Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ''Stempelgeld'' na ontslag nemen om Nederlands te studeren.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    waar is hier...?
    grt,bouk.
    Belgiumdigital gaat niet zo direct in de congo zijn he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
      Als ze hier op legale manier is binnengekomen dan lijkt het mij vreemd dat ze dan al geen Nederlands kreeg want dat is het eerste dat je doet via het verplichte inburgeringstraject...
      Dat gaat alleen op voor niet EU-burgers.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Weer eentje die denkt dat België een luilekkerland is waar het geld je in de schoot wordt geworpen.
        Laat ze maar Nederlands gaan leren in Griekenland.
        Ik heb veel liever een buitenlandse persoon die Nederlands "wil" leren dan een landgenoot die het "weigert" te spreken ook al kent hij het.
        Maar soit, dat is een ander punt.
        En mocht jij nu een partner leren kennen in het buitenland en je grote liefde wil hier komen wonen en de taal machtig zijn ... dan is dat volgens u een profiteur?
        Heel gevaarlijk daar uitspraken over te doen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
          Als ze hier op legale manier is binnengekomen dan lijkt het mij vreemd dat ze dan al geen Nederlands kreeg want dat is het eerste dat je doet via het verplichte inburgeringstraject...

mvg,
          En wat als je vanuit het buitenland eerst inburgert in Wallonië en daarna verhuist naar een Vlaams gebied?

Algemeen ...
          Hoe een simpele vraag toch steeds moet uitmonden in een bak kritiek.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Inderdaad VerSeg... Een mens heeft dikwijls geen zin meer om te reageren. Maar goed, ook hier mogen we niet iedereen over diezelfde kam scheren he.
            Ik ken haar hele levensverhaal niet, dat hoeft ook niet. Maar het is een gewone vrouw, die nu wil nederlands leren, en geef toe, iedereen is altijd geergerd buitenlanders onze taal niet willen leren, maar als er dan iemand haar job opgeeft om dit te doen, is het ook weer niet goed, tjah...

Mijn vraag kwam vooral na opzoeking op internet, die me niet tevreden stelde, de persoon in kwestie vroeg mij dit niet, maar ik vroeg mij wel af, wetende dat als je zelf je ontslag geeft je geen stempelgeld hebt, maar, indien je je werk opgeeft om de taal te leren kennen, er misschien andere regelingen zijn.

En Notex, mijn toekomstig diploma is er eentje om fier op te zijn. Maar deze die ik nu heb ook hoor.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Inderdaad jill.tje, bij jouw diploma mag er zelfs nog een medaille aanhangen voor moed, toewijding en inzet voor de medemens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En mocht jij nu een partner leren kennen in het buitenland en je grote liefde wil hier komen wonen en de taal machtig zijn ... dan is dat volgens u een profiteur?
                Heel gevaarlijk daar uitspraken over te doen.
                Quote nu a.u.b. eens waar ik het woord "profiteur" heb neergeschreven. Je moet mij geen woorden in de mond leggen Verseg.

Voor mij mag je grote liefde vanuit heel de wereld naar België komen en Nederlands leren. Geen probleem, maar moet de Belgische staat haar dan stempelgeld betalen ?

Comment

Met 'n paar dingen blijf ik toch met vragen zitten.
                  - "ze is niet hier gekomen uit vrije wil"?
                  - Ontslag nemen en dopgeld krijgen?

Langs de andere kant kan ik alleen maar toejuichen dat mensen echt Nederlands willen leren om zich hier beter te kunnen integreren.
                  Maar de topic is zo geformuleerd dat het gewoon dergelijke reactie's oproept. Ook bij mij trouwens.

Comment

We kennen niet alle informatie om echt objectief te kunnen bepalen hoe het met deze bepaalde zaak precies is & zit.
                    En als alles is gekend, dan kan enkel de Belgische wetgeving bepalen wat er dient te gebeuren.
                    En dat leidt dan weer tot sommige zinnige toestanden maar meer tot onbegrijpelijke en waanzinnige toestanden.
                    Er valt meer uit te leggen of te verklaren maar ik begin er niet aan.
                    Mijn puntje is dat ons land dat nooit kan blijven uithouden & volhouden.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Daarbij ben ik nog vergeten te vermelden dat ik veel mensen heb gekend die tijdens hun ful-time job nog avondlessen volgden.
                      Dat waren verschillende vakken dus.
                      Ik ken zelfs iemand die les gaf aan het collége te Genk en dan thuis nog door zelfstudie huisarts is geworden.

