Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    ...Een paar meevallers in de beleggersclub: we kochten op 20 februari 200 Greenyard aandelen, intussen staat het stop-loss order (topkoers - 10%) al meer dan een euro boven de aankoopkoers.
    .....
    Hopelijk hebben jullie het zien aankomen: vandaag "terug naar af" ?!

    Comment


    • Re: Aandelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

      En de griekse problemen hebben toch maar een beperkte impact.
      Zou ik niet zo direct durven te relativeren. De komende weken kan het verlies van 10% serieus afkalven. Ik zie er in elk geval niet veel goeds in.
      Last edited by enero; 4 juli 2015, 13:28.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Aandelen

        Rustig blijven zitten, komt wel in orde

        Comment


        • Re: Aandelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          Hopelijk hebben jullie het zien aankomen: vandaag "terug naar af" ?!
          Ze zijn al lang met een paar honderd euro winst verkocht. Ik schreef het eigenlijk zelf: Stop-loss koers was al hoger dan de aankoopkoers.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Aandelen

            Zwaar onweer de laatste dagen op de beurzen. Best niet panikeren en uitzweten zal de boodschap zijn zeker. Hopelijk maar een correctie. Maar met die Chinezen weet je toch maar nooit...
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Aandelen

              Yep, er vloeit bloed vandaag van de tabellen.
              Ik heb wel een sterkhouder. Tigenix kondigde gisteren positieve fase III resultaten aan, en ging vlotjes 23% hoger.

              En dan denkt elke belegger.... Had ik er maar meer gekocht.

              Ben wel benieuwd hoe je KBC portfolio het doet. Nog geen stop loss afgegaan?

              Comment


              • Re: Aandelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Yep, er vloeit bloed vandaag van de tabellen.
                Ik heb wel een sterkhouder. Tigenix kondigde gisteren positieve fase III resultaten aan, en ging vlotjes 23% hoger.

                En dan denkt elke belegger.... Had ik er maar meer gekocht.

                Ben wel benieuwd hoe je KBC portfolio het doet. Nog geen stop loss afgegaan?
                Gelukkig nog niet door de stop-Loss, momenteel -0,43%. 't Kan dus rap verkeren op de beurs hé... Maar goed, dergelijke kapitalen mag je niet speculatief gebruiken. Bedoeling is een lange termijnbelegging. Maar een mens ziet dat toch niet graag gebeuren...
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  ...........
                  En dan denkt elke belegger.... Had ik er maar meer gekocht.
                  Ik denk daar anders over want ik heb nog een beetje Nyrstars over.

                  Bijna alle andere aandelen heb ik in het begin van het jaar verkocht.
                  Als de beurzen nog dieper gaan stap ik (misschien) terug in.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Ik denk daar anders over want ik heb nog een beetje Nyrstars over.

                    Bijna alle andere aandelen heb ik in het begin van het jaar verkocht.
                    Als de beurzen nog dieper gaan stap ik (misschien) terug in.
                    Ja.., het wordt misschien binnen enkele dagen, als de zaken weer wat stabiel zijn, geen slecht idee om wat bij te kopen. Zit ook met zoiets in mijn achterhoofd.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Ik zit hier ook nog met Nyrstar Je wil niet weten hoeveel verlies ik daar op heb gedaan.
                      Ik hoop op ooit een beetje heropleving en als ik aan de helft van mijn verlies kan verkopen gaan ze de deur uit.
                      Anderzijds is het wel een goed moment om ze aan te kopen als puur speculatief.

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        De boel recupereert weer zachtjes.

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Ah, ik ben nu ongeveer een jaar, denk ik, 'aandelenvrij' en het voelt voor mij persoonlijk prettiger aan.
                          Of je moet het als een soort bezighouding beschouwen en met kleine bedragen werken, het als een spelletje beschouwen m.a.w.
                          Want, corrigeer me wanneer fout, er zijn altijd evenveel verliezers als er winners zijn.
                          En hij die altijd wint moet waarschijnlijk nog geboren worden.
                          Ben toch niet van plan er nog aan te beginnen .

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Of je moet het als een soort bezighouding beschouwen en met kleine bedragen werken, het als een spelletje beschouwen m.a.w. ..........
                            Dat is mijn manier van doen. In de hoop om wat zakgeld te hebben voor een nieuwe camera of PC.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            ............ En hij die altijd wint moet waarschijnlijk nog geboren worden. .........................
                            Statistisch gezien win je altijd als je je gediversifieerde aandelen, van betrouwbare bedrijven uiteraard, een 25 jaar (of zo) bijhoudt.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ah, ik ben nu ongeveer een jaar, denk ik, 'aandelenvrij' en het voelt voor mij persoonlijk prettiger aan.
                              Of je moet het als een soort bezighouding beschouwen en met kleine bedragen werken, het als een spelletje beschouwen m.a.w.
                              Want, corrigeer me wanneer fout, er zijn altijd evenveel verliezers als er winners zijn.
                              En hij die altijd wint moet waarschijnlijk nog geboren worden.
                              Ben toch niet van plan er nog aan te beginnen .
                              Moet je eigenlijk op lange termijn zien. Dat is natuurlijk niet altijd gemakkelijk. Als je zo'n mini-crash ziet gebeuren wordt je er wel eventjes ongerust over. Maar goed, met te ondergaan krijgt men wat meer eelt. Voor mijn grote belegging kan ik max. 10% verliezen. De andere kant van de medaille dus als je niet tevreden bent met 0.5 tot 1.5% opbrengst voor de courante beleggingen. Een ander potje hou ik steeds opzij om wat te gokken en te speculeren. Dat is uiteraard het gevoeligst, maar nogmaals niet verkopen in paniek, want daar wordt je alleen maar slechter van. De Rolex die ik in mijn achterhoofd had zal hierdoor misschien wat langer op zich laten wachten. Geen nood, die lopen niet weg. En misschien is het nu de moment om nog wat aandelen bij te kopen.
                              Zoals hier al geopperd, er is een langzaam herstel op de Europese beurzen waarneembaar.
                              Last edited by Laurens; 28 augustus 2015, 07:08. Reden: Beledigende uitspraak verwijderd
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Ah, ik ben nu ongeveer een jaar, denk ik, 'aandelenvrij' en het voelt voor mij persoonlijk prettiger aan.
                                Of je moet het als een soort bezighouding beschouwen en met kleine bedragen werken, het als een spelletje beschouwen m.a.w.
                                Want, corrigeer me wanneer fout, er zijn altijd evenveel verliezers als er winners zijn.
                                .
                                Je bent hier inderdaad fout.
                                Bedrijven creeren waarde, en door aandeelhouder te zijn/worden krijg jij een stuk van die waarde. (dividenden, waardestijging etc).

                                Enkel wat betreft daytraden kan je dat zien als evenveel winnaars als verliezers.

                                Als je je daar niet mee wil bezig houden, dan moet je het zeker niet doen.

                                Comment

                                Working...
                                X