Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Regelmatig wat centen opdoen is nog altijd het beste. Heb je geen zorgen met aandelen en/of spaarrekeningen en andere die niet veel of niets opbrengen.
    En je hebt er nog wat aan bovendien. Wat heb je er nu aan om naar een getal op een bladje papier te zitten kijken denk ik dan .
    Zouden er mensen zijn die daar echt voldoening uit halen ? Wellicht wel zeker als ik dat allemaal lees hier.
    Ik heb er nog eventjes aan gedacht om met een klein bedrag terug wat te gaan spelen met aandelen, gewoon als bezighouding, maar dan krijg ik waarschijnlijk de wind van voor hier in huis, en ik heb liever dat het niet waait binnenshuis.
    Daarom zijn we over afzienbare tijd weer naar zonniger oorden... derde keer op vier maanden, dat is genieten .

    Comment


    • Re: Aandelen

      Klopt, maar ik kijk liever verder dan 1 maand vooruit.
      En ik heb liever nog een stukje pree over aan het eind van de maand in plaats van omgekeerd.

      Ik werk alleen, en weet nu al dat mijn pensioen ten hoogste 1/3 zal zijn van mijn laatste loon.
      Dus, als ik nu niks op zij zet, en dat geld iets laat opbrengen, dan weet ik dat ik op mijn 65e bokes met choco mag eten, en wel tijd, maar geen centen heb om te reizen of te genieten.

      Wel vergeet ik niet om nu ook te leven, maar met 3 kotstudenten gaat een loon er snel door.
      Daarom dat ik probeer om nog wat extra inkomen te halen via beleggingen.

      Comment


      • Re: Aandelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Klopt, maar ik kijk liever verder dan 1 maand vooruit.
        En ik heb liever nog een stukje pree over aan het eind van de maand in plaats van omgekeerd.

        Ik werk alleen, en weet nu al dat mijn pensioen ten hoogste 1/3 zal zijn van mijn laatste loon.
        Dus, als ik nu niks op zij zet, en dat geld iets laat opbrengen, dan weet ik dat ik op mijn 65e bokes met choco mag eten, en wel tijd, maar geen centen heb om te reizen of te genieten.

        Wel vergeet ik niet om nu ook te leven, maar met 3 kotstudenten gaat een loon er snel door.
        Daarom dat ik probeer om nog wat extra inkomen te halen via beleggingen.
        Wel lekker hoor.
        Maar je hebt natuurlijk ook gelijk, eenieder moet zijn persoonlijke situatie bekijken zeker .

        Comment


        • Re: Aandelen

          Ik zie het hier te veel.

          Net nog een collega gesproken, heeft zeker geen loon onder het gemiddelde, werkt met 2, en 2 kinderen in het middelbaar (lees goedkope leeftijd).
          Hij moet binnenkort verhuizen, want de huisbaas wil zelf in zijn huis gaan wonen.
          Die is er nog niet in geslaagd op zijn 45e, met 2 inkomens om iets te kopen en af te betalen, en de centen liggen niet klaar om dat nu ineens wel te doen.
          Als hij nog efkes wacht, dan lukt het zeker niet meer, want afbetalingstermijn wordt korter (lenen en pensioen gaan niet goed samen), en de kosten van zijn kinderen zullen sterk stijgen.

          Iedereen doet wat hij wil, maar die beseft niet dat hij op zijn 65e met een véél lager inkomen zal moeten toekomen, en dat de huishuur meestal niet daalt.

          Uit mijn ruime omgeving weet ik wel dat de gepensioneerde die in de problemen geraken net die zijn die geen eigen huis of appartement hebben.
          Als dan van beide partners er nog eens één in een rusthuis moet opgenomen worden is het helemaal miserie.

          Comment


          • Re: Aandelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik zie het hier te veel.

            Net nog een collega gesproken, heeft zeker geen loon onder het gemiddelde, werkt met 2, en 2 kinderen in het middelbaar (lees goedkope leeftijd).
            Hij moet binnenkort verhuizen, want de huisbaas wil zelf in zijn huis gaan wonen.
            Die is er nog niet in geslaagd op zijn 45e, met 2 inkomens om iets te kopen en af te betalen, en de centen liggen niet klaar om dat nu ineens wel te doen.
            Als hij nog efkes wacht, dan lukt het zeker niet meer, want afbetalingstermijn wordt korter (lenen en pensioen gaan niet goed samen), en de kosten van zijn kinderen zullen sterk stijgen.

            Iedereen doet wat hij wil, maar die beseft niet dat hij op zijn 65e met een véél lager inkomen zal moeten toekomen, en dat de huishuur meestal niet daalt.