Maar ontslag nemen om enkel 'n taal te leren en daarvoor betaald willen worden, kan er bij mij niet in.
                      Alhoewel hier in België alles kan.

Nog iets nuttigs gevonden, indien van toepassing:

Last edited by w00ha; 15 september 2013, 09:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Quote nu a.u.b. eens waar ik het woord "profiteur" heb neergeschreven. Je moet mij geen woorden in de mond leggen Verseg.
                        Waar ligt het verschil tussen "Weer eentje die denkt dat België een luilekkerland is waar het geld je in de schoot wordt geworpen." en "Iemand dat denkt hier te kunnen profiteren."?
                        Het is maar een woordspeling, het resultaat net hetzelfde.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Daarbij ben ik nog vergeten te vermelden dat ik veel mensen heb gekend die tijdens hun ful-time job nog avondlessen volgden.
                          Dat waren verschillende vakken dus.
                          Ik ken zelfs iemand die les gaf aan het collége te Genk en dan thuis nog door zelfstudie huisarts is geworden.

Maar ontslag nemen om enkel 'n taal te leren en daarvoor betaald willen worden, kan er bij mij niet in.
                          Alhoewel hier in België alles kan.

Nog iets nuttigs gevonden, indien van toepassing:

http://www.belgium.be/nl/werk/loopba...catief_verlof/
                          Wel, dat educatief verlof is zo nog iets waarmee duchtig misbruik wordt gemaakt. Ik volg al 8 jaar Spaanse lessen in avondonderwijs (volwassenenonderwijs). Voor de goede orde, ik betaal hiervoor 150€ uit eigen zak. Ik ben ervan overtuigd dat een belangrijk percentage van de ingeschrevenen dit enkel doen voor het verlof dat eraan vast hangt. Een voorbeeld dat ik heb gekend : hoe kan een ambtenaar van financiën verantwoorden dat hij/zij Spaans beroepshalve moet beheersen?
                          Als Belg vakantie krijgen om een taal te leren die niks met je beroep te maken heeft kost ook aan de maatschappij en is even verderfelijk en is profitariaat.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Laat hen die hier hun mond zo vol hebben over profiteurs en luilekkerland als het over anderen gaat eens in de spiegel kijken.
                            Er worden in België en Nederland voor miljarden aan belastingen ontdoken laten dat vaak net zij zijn die een ander voor profiteur uitmaken, maar ook op ander gebied weten ze op oneigenlijke wijze hun slaatje te slaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Wel, dat educatief verlof is zo nog iets waarmee duchtig misbruik wordt gemaakt.
                              .../...
                              Als Belg vakantie krijgen om een taal te leren die niks met je beroep te maken heeft kost ook aan de maatschappij en is even verderfelijk en is profitariaat.
                              Dan kunt ge er veel over dezelfde kam scheren hoor ... een zogezegd bijberoep doen enkel om uw fotomateriaal (of andere hobby) te kunnen afschrijven is dan ook misbruik.
                              Maar de wet laat het toe en je kan het dan ook niemand kwalijk nemen er gebruik van te maken ... net als dat educatief verlof.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Wel, dat educatief verlof is zo nog iets waarmee duchtig misbruik wordt gemaakt. Ik volg al 8 jaar Spaanse lessen in avondonderwijs (volwassenenonderwijs). Voor de goede orde, ik betaal hiervoor 150€ uit eigen zak. Ik ben ervan overtuigd dat een belangrijk percentage van de ingeschrevenen dit enkel doen voor het verlof dat eraan vast hangt. Een voorbeeld dat ik heb gekend : hoe kan een ambtenaar van financiën verantwoorden dat hij/zij Spaans beroepshalve moet beheersen?
                                Elke werknemer die een bijscholing, avondcursus, permanente vorming of beroepsgerichte training wil volgen.
                                Het bekomen van betaald educatief verlof is een recht.
                                De gevolgde cursus moet erkend worden door het ministerie van arbeid.
                                Er is géén toestemming van de werkgever nodig.
                                Dus alles is bepaald door de wetgever

Het is ook niet verlof in de zuiverste betekenis van verlof
                                Als de werknemer afwezig is tijdens zijn cursus dan zullen ze hem rap hebben denk ik.

Ik ben hier enkel de boodschapper dus niet op de pianist schieten he
                                Last edited by theokus; 15 september 2013, 12:56.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X