Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry maar ik moet even ventileren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sorry maar ik moet even ventileren

Mercedes en Golf hier rijden al heel lang probleemloos (op een koppakking na).
    Vrouw gaat deze morgen met de Benz naar een patiëntje, alles normaal, als ze weer wil vertrekken wil de motor starten maar slaat direct weer af. Probleem dus.
    Belt mij op, ik ga haar halen met de Golf, halverwege houdt die er ook wel opeens mee op zeker. Ik smijt de luchtfilter er uit en alles is back to normal. Bij het terugkeren : weer opeens gedaan, maar nu geen leven meer in te krijgen. Dit alles binnen het kwartier. Moest je erom doen, het zou niet lukken
    En zeggen dat die auto's pas 21 en 22 jaar oud zijn, vanavond vertrekken er twee boze mails

Ik vermoed dat het probleem bij de Benz een benzineprobleem (injectie dus), veroorzaakt door één of andere sensor, begin maar te zoeken .
    Bij de Golf denk ik eerst aan een electrisch probleem, met een Golf 2 op benzine kan dit enkel de Hall sensor zijn of het hoogspanningsgenerator (aan de bobine denk ik niet meteen, ik bedoel het stukje dat de Hall signalen versterkt en naar de bobine stuurt) die bij verwarmen uitvallen. Of vergeet ik nu iets ? Iemand een idee ?

Gelukkig is mijn dochter op reis en kan ik haar auto gebruiken om de Golf tot hier te slepen maar ik ga hem eerst laten afkoelen, grote kans dat hij weer aanslaat.

Vanmorgen begon de laptop ook al tekenen te vertonen van Alzheimer en is de waterpomp van de wasmachine beginnen lekken. Ik ben niet bijgelovig maar mijn camera durf ik momenteel niet meer aan te raken.

Halverwege de wandeling terug worden we toevallig opgepikt door twee vrienden die ons passeerden. Ze hebben zich een breuk gelachen. Ik heb ze bezworen om te zwijgen maar ik ken ze....een ervan is een grote eierboer uit Wingene, iemand hier op het forum die met broedmachines is vertrouwd zal wel weten over wie ik heb. Zijn voornaam is Louis. Need I say more ????

Mijn reputatie hier in het dorp is compleet om zeep.

Ik denk dat ik mijn bed kruip en er voor komende woensdag niet meer uit kom.

Paul

Re: Sorry maar ik moet even ventileren

Pssst....maar wij hier op BD zullen het niet voortzeggen, hoor Paul
    Sterkte !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Bij mijn Clio was er ooit een sensor defect waardoor die soms niet direct wou starten, en op een keer viel de motor ook gewoon uit terwijl ik een auto aan het voorbijsteken was (dat was dus wel heel gevaarlijk).
      Het was de BDP sensor, maar omdat ik zelf geen apparatuur heb om zo'n fouten op te sporen moest ik er mee naar de garage.

Vroeger kon ik zelf wel fouten aan de ontsteking of carburators opgelost krijgen, maar voor een doe-het-zelver hebben ze het zo moeilijk gemaakt dat die toch naar de garagist moet om problemen op te lossen...

Die twee auto's draaien allebei op benzine, je hebt toch niet met beide auto's kort na elkaar getankt aan dezelfde pomp, want dan is het mogelijk dat er misschien een beetje water bij de benzine zit en dat de problemen daardoor veroorzaakt worden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

't Is allemaal niet eerlijk verdeeld in 't leven hé Paul.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Paul,

Dan heb je nog geluk dat het mooi weer is. Normaal gezien zou je al die perikelen hebben moeten meemaken in de striemende regen ...
          Een geluk bij een ongeluk dus ...

PS Hoe laat staat de wekker woensdag?

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Bij mijn Clio was er ooit een sensor defect waardoor die soms niet direct wou starten, en op een keer viel de motor ook gewoon uit terwijl ik een auto aan het voorbijsteken was (dat was dus wel heel gevaarlijk).
            Het was de BDP sensor, maar omdat ik zelf geen apparatuur heb om zo'n fouten op te sporen moest ik er mee naar de garage.

Vroeger kon ik zelf wel fouten aan de ontsteking of carburators opgelost krijgen, maar voor een doe-het-zelver hebben ze het zo moeilijk gemaakt dat die toch naar de garagist moet om problemen op te lossen...

