..... tot vijf uur in de middag werken en om zeven uur naar de avondschool en dan in het weekend nog je huiswerk. Zo ging dat in onze generatie.
    en ook hier van het zelfde.
    maar ook wel een beetje gedwongen, omdat ik zo nodig met mijn 15de al naar zee ging.
    grt,bouk
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Nog nooit van gehoord ?

Zelfstudie of thuis studie is speciaal voor mensen die 'n full-time job hebben en niet op de kosten van hun ouders op hun kot zitten.
      Thuis studie is zeer duur en ook niet voor iedereen betaalbaar.
      Je krijgt wel begeleiding, maar 90 % van de studie doe je thuis.
      Natuurlijk heb ik al gehoord van zelfstudie en midden-jury en avondlessen, en ....
      Toevallig kent mijn echtgenote ook iemand uit Genk die les gaf en "tegelijkertijd" de studies van arts heeft gedaan. Gaat het om dezelfde? Om de privacy van deze persoon te bewaren, enkel zijn initialen: "J.V".
      En een fulltime job voor een leerkracht is wel heel wat minder dan een job in bv. een bedrijf. Bij de huisartsopleiding hoort ook één jaar stage. Combineer dat eens met een job, zelfs met een part-time.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Natuurlijk heb ik al gehoord van zelfstudie en midden-jury en avondlessen, en ....
        Toevallig kent mijn echtgenote ook iemand uit Genk die les gaf en "tegelijkertijd" de studies van arts heeft gedaan. Gaat het om dezelfde? Om de privacy van deze persoon te bewaren, enkel zijn initialen: "J.V".
        En een fulltime job voor een leerkracht is wel heel wat minder dan een job in bv. een bedrijf. Bij de huisartsopleiding hoort ook één jaar stage. Combineer dat eens met een job, zelfs met een part-time.
        De initialen kloppen. We hebben het dan over dezelfde persoon denk ik.
        Naast fotografie had hij ook wapens en die lagen als afleiding tussen al die boeken op de grond.
        We hebben 3 jaar in hetzelfde appartementsgebouw gewoond.
        Last edited by w00ha; 16 september 2013, 13:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik heb het vier jaar gedaan jill.tje.
          Na de dagelijkse school, vier maal per week avondles gevolgd.
          En een avondles was ook iets van een drie uur in die tijd.

Na die vier jaar was ik "op"...
          Twee maanden ziek.
          Ik heb ook geen fysiek van een atleet
          Wie tegenwoordig in een job zit, met wat verantwoordelijkheid en in een wat technische richting, moet zijn ganse leven
          verder leren Theo, dat is nu eenmaal de tijd die dat met zich meebrengt.

Wat ik hier nog wil meegeven, toen mijn zus (13 jaar geleden) naar Zuid-Afrika emigreerde, moesten zij kunnen bewijzen
          dat ze 150.000€ of 6.000.000 Bef. het land binnenbrachten, en moesten ze een formulier onderdekenen, dat ze NOOIT één rand van de
          Zuid-Afrikaanse staat konden verwachten, toen mijn broer drie jaar later hetzelfde deed, was dat bedrag verdubbeld, je moest
          dus 300.000 € kunnen bewijzen, en naar het schijnt, zou dat bedrag tegenwoordig vervijfvoudigd zijn, anders kan je nooit
          de ZA nationaliteit bekomen.
          Dat het hier op deze manier niet verder kan, dat is gewoon een feit, de Europese euro's stromen hier economisch volle bak richting Azië,
          en sommige mensen die hier hun ganse leven hebben gewerkt, hebben een kleiner inkomen dan sommige buitenlanders die hier nooit
          één klop hebben gewerkt........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Wie tegenwoordig in een job zit, met wat verantwoordelijkheid en in een wat technische richting, moet zijn ganse leven
            verder leren Theo, dat is nu eenmaal de tijd die dat met zich meebrengt.

