Mercedes en Golf hier rijden al heel lang probleemloos (op een koppakking na).
Vrouw gaat deze morgen met de Benz naar een patiëntje, alles normaal, als ze weer wil vertrekken wil de motor starten maar slaat direct weer af. Probleem dus.
Belt mij op, ik ga haar halen met de Golf, halverwege houdt die er ook wel opeens mee op zeker. Ik smijt de luchtfilter er uit en alles is back to normal. Bij het terugkeren : weer opeens gedaan, maar nu geen leven meer in te krijgen. Dit alles binnen het kwartier. Moest je erom doen, het zou niet lukken
En zeggen dat die auto's pas 21 en 22 jaar oud zijn, vanavond vertrekken er twee boze mails
Ik vermoed dat het probleem bij de Benz een benzineprobleem (injectie dus), veroorzaakt door één of andere sensor, begin maar te zoeken .
Bij de Golf denk ik eerst aan een electrisch probleem, met een Golf 2 op benzine kan dit enkel de Hall sensor zijn of het hoogspanningsgenerator (aan de bobine denk ik niet meteen, ik bedoel het stukje dat de Hall signalen versterkt en naar de bobine stuurt) die bij verwarmen uitvallen. Of vergeet ik nu iets ? Iemand een idee ?
Gelukkig is mijn dochter op reis en kan ik haar auto gebruiken om de Golf tot hier te slepen maar ik ga hem eerst laten afkoelen, grote kans dat hij weer aanslaat.
Vanmorgen begon de laptop ook al tekenen te vertonen van Alzheimer en is de waterpomp van de wasmachine beginnen lekken. Ik ben niet bijgelovig maar mijn camera durf ik momenteel niet meer aan te raken.
Halverwege de wandeling terug worden we toevallig opgepikt door twee vrienden die ons passeerden. Ze hebben zich een breuk gelachen. Ik heb ze bezworen om te zwijgen maar ik ken ze....een ervan is een grote eierboer uit Wingene, iemand hier op het forum die met broedmachines is vertrouwd zal wel weten over wie ik heb. Zijn voornaam is Louis. Need I say more ????
Mijn reputatie hier in het dorp is compleet om zeep.
Ik denk dat ik mijn bed kruip en er voor komende woensdag niet meer uit kom.
Paul
Comment