Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te warm om te werken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Te warm om te werken?

    Hier eentje die werkt en snap al die heisa niet. Ik ben net terug van oa Indonesië en waar krijg je dus ongeveer dezelfde temperaturen als hier maar met een enorm hoge vochtigheid, ttz, een absolute vochtigheid van 21g/m³.
    Waarom schrijf ik dit? Omdat het daar geen optie is om niet te werken, de hoge temperaturen zijn er een constante, de vochtigheid (bijna) ook en er is niemand die klaagt. Hier beginnen de mensen te puffen en zuchten over de "onmenselijke" omstandigheden, dat was zo'n beetje het punt die ik wilde maken.

    Ik kan ook een foto posten van een temperatuurmeting die ik vorig jaar gedaan heb in Saudi Arabia tijdens de zomermaanden en daar gaan we gemakkelijk over de 50°C (OK, lage vochtigheid van ca. 3g/m³). Niet werken zegt U? Hahahaha, echt wel.

    Comment


    • #17
      Re: Te warm om te werken?

      Persoonlijk vind ik temperaturen van boven de 30° te warm om nog in te werken.
      Het overgrote deel van de werkende bevolking is nu toch in verlof, maar er zijn inderdaad altijd mensen die moeten werken, anders valt het leven stil.
      Maar wie de naam 'werkgever of baas' waardig is, laat deze werknemers, als er dan toch moet (door)gewerkt worden, nu en dan een kleine pauze nemen en bezorgt ze gratis frisdranken.
      Dat is toch wat ik her en der opvang. Als het buiten de verlofperiode is, begint men op sommigen bedrijven (waar men normaal enkel een dagploeg heeft) heel vroeg in de morgen, zodat men kort na de middag kan stoppen met werken, dat is ook al iets.
      En nu nog een lijntje dat in feite het weertopic thuis hoort : vanaf woensdag gaan we misschien klagen dat het wééral regent .
      Mvrgr.

      Comment


      • #18
        Re: Te warm om te werken?

        In het station waar ik gisteren werkte, hebben ze n nieuwe ideeenbus. Alle briefjes die erin zaten, gingen over 'douches', 'airco' etc ...

        Wij hebben niet de mogelijkheid om om t half uur n kwartier te pauzeren.

        Waar ik vandaag zit, is gelukkig wel airco.

        Iets anders : t is niet voor niets dat ze in de landen rond de middellandse zee n siesta houden.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #19
          Re: Te warm om te werken?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Hier eentje die werkt en snap al die heisa niet. Ik ben net terug van oa Indonesië en waar krijg je dus ongeveer dezelfde temperaturen als hier maar met een enorm hoge vochtigheid, ttz, een absolute vochtigheid van 21g/m³.
          Waarom schrijf ik dit? Omdat het daar geen optie is om niet te werken, de hoge temperaturen zijn er een constante, de vochtigheid (bijna) ook en er is niemand die klaagt. Hier beginnen de mensen te puffen en zuchten over de "onmenselijke" omstandigheden, dat was zo'n beetje het punt die ik wilde maken.

          Ik kan ook een foto posten van een temperatuurmeting die ik vorig jaar gedaan heb in Saudi Arabia tijdens de zomermaanden en daar gaan we gemakkelijk over de 50°C (OK, lage vochtigheid van ca. 3g/m³). Niet werken zegt U? Hahahaha, echt wel.
          daar kies je zelf voor.
          hier krijgen we het opgedrongen, en deze temperturen horen tot de uizonderingen.
          dast verschil hè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Te warm om te werken?

            Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
            Persoonlijk vind ik temperaturen van boven de 30° te warm om nog in te werken.
            Het overgrote deel van de werkende bevolking is nu toch in verlof, maar er zijn inderdaad altijd mensen die moeten werken, anders valt het leven stil.
            Maar wie de naam 'werkgever of baas' waardig is, laat deze werknemers, als er dan toch moet (door)gewerkt worden, nu en dan een kleine pauze nemen en bezorgt ze gratis frisdranken.
            Dat is toch wat ik her en der opvang. Als het buiten de verlofperiode is, begint men op sommigen bedrijven (waar men normaal enkel een dagploeg heeft) heel vroeg in de morgen, zodat men kort na de middag kan stoppen met werken, dat is ook al iets.
            Vanaf woensdag gaan we misschien klagen dat het wééral regent .
            Mvrgr.
            Mocht ik werkgever zijn zou ik zeker geen frisdrank geven, dit zal ze nog dorstiger maken. Water is er genoeg en het is nog eens drinkbaar ook (info: water-link). En pauzes? Tuurlijk, als ze dit inhalen geen probleem mee.
            En ja, in productieprocessen helemaal akkoord om vroeger te beginnen, om, ik zeg maar iets, 5 uur maar dan kan je het gevaar hebben dat ze ook nog eens ploegwerkbonus gaan vragen .
            Last edited by Sultana; 22 juli 2013, 15:42. Reden: Water-Link link

            Comment


            • #21
              Re: Te warm om te werken?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              daar kies je zelf voor.
              hier krijgen we het opgedrongen, en deze temperturen horen tot de uizonderingen.
              dast verschil hè.
              grt,bouk.
              Een zomer met warme temperaturen die bijna elk jaar gebeurt is geen uitzondering voor mij. Is het te koud moeten er weer maatregelen genomen worden om de werknemers te beschermen, vraag is dan bij welke temperaturen we wel renderen ...

