Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te warm om te werken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Te warm om te werken?

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Inderdaad goed en lekker nieuws.
    We gaan die mosselen naar binnen werken. Oei, dat is ook werken.
    Ik zou niet weten waar ik die kan kopen
    Dus grote mosselen en verse he Skitch.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Wat een bende slapjanussen hier. Toen ik nog werkte zat ik bijvoorbeeld op een draaiende scheepsdiesel van 50.000pk bij een temperatuur van 70°C sensoren te vervangen. Ik moest een laag karton onder mijn kont leggen om me niet te verbranden. Een paar dagen later stond ik bijvoorbeeld op een Noors boorplatform bij -30°C apparatuur aan te sluiten. Rondelletje, kabelschoentje, rondelletje, springrondelletje en moertje van M3. Probeer maar eens bij -30° een moertje van M3 (met handschoenen aan) ergens op te draaien gedurende een sneeuwstorm. Dat was dus met de blote vingers.

Speciaal voor bouk :
      Vroeger waren er houten schepen met stalen bemanningslieden.
      Nu zijn er stalen schepen met marsepeinen venten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Wat een bende slapjanussen hier. Toen ik nog werkte zat ik bijvoorbeeld op een draaiende scheepsdiesel van 50.000pk bij een temperatuur van 70°C sensoren te vervangen. Ik moest een laag karton onder mijn kont leggen om me niet te verbranden. Een paar dagen later stond ik bijvoorbeeld op een Noors boorplatform bij -30°C apparatuur aan te sluiten. Rondelletje, kabelschoentje, rondelletje, springrondelletje en moertje van M3. Probeer maar eens bij -30° een moertje van M3 (met handschoenen aan) ergens op te draaien gedurende een sneeuwstorm. Dat was dus met de blote vingers.

Speciaal voor bouk :
        Vroeger waren er houten schepen met stalen bemanningslieden.
        Nu zijn er stalen schepen met marsepeinen venten.
        En toch wil niemand nog terug naar vroeger. Het enige wat toen beter was, was mijn ouderdom.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          En toch wil niemand nog terug naar vroeger. Het enige wat toen beter was, was mijn ouderdom.
          Ha, ge weet het
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Mijn vroeger is pas 2 jaar geleden. Mijn collega's doen net hetzelfde onder dezelfde omstandigheden. Als je per helikopter op een platform wordt gedropt, kan je niet zeggen "ik kom wel eens terug als het +20° is in plaats van de huidige -30°".

Vandaag heb ik nog 2 schotelantennes geplaatst bij 40°C. Daar heb ik geen enkel probleem mee, zelfs nu ik met pensioen ben.

Comment

Je kan huidige tijden niet vergelijken met vroeger.
              Vroeger waren er geen airco's en waren de mensen het gewoon te zweten en te werken in die hitte.
              Nu is iedereen gewoon om in een frisse omgeving te werken en als er dan eens wat fout loopt en het toch te warm wordt, dan zijn ze mottig van de warmte.
              Nu zijn er nog beroepen waar mensen in slechte omstandigheden moeten werken, maar die mensen zijn dat ook gewoon om daarin te werken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik zou niet weten waar ik die kan kopen
                Dus grote mosselen en verse he Skitch.
                We komen zojuist van Cadzand.
                Daar waren er nieuwe Zeeuwse mosselen in het strandpaviljoen.
                'k Heb van de grote dorst en van de hitte ook nog genoten van een heerlijk helder Heineken.
                " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

'k Heb van de grote dorst en van de hitte ook nog genoten van een heerlijk helder Heineken.
                  Haha. Goed zo!
                  Ik zie me al naar Cadzand peddelen
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Wij zaten op den duur met onze voeten in een teiltje koud water, en zongen kerstliedjes om verder af te koelen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Heineken...... akkoord
                      Helder...... akkoord
                      maar heerlijk.......... ???
                      Maar ik begrijp het, bij grote dorst smaakt alles ook die Hollandse Pils (ik had hier wel eerst de letter l vergeten typen zeker.....).
                      Geef mij liever één van de vele goede Belgische biertjes hoor .

PS Verder heb ik niks tegen onze noorderburen hoor .

Mvrgr.

Comment

Bwa weet ge, ik ben momenteel ook aan het werken.
                        Zit aan mijnen bureau (zonder airco met 37 graden en 4 pc's die staan te draaien).
                        Kben in de cafe naast ons een badkuip ijsblokjes gaan halen en heb me daar met de voetjes ingezet en gelijk ne lekker koude margarita meegenomen :-)

Tis idd geen weer om buiten te komen, maar we maken ervan wat we kunnen he :-)
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

En zoals ik boven al schrijf: kerstliedjes zingen kan ook helpen!
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

We hebben gewonnen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Working...
                            X