            Uit mijn ruime omgeving weet ik wel dat de gepensioneerde die in de problemen geraken net die zijn die geen eigen huis of appartement hebben.
            Als dan van beide partners er nog eens één in een rusthuis moet opgenomen worden is het helemaal miserie.
            Dan heeft die wel héééél goed geleefd en vooral vóór zijn tijd.
            Onze kinderen zijn vooraan de dertig en hebben reeds een spiksplinternieuwe woning gebouwd/gekocht, weliswaar op afbetaling natuurlijk, en ook zij gaan nu reeds twee tot drie keer per jaar op reis, om de haverklap op restaurant, enz...
            Vóór ze hun woning hadden hebben ze wel heel spaarzaam geleefd, maar nu hebben ze reeds een beter zicht op inkomen/uitgaven, en weten ze wat ze al dan niet aankunnen.
            Je moet ze dat wel tijdig diets maken hé, want zolang ze in hotel papa/mama wonen hebben velen daar geen besef van en denken dat het niet op kan.
            Je kan natuurlijk ook met bepaalde tegenslagen te maken hebben, dat is dan weer een ander verhaal, maar opvoeding houdt meer in dan enkel voeden hé .
            En niet iedereen heeft hetzelfde karakter en/of dezelfde mentaliteit, dat heb je ook niet altijd in de hand.

            Comment


            • Re: Aandelen

              Mijn kinderen weten wel wat geld waard is. Die hebben ook al beleggingen lopen. Af en toe een 'overschotje' in fondsen steken, en dat lukt wel.
              Anderzijds, op je 23e moet je ook eens durven reizen, al is dat dan met beperkt comfort. Dat geeft je ook een bredere blik.

              De oudste woont nog in hotel mama/papa. Is 6 maand geleden beginnen te werken.
              Die zal geen 3 jaar meer blijven plakken.
              We hebben daar een speciale afspraak voor gemaakt, die geldig zal zijn voor alle kinderen.
              Zo lang ze thuis wonen en werken betalen ze 10% van hun nettoloon, en ik stort dat in een beleggingsformule bij Keytrade.
              De bedoeling is dat we dat geld later in 4 verdelen tussen de kinderen. Ik heb dat geld niet nodig, maar wil het een beetje eerlijk houden tussen de kinderen, zodat degene die lang thuis blijft niet echt profiteert van de rest.

              Comment


              • Re: Aandelen

                Op een spaarrekening haal ik toch nog steeds 0,9 % netto en sedert begin dit jaar heb ik op mijn effectenrekening bij ... 3 % winst op jaarbasis. (Ondanks de zgn. Januaricrash)


                Sent from my iPad using Tapatalk

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Heeft er iemand ervaring met deze : Petercam Balanced Defensive Growth B ?
                  Ik heb hier wat spaarcenten die nauwelijks nog iets opbrengen en de bank raad me dit aan met weinig risico ?
                  Fonds prijs voor ARGENTA DP - Defensive Allocation B Cap met Morningstar ratings en analyses, lange termijn fonds prestaties en grafieken




                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Ik ken het.product niet, maar het belangrijkste is jouw beleggingsprofiel (risico-appetijt, beleggingshorizon, productkennis). Normaal heeft je adviseur op basis van deze gegevens je een aantal producten voorgesteld.
                    Ik kan jou geen advies geven, maar je wel aanraden ook een blik te werpen op de kostenstructuur van een beleggingsproduct.

                    Daarnaast kan je door de aankopen te spreiden in de tijd het risico verlagen van een ongunstig instapmoment.

                    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
                    Last edited by Heembeek; 19 augustus 2016, 22:43.

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      We zijn in oktober 2015 begonnen met een 15-tal mensen (leden van de vriendenkring van mijn vroegere werkgever) met een inleg van 1000 euro en daarna maandelijks 50 euro, dus op dit moment 1500 euro.
                      Op vandaag staat onze portefeuille op 7,10 % netto winst.
                      Wij werken met stop-loss orders van 15% onder de topkoers, die worden bijna dagelijks opgevolgd en zo nodig aangepast, om eventuele verliezen in te perken. Dit zorgt ervoor dat bij een serieuze crash we op dit moment nog maar 2,17% verlies zouden boeken op de ganse inleg.

                      Hoe het werkt: we kopen een aandeel aan 100 euro, onmiddellijk na aankoop wordt een stop-loss order ingegeven op 85 euro stopkoers.
                      Stijgt dat aandeel bv. naar 110 euro dat wordt die stop-loss op 93,50 gebracht. Stijgt het bv. verder naar 120 euro dan wordt de stop-loss 102 euro. Op dat moment hebben we zelfs nog een beetje winst als dat aandeel door de stop-loss zakt.

                      Dit systeem is zeker niet feilloos maar zorgt er wel voor dat we zeker niet het risico lopen om alles kwijt te spelen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Heeft er iemand ervaring met deze : Petercam Balanced Defensive Growth B ?
                        Ik heb hier wat spaarcenten die nauwelijks nog iets opbrengen en de bank raad me dit aan met weinig risico ?
                        Fonds prijs voor ARGENTA DP - Defensive Allocation B Cap met Morningstar ratings en analyses, lange termijn fonds prestaties en grafieken




                        mir
                        Dat ene fonds ziet er niet slecht uit, maar alles hangt af van wat je nog hebt.