              Comment


              • #22
                Re: Te warm om te werken?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Mocht ik werkgever zijn zou ik zeker geen frisdrank geven, dit zal ze nog dorstiger maken. Water is er genoeg en het is nog eens drinkbaar ook (info: TMVW). En pauzes? Tuurlijk, als ze dit inhalen geen probleem mee.
                En ja, in productieprocessen helemaal akkoord om vroeger te beginnen, om, ik zeg maar iets, 5 uur maar dan kan je het gevaar hebben dat ze ook nog eens ploegwerkbonus gaan vragen .
                Toen wij iets 'abnormaals' mochten doen, of ploegwerk of nog andere heb ik heel veel notas gekregen die wij vooraf dienden te ondertekenen waar iets in stond in de aard van 'deze vrijwillige, niet contractuele verplichte toegeving........' enz.
                Er is altijd een manier om je als werkgever 'veilig' te stellen.
                Mvrgr.

                Comment


                • #23
                  Re: Te warm om te werken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Hier eentje die werkt en snap al die heisa niet. Ik ben net terug van oa Indonesië en waar krijg je dus ongeveer dezelfde temperaturen als hier maar met een enorm hoge vochtigheid, ttz, een absolute vochtigheid van 21g/m³.
                  Indien ik me niet vergis, worden ze ginder ook niet gemiddeld +80 jr oud he. Zo'n klimaat sloopt een mens.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Te warm om te werken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Indien ik me niet vergis, worden ze ginder ook niet gemiddeld +80 jr oud he. Zo'n klimaat sloopt een mens.
                    Er zijn nog omstandigheden die de levensverwachtingen naar beneden halen: http://www.reuters.com/article/2007/...T7191620070807

                    Comment


                    • #25
                      Re: Te warm om te werken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Mocht ik werkgever zijn zou ik zeker geen frisdrank geven, dit zal ze nog dorstiger maken. Water is er genoeg en het is nog eens drinkbaar ook (info: water-link).
                      Ik denk daar net zo over, Vincent
                      Ik heb een tijd geleden (ik ga nu eens niet flauw doen en namen noemen, het ging over een gewone thermometer en over het Sint-Lodewijkscollege in Brugge waar ik op het derde verdiep mijn lokalen heb, glas aan alle kanten, geen airco want daarvoor lachen ze je op het gelijkvloers (lees directie) vierkant uit, ooit les gegeven bij 37°C. Gordijnen hangen aan de binnenkant. Geniaal. Het feit dat een leerlinge begon te hyperventileren op de gang was een reden om ze eerder te laten gaan. Dat was een primeur.
                      En dat was nog in de tijd toen alle ramen nog rekwijd open konden.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Te warm om te werken?

                        Goed nieuws:
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Te warm om te werken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Ik herinner me toch tijden in z.g. tijdelijke werkbarakken, dat volgens onze thermometers de aanbevolen temperaturen ver overschreden werden. Als de Veiligheidsdienst kwam meten met hun z.g. natte bol, bleken de wettelijke normen toch nooit bereikt te worden. De brandweer kwam dan wel de platte daken natspuiten. Heel ons lokaal computersysteem (Wang) lag regelmatig plat omwille van te hoge temperaturen.
                          Als al die heren en dames die komen meten op de werkvloer één week zouden moeten meedraaien met die werkmensen, ze zouden heel anders praten. Maar ja, machines die in pan vallen bij hoge temperaturen is een ramp. Mensen die last hebben van de warmte zijn zeurpieten.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #28
                            Re: Te warm om te werken?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Als al die heren en dames die komen meten op de werkvloer één week zouden moeten meedraaien met die werkmensen, ze zouden heel anders praten. Maar ja, machines die in pan vallen bij hoge temperaturen is een ramp. Mensen die last hebben van de warmte zijn zeurpieten.
                            Zo is het ook
                            In Turkije werken de vrouwen in volle zon in de aubergine-velden terwijl de heren hun thee drinken.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Te warm om te werken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Wij hebben niet de mogelijkheid om om t half uur n kwartier te pauzeren.
                              Niet overdrijven hé .
                              Mvrgr.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Te warm om te werken?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Inderdaad goed en lekker nieuws.
                                We gaan die mosselen naar binnen werken. Oei, dat is ook werken.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X