Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: waarom een smartphone?

vergeet ook niet: op al die dingen zit een aan uit functie. De mijne gaat deze namiddag uit tot in de avond, In de sauna is het leuker zonder :-), daarna gaat het ding weer aan voor heel lange tijd.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Helemaal mee eens, Nete!
      Komt ook nog bij dat je in je busboekje enkel ziet wanneer de bus zou moeten passeren aan je halte, op mijn telefoon zie ik in min of meer realtime hoever weg ze is, en of ik niet beter een stukje meer te voet ga ipv te blijven wachten.

Ivm sociale media op restaurant, feestjes etc: ik vind dat wie op de hoogte wil zijn van wat ik eet/drink/vertel op restaurant, had maar moeten meegaan
      Daarvoor hebben wij in Nederland (Eindhoven) bij elke halte elektronische schermen die continu op de minuut nauwkeurig aangeven wanneer je de bus (bussen) bij de halte kunt verwachten, ook in de bussen hangen die schermen.
      Zo ook op ieder treinstation. Verder is het makkelijker om eerst voordat je gaat reizen je thuis voorbereid. Ik reis vaak met het openbaar vervoer (niet voor het werk) en maak thuis altijd eerst een planning.

Comment

Met alle respect, openbaar vervoer in NL staat een stukje verder dan hier bij ons denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          Met alle respect, openbaar vervoer in NL staat een stukje verder dan hier bij ons denk ik
          Kan goed zijn, maar in België staat het niveau van het onderwijs dan heel wat verder... en als ik moet kiezen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Die grot bestaat hedendaags uit een smart Phone: in elk gezelschap of het nu in de trein is of tijdens (verjaardags)feestjes zit driekwart van die zielenpoten met hun snuiter continu gericht naar een schermpje en tonen ze geen enkele aandacht voor hun omgeving. Dat noemt men sociale media, het moet toch niet zotter worden. Laat mij maar een neanderthaler zijn met echte sociale contacten.
            Ook al heb ik een smartphone, die 'sociale media' hou ik me vanaf om die reden.
            Ik erger me ook aan die drang van mensen om op alle mogelijke momenten naar andermans leven te kijken, terwijl er mensen rondom zich zitten die ze kennen en beter tegen zouden praten.
            Ik hou vooral van het gemak snel iets op te zoeken. En wat de prijs betreft: het vervangt bv. mp3 speler en gps die anders toch ook geld kosten?

Comment

Daarvoor hebben wij in Nederland (Eindhoven) bij elke halte elektronische schermen die continu op de minuut nauwkeurig aangeven wanneer je de bus (bussen) bij de halte kunt verwachten, ook in de bussen hangen die schermen.
              Zo ook op ieder treinstation. Verder is het makkelijker om eerst voordat je gaat reizen je thuis voorbereid. Ik reis vaak met het openbaar vervoer (niet voor het werk) en maak thuis altijd eerst een planning.
              Hier in Gent is er dat ook aan de haltes, niet op de bussen of trams zelf. Maar wat ik bedoel is ietwat anders: ik zit bv. op een tram in Gent die een halte heeft waar ook de bus vertrekt naar mijn woonplaats. Met de smartphone kan ik dan al even checken welke wachttijd me te wachten staat bij die halte. Hetzelfde als we met de trein Gent naderen, kunnen we al even kijken wanneer we een bus mogen verwachten.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Is die smartphone levensnoodzakelijk: neen
                Is hij handig: volmondig JA
                Wil ik het nog missen: volmondig NEE.

Met alle respect voor wie er geen boodschap aan heeft.
                het is pas als je er een hebt dat je weet hoe makkelijk en handig het is, heb ook lang de boot afgehouden tot verleden jaar.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

Comment

Afgezien daarvan vind ik een smart phone -Apple of een ander merk- een nutteloos ding.

Comment

Vraag is of we binnen enkel jaren nog zonder kunnen, zonder dan nog te spreken van de noodzakelijke upgrades...

Voorbeeld: Ik kocht een Nex-6, en de afstandsbediening gaat via smartphone: natuurlijk installeer ik die APP op mijn ietwat oudere (5jaar) smartphone met android 2.2. Een jaar later vind ik bij Sony nieuwe versie van de APP op de Nex en installeer die op de NEX. Natuurlijk moest ik dan ook de upgrade doen op de smartphone, maar dat gaat niet: moet ANDROID 4.0 hebben. Ik heb geprobeerd die te flashen op mijn smartphone, maar lukt niet. ( Off Topic : Weet iemand trouwens of dat kan?)

Gevolg: geen afstandsbediening meer. En een nieuwe smartphone kopen voor een afstandsbediening vind ik er "over".