                        Nu, hoeveel kosten rekent je bank aan om dit te kopen? Bij mijn gewone grootbank is dit tussen de 2 en 5 procent, maw afzetterij. Op 10.000€ is dat dan 300-500€.
                        Bij mijn online bank is dit 9,95€ per aankoop....

                        Kijk eens naar een Keyplan. Daar kan je zelfs zonder instapkosten aankopen, en direct spreiden.

                        Als een grootbank iets aanraadt, dan is de kans groot dat ze daar zelf beter van worden, niet noodzakelijk de klant.
                        Na een paar van dergelijke tips heb ik alle vertrouwen in mijn grootbank verloren watbeleggen betreft.

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Dat ene fonds ziet er niet slecht uit, maar alles hangt af van wat je nog hebt.

                          Nu, hoeveel kosten rekent je bank aan om dit te kopen? Bij mijn gewone grootbank is dit tussen de 2 en 5 procent, maw afzetterij. Op 10.000€ is dat dan 300-500€.
                          Bij mijn online bank is dit 9,95€ per aankoop....

                          Kijk eens naar een Keyplan. Daar kan je zelfs zonder instapkosten aankopen, en direct spreiden.

                          Als een grootbank iets aanraadt, dan is de kans groot dat ze daar zelf beter van worden, niet noodzakelijk de klant.
                          Na een paar van dergelijke tips heb ik alle vertrouwen in mijn grootbank verloren watbeleggen betreft.
                          Dat de kans groot is, is wel heel zacht uitgedrukt .

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            We zijn in oktober 2015 begonnen met een 15-tal mensen (leden van de vriendenkring van mijn vroegere werkgever) met een inleg van 1000 euro en daarna maandelijks 50 euro, dus op dit moment 1500 euro.
                            Op vandaag staat onze portefeuille op 7,10 % netto winst.
                            Wij werken met stop-loss orders van 15% onder de topkoers, die worden bijna dagelijks opgevolgd en zo nodig aangepast, om eventuele verliezen in te perken. Dit zorgt ervoor dat bij een serieuze crash we op dit moment nog maar 2,17% verlies zouden boeken op de ganse inleg.

                            Hoe het werkt: we kopen een aandeel aan 100 euro, onmiddellijk na aankoop wordt een stop-loss order ingegeven op 85 euro stopkoers.
                            Stijgt dat aandeel bv. naar 110 euro dat wordt die stop-loss op 93,50 gebracht. Stijgt het bv. verder naar 120 euro dan wordt de stop-loss 102 euro. Op dat moment hebben we zelfs nog een beetje winst als dat aandeel door de stop-loss zakt.

                            Dit systeem is zeker niet feilloos maar zorgt er wel voor dat we zeker niet het risico lopen om alles kwijt te spelen.
                            Het principe lijkt me goed, maar ik zou de stoploss toch hoger zetten. Daarnaast is er toch ook de fundamentele analyse. Er zijn bedrijven die goed geleid worden, een goed businessplan hebben en mooie dividenden uitkeren. Hier moet je m.i. zelfs geen stoploss inbouwen. Voor dergelijke bedrijven is een loss eerder een koopgelegenheid.


                            Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                              Er zijn bedrijven die goed geleid worden, een goed businessplan hebben en mooie dividenden uitkeren. Voor dergelijke bedrijven is een loss eerder een koopgelegenheid.



                              Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
                              Hadden we er zo geen paar die elke rechtgeaarde huisvader in portefeuille MOEST hebben en vooral houden ? Fortis, Dexia...

                              "Verliefd" zijn op een bedrijf is voor beursbeleggen een zeer slechte raadgever.

                              Maar je hebt voor een deel gelijk hoor, we spelen zo soms ongewild een aandeel kwijt.
                              Ons systeem werkt vooral "goed" als er een crash zou uitbreken zoals in 2008. In plaats van te zitten wachten tot het tij keert en je een massa verlies slikt, zouden we binnen de kortste keren op een "berg" cash zitten met miniem verlies, en zouden we rustig kunnen wachten op een kentering om terug te investeren.
                              Een lid van die club was die formule op het spoor gekomen: twee Amerikanen werkten op die manier: ze hadden in 60% van de stop-loss verkopen wat verlies, maar toch maakten ze over termijn 40% winst op verkopen waarbij de stop-loss koers al winst opleverden en zo de verliezen ruim kompenseerden.

                              Maar nog eens: de "gouden" formule bestaat niet.
                              Last edited by nete; 20 augustus 2016, 19:58.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                De reden waarom Dexia en Fortis-beleggers in de fout gingen was dat ze de basisregel van het beleggen negeerden: spreiding.
                                Een hoge stop-loss creëert ook hoge transactiekosten.
                                Ieder zijn meug en wat de gouden formule betreft heb je gelijk. Zolang we maar tevreden zijn met ons rendement en leren uit wat fout is gelopen.

                                Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X