Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te warm om te werken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te warm om te werken?

    Als ik dit lees stel ik mij vragen, serieuze vragen



    In wat een betuttelingsmaatschappij we hier leven, niet te schatten.

  • #2
    Re: Te warm om te werken?

    Oppassen voor een maatschappelijke discussie. Die normen zijn er niet zomaar. Natuurlijk ben jij in Saoedi-Arabië e.d. andere temperaturen gewoon (terwijl de Algemene Reglementering op de ArbeidsBescherming er wellicht nog moet uitgevonden worden).
    Dit gezegd zijn: ik werk niet meer, maar vandaag zou ik met plezier naar kantoor gegaan zijn: airco!
    Thuis houden we alles dicht, proberen we 's nachts wat te verkoelen (als buiten de temperaturen voldoende zakken). Vanmorgen was het 24°C in onze living; buiten alweer rond de 30°C.
    Last edited by LesC; 22 juli 2013, 11:31. Reden: typo
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #3
      Re: Te warm om te werken?

      Op heel wat kantoren hebben ze inderdaad airco, waar er echt fysieke arbeid wordt verricht is airco eerder zeldzaam.

      Ik heb geluk dat ik nu mijn verlof heb, maar op het werk sta ik ook nooit in de zon, en dan is het zelfs bij zo'n hoge temperaturen nog wel te doen.
      (Het tempo gaat dan wel wat omlaag als de temperatuur stijgt, maar dat zal bij iedereen wel zo zijn...)

      Vanmorgen heb ik hier nog wat verder gewerkt aan de rand rond mijn dak, maar toen rond 11:30 de buitentemperatuur al tegen de 30°C zat ben ik er mee gestopt.
      Daarbij was ik aan het werken op een trapladder, maar ik weet niet of dat in de categorie "beklimmen van trappen en ladders" valt...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Te warm om te werken?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Als ik dit lees stel ik mij vragen, serieuze vragen



        In wat een betuttelingsmaatschappij we hier leven, niet te schatten.
        Je komt eeuwen te laat .. het algemeen werkreglement bevat al "eeuwen" een regeling ivm met de temperaturen op de werkvloer .. de grap is dat deze temps vroeger vrijwel nooit bereikt werden (en dat er dus vrijwel niemand iets van wist omdat er vrijwel nooit reden was om ze toe te passen) maar dat nu wegens idd "de opwarming" er plots een heel nieuw "klimaat" bestaat in deze reglementering ... ik veronderstel dat men in 2012 de waarden "naar boven "aangepast heeft omdat met de oude waarden iedereen constant thuis zou gezeten hebben

        Comment


        • #5
          Re: Te warm om te werken?

          Ik herinner me toch tijden in z.g. tijdelijke werkbarakken, dat volgens onze thermometers de aanbevolen temperaturen ver overschreden werden. Als de Veiligheidsdienst kwam meten met hun z.g. natte bol, bleken de wettelijke normen toch nooit bereikt te worden. De brandweer kwam dan wel de platte daken natspuiten. Heel ons lokaal computersysteem (Wang) lag regelmatig plat omwille van te hoge temperaturen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #6
            Re: Te warm om te werken?

            Een WBGT thermometer is idd het enige toegestane meetapparaat. Ik heb er één liggen en ik moet zeggen : het is echt wel al erg als daarmee de normen worden overschreden.

            Comment


            • #7
              Re: Te warm om te werken?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik herinner me toch tijden in z.g. tijdelijke werkbarakken, dat volgens onze thermometers de aanbevolen temperaturen ver overschreden werden. Als de Veiligheidsdienst kwam meten met hun z.g. natte bol, bleken de wettelijke normen toch nooit bereikt te worden. De brandweer kwam dan wel de platte daken natspuiten. Heel ons lokaal computersysteem (Wang) lag regelmatig plat omwille van te hoge temperaturen.
              Ik kan het mij heel goed voorstellen! In een vorig leven heb ik nog in een fabriek voor de fabricage van fonoplaten gewerkt en in die perserij was het in de zomer meer dan bloedheet. Daar hing destijds steeds zo een nat/droog thermometersysteem en de meestergast moest dat x aantal maal per dag consulteren en de resultaten opschrijven .. 'k heb echter nooit geweten dat de productie stil gelegd werd wegens te warm, zelfs niet als je er binnen kwam en de warmte als een loden mantel om je heen viel
              leuke zij-anecdote, in het Franse moederbedrijf stonden er in de perserij zo'n 300 persen en daar werkten ook enkele dames, alle (zomer)dagen "wet T shirt" contest LOL .. nu ja, alles went he ..

              Comment


              • #8
                Re: Te warm om te werken?

                Wij zaten op den duur met onze voeten in een teiltje koud water, en zongen kerstliedjes om verder af te koelen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                Comment


                • #9
                  Re: Te warm om te werken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Wij zaten op den duur met onze voeten in een teiltje koud water, en zongen kerstliedjes om verder af te koelen.
                  Haha
                  De leeftijd speelt ook een rol denk ik.
                  Ik weet niet hoe het komt maar bij warm weer kan ik beter (meer) eten dan normaal.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te warm om te werken?

                    In Juni 1976 zat ik in de blok voor de examens van de 1e Kan.
                    Mijn kot op het derde had drie buitenmuren en een plat dak, allemaal niet geïsoleerd natuurlijk. Die onder mij had er niks beters op gevonden dan een emmer water uit te gieten op de vloer.
                    Een eind verder was er een café met airco om te gaan recupereren, ik ben de eerste keer gegaan op mijn blote voeten. DOM : ik kon gewoon niet blijven stilstaan omwille van de hitte van het trottoir.
                    Man, dat was : 's nachts studeren en overdag niet kunnen slapen van de hitte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te warm om te werken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      In Juni 1976 zat ik in de blok voor de examens van de 1e Kan.
                      Mijn kot op het derde had drie buitenmuren en een plat dak, allemaal niet geïsoleerd natuurlijk. Die onder mij had er niks beters op gevonden dan een emmer water uit te gieten op de vloer.
                      Een eind verder was er een café met airco om te gaan recupereren, ik ben de eerste keer gegaan op mijn blote voeten. DOM : ik kon gewoon niet blijven stilstaan omwille van de hitte van het trottoir.
                      Man, dat was : 's nachts studeren en overdag niet kunnen slapen van de hitte.
                      Er zijn nog helden
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Te warm om te werken?

                        een paar dagen mooi weer en dan krijg je dit...?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Te warm om te werken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          een paar dagen mooi weer en dan krijg je dit...?
                          grt,bouk.
                          De contrasten zijn te groot bouk
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Te warm om te werken?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            een paar dagen mooi weer en dan krijg je dit...?
                            grt,bouk.
                            Inderdaad, kort geheugen allemaal: zeer koude en lange winter, koelkastvoorjaar (om niet te zeggen diepvriesvoorjaar) en nu eindelijk een paar "echte" zomerdagen.

                            Voor mij hoeft het helemaal geen 34° te zijn, maar toch nog liever dit dan in juli zo'n 14-15° zoals we soms krijgen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Te warm om te werken?

                              Opletten dat we hier geen paralleldiscussie met onze grote weertopic ontwikkelen. Hier gaat het eigenlijk over weer en werken. De standpunten van de laatste posters ivm te warm/te koud zijn bekend. Zelf weet ik dat geen van die heren nog werken. Ikzelf ook niet, dus ik kan ook enkel uit een vaatje van vroeger dagen tappen.
                              Last edited by LesC; 22 juli 2013, 15:08.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment

                              Working...
                              X