Of hier: http://www.gnresound.com/about-us/pr...20Announcement om mijn hoorapparaten te bedienen...
                    Last edited by jv2e; 14 januari 2015, 13:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                      [...] moet ANDROID 4.0 hebben. Ik heb geprobeerd die te flashen op mijn smartphone, maar lukt niet. ( Off Topic : Weet iemand trouwens of dat kan?)
                      In de meeste gevallen lukt dat (denk ik toch). Mits wat durf en de richtlijnen exact volgen (eerst veel lezen) kan je de meeste smartphones 'roorten' en dan een "custom" ROM - zoals Cyanogenmod - installeren . Er zijn nog andere ROMs, maar dat is denk ik toch sterk toestel afhankelijk.
                      Vorig jaar heb ik een oude HTC Desire 'geroot' en dankzij een truc bij het rooten het nuttig bruikbaar geheugen geweldig uitgebreid. Vervolgens heb Cyanogen erop gezet. Ik was heel tevreden met het resultaat, een tweede leven voor dat oud ding. Het zwakke punt (van de smartphone, niet van de ROM) was de batterij. Ter info: Voor de HTC Desire is Android 4 beschikbaar in diverse smaken, Lollipop (Android 5) is in testfase.
                      Google eens naar XDA-Devolopers met de naam en type van je toestel. Hier is de link naar de HTC Desire : http://forum.xda-developers.com/htc-desire

aanvulling
                      Ik weet niet of het werken zal op je toestel, maar 'towelroot' zou veel toestellen zeer eenvoudig kunnen rooten. En dan bestaan er apps zoals 'flashify' wat het installeren van ROMs makkelijk(er?) zou maken.

Je kan natuurlijk ook overwegen een goedkoop 4.0 toestel tweedehands of in de solden aan te schaffen
                      Last edited by nabi; 14 januari 2015, 14:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                        Vraag is of we binnen enkel jaren nog zonder kunnen, zonder dan nog te spreken van de noodzakelijke upgrades...

Voorbeeld: Ik kocht een Nex-6, en de afstandsbediening gaat via smartphone: natuurlijk installeer ik die APP op mijn ietwat oudere (5jaar) smartphone met android 2.2. Een jaar later vind ik bij Sony nieuwe versie van de APP op de Nex en installeer die op de NEX. Natuurlijk moest ik dan ook de upgrade doen op de smartphone, maar dat gaat niet: moet ANDROID 4.0 hebben. Ik heb geprobeerd die te flashen op mijn smartphone, maar lukt niet. ( Off Topic : Weet iemand trouwens of dat kan?)

Gevolg: geen afstandsbediening meer. En een nieuwe smartphone kopen voor een afstandsbediening vind ik er "over".

Of hier: http://www.gnresound.com/about-us/pr...20Announcement om mijn hoorapparaten te bedienen...
                        Zou er dan toch een nadeel zijn aan een goedkope Android.
                        ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Zou er dan toch een nadeel zijn aan een goedkope Android.
                          Ik heb een goedkoper Android, mijn Motorola Moto G heb ik een dikke 200 euro betaald. Het voordeel van dat toestel is dat het een Google toestel is (op het moment dat ik het kocht, ondertussen al een tijdje overgenomen door Lenovo). In elk geval is het vanilla Android, dus zonder hinderlijke skins. Lollipop stond al vast voor de Moto G (1st gen), dus is nog een kwestie van weken. Bij Samsung bvb. krijgen enkel de nieuwste toestellen de update (de Galaxy S3 krijgt Lollypop waarschijnlijk al niet meer).

Nu Lenovo Motorola heeft gekocht, weet ik niet hoe het zal evolueren. In elk geval koop ik in de toekomst enkel nog Nexus toestellen, puur google dus. Maar iOS scoort hierbij toch wel het beste van allemaal.
                          M'n vrouw heeft m'n iPhone 4S gekregen, een toestel dat eind 2011 op de markt kwam met iOS 5. Nu zitten we aan iOS 8 en zelfs dat toestel wordt nog ondersteund. Zal waarschijnlijk het laatste zijn, maar hoeveel Android toestellen uit 2011 zullen nog Android Lollypop krijgen ?
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik vraag me eigenlijk af waarom er steeds weer moet begonnen worden met de Apple tov Android strijd?
                            Van mij mag het topic gesloten voor het verder ontspoort. De redenen "waarom een smartphone?" zijn allang gegeven. De rest is eigenlijk overbodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              In de meeste gevallen lukt dat (denk ik toch). Mits wat durf en de richtlijnen exact volgen (eerst veel lezen) kan je de meeste smartphones 'rooten' en dan een "custom" ROM - zoals Cyanogenmod - installeren .
                              Maar daarna niet komen klagen dat bv. Yelo niet meer werkt. DRM fantasietjes zorgen dat sommige video content niet werkt op geroote phones en tablets.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                                Ik vraag me eigenlijk af waarom er steeds weer moet begonnen worden met de Apple tov Android strijd?
                                Was niet de bedoeling. Ik ben ex-iOS gebruiker, nu Android. Ik vind gewoon dat dat het grootste minpunt aan Android is : de 'levensduur' van de toestellen. Hoewel, de meeste mensen die een smartphone kopen, of het nu iOS of Android is, liggen niet wakker van welke versie er op hun toestel zelf, en hebben er dan ook nog niet het minste benul van...
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X