Wat ik hier nog wil meegeven, toen mijn zus (13 jaar geleden) naar Zuid-Afrika emigreerde, moesten zij kunnen bewijzen
            dat ze 150.000€ of 6.000.000 Bef. het land binnenbrachten, en moesten ze een formulier onderdekenen, dat ze NOOIT één rand van de
            Zuid-Afrikaanse staat konden verwachten, toen mijn broer drie jaar later hetzelfde deed, was dat bedrag verdubbeld, je moest
            dus 300.000 € kunnen bewijzen, en naar het schijnt, zou dat bedrag tegenwoordig vervijfvoudigd zijn, anders kan je nooit
            de ZA nationaliteit bekomen.
            Dat het hier op deze manier niet verder kan, dat is gewoon een feit, de Europese euro's stromen hier economisch volle bak richting Azië,
            en sommige mensen die hier hun ganse leven hebben gewerkt, hebben een kleiner inkomen dan sommige buitenlanders die hier nooit
            één klop hebben gewerkt........
            Alle drie jouw paragrafen? Zijn juist
            Dat besef ik ook he.

Elke sector vraagt bijscholing of verder leren.
            Dat gaat soms ook zonder extra bijscholing, door gewoon op de hoogte te blijven ed.
            Nieuwe dingen adapteren.
            Ik zie dat ook niet als een last of een extra last.
            Het is de interesse hebben en je wordt er in zekere zin beter van.
            Soms durf ik te zeggen dat hoe meer je weet hoe minder men jou kan wijsmaken
            Voor mij hangt dat allemaal samen.
            En als er dan nog extra centen aan vast hangen dan is dat aardig meegenomen maar geen voorwaarde.
            Last edited by theokus; 16 september 2013, 10:01.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Als je zelf ontslag neemt, krijg je niets van de RVA. Om iets te ontvangen van de RVA moet je een C4 attest hebben. Dat krijg je enkel als je wordt ontslagen door je werkgever.
              Zijn er ook niet zo'n gezamelijke sjoemelaars die in eenzelfde familie een bedrijfje starten, familieleden tewerkstellen en ze na verloop van tijd terug ontslaan, zodat ze uitkering trekken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Zijn er ook niet zo'n gezamelijke sjoemelaars die in eenzelfde familie een bedrijfje starten, familieleden tewerkstellen en ze na verloop van tijd terug ontslaan, zodat ze uitkering trekken?
                Jaaaaren geleden was het volgende zelfs heel gebruikelijk tussen huisdokters onderling. Hun respectievelijke vrouwen werd als 'kuisvrouw' bij de andere dokter ingeschreven, en werden, na de wettelijke termijn om stempelgeld te kunnen claimen, ontslagen en kregen vanaf dan keurig elke maand stempelgeld.....een mooi extraatje laat ons zeggen voor die dokters of hun vrouwen .
                Is het nu nog gebruikelijk (bij dokters of andere zelfstandigen) dat weet ik niet. Het zal wel niet zeker .
                Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Jaaaaren geleden was het volgende zelfs heel gebruikelijk tussen huisdokters onderling. Hun respectievelijke vrouwen werd als 'kuisvrouw' bij de andere dokter ingeschreven, en werden, na de wettelijke termijn om stempelgeld te kunnen claimen, ontslagen en kregen vanaf dan keurig elke maand stempelgeld.....een mooi extraatje laat ons zeggen voor die dokters of hun vrouwen .
                  Is het nu nog gebruikelijk (bij dokters of andere zelfstandigen) dat weet ik niet. Het zal wel niet zeker .
                  Groetjes
                  Wat gaan we hier nogal horen? Schaamteloze en schandelijke praktijken... Iemand met wat zelfrespect doet daar toch niet aan mee.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Wat gaan we hier nogal horen? Schaamteloze en schandelijke praktijken... Iemand met wat zelfrespect doet daar toch niet aan mee.
                    Het zelfrespect is heel ver zoek in dit topic als je het mij vraagt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Het zelfrespect is heel ver zoek in dit topic als je het mij vraagt.
                      Hahahaha, ik doe niet meer mee hoor.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen." (Johannes 8:7).
                        grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          grt,bouk.
                          Jij bent het boek der BD-zonden machtig he Boukje.
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Inderdaad Pol, maar leg uit, meneer doktoor zijn kinderen kregen een studiebeurs, en wij als gewone werknemers konden er geen krijgen
                            omdat we teveel verdienen, meneer doktoor heeft nog een paar huizen en appartementen, en wij hebben één huisje........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              grt,bouk.
                              BRON: de bijbel op je nachtkastje bouk ? Of via Google ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                BRON: de bijbel op je nachtkastje bouk ? Of via Google ?
                                het eerste.
                                ook het eerste waar ik naar kijk bij een hotelovernachting.
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X