Die twee auto's draaien allebei op benzine, je hebt toch niet met beide auto's kort na elkaar getankt aan dezelfde pomp, want dan is het mogelijk dat er misschien een beetje water bij de benzine zit en dat de problemen daardoor veroorzaakt worden.
            Gretverdrie, echt niet aan gedacht. Er zitten maar een paar dagen tussen. Bedankt Bart.
            De Golf was volgetankt, maar wetende dat hij laag opzuigt..... de Benz was halfvol maar verbruikt het dubbele, maar nee, ik zit verkeerd met deze redenering, het water zit langs onder.
            Toch was het gedrag van uitvallen van een volledig andere aard, maar nogmaals bedankt, ik ga het controleren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Paul,

Dan heb je nog geluk dat het mooi weer is. Normaal gezien zou je al die perikelen hebben moeten meemaken in de striemende regen ...
              Een geluk bij een ongeluk dus ...

PS Hoe laat staat de wekker woensdag?

Jaja

Je hebt gelijk : dit soort dingen hoort te gebeuren bij regen en ontij, in het holst van de nacht in de winterperiode.
              Voorlopig werkt die wekker nog maar ik ben er van overtuigd dat hij woensdag kapot zal zijn, hij dateert nog uit mijn studententijd (30 jaar oud) en maakt de laatste tijd idd een abnormaal geluid.
              Waar heb je die kristallen bol gekocht ?

Comment

Waar anders dan bij Zalando?

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Waar heb je die kristallen bol gekocht ?
                Last edited by jaja; 8 juni 2013, 17:13.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

...

Halverwege de wandeling terug worden we toevallig opgepikt door twee vrienden die ons passeerden. Ze hebben zich een breuk gelachen. Ik heb ze bezworen om te zwijgen maar ik ken ze....een ervan is een grote eierboer uit Wingene, iemand hier op het forum die met broedmachines is vertrouwd zal wel weten over wie ik heb. Zijn voornaam is Louis. Need I say more ????

Paul
                  Niks van aan trekken Paul, ik had er al van gehoord

Comment

Zoals mijn overgrootmoeder al zei: "life is hard and then you die"

Kop op Paul!

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Zoals mijn overgrootmoeder al zei: "life is hard and then you die"
                      Life's a bitch and then you die bedoel je?
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Niet ongerust worden. Dat is helemaal normaal.
                        Die auto's zijn ons koud klimaat gewoon geworden en kunnen niet meer tegen de warmte.
                        Remedie : tot eind oktober met de fiets, dan terug met de auto.
                        (ps: Vergeet die winterbanden niet hé..?.)
                        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Niet getreurd Paul, alles is nog niet verloren, ik geef je 10 cent per kilo.
                          En mijnen 5 jaar nieuwe Benz met slechts 108 Kkm is te koop à 10€ per kilo, WINTERBANDEN inbegrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Niet getreurd Paul, alles is nog niet verloren, ik geef je 10 cent per kilo.
                            En mijnen 5 jaar nieuwe Benz met slechts 108 Kkm is te koop à 10€ per kilo, WINTERBANDEN inbegrepen.
                            Verdikke, dat is het overwegen waard, wetende dat mijn Benz stamt uit de tijd dat de Mercedessen nog uit ijzer gemaakt werden in plaats van nu in plastiek
                            Enfin, de Golf is al gerepareerd : ik dacht eerst aan het ontstekingsblokje maar ik had er hier nog een oude liggen in reserve. Niks gekort. De volgende gok was raak : bougiekabel naar de bobine.
                            Zou niet mogen na 22 jaar zeg ik . Gelukkig had ik er ook nog een in reserve liggen. Een van die keren dat je blij bent dat je van alles bijeen spaart.
                            Nu alleen nog een paar rondjes gaan rijden in de buurt om te zien als ik gelijk heb en dan eens kijken als ik het merk op de bougiekabel nog kan lezen, kwestie van ook een kwaaie mail te zenden . Met die goeie oude GTS kabels uit Noorwegen die je hier nergens meer kan krijgen omdat ze drie keer zo duur waren zou het niet waar geweest zijn. Waarom wil iedereen die smerige rommel van bougiecord verkopen ???? De bronselaars schreven ooit zelf dat je om de 4 jaar nieuwe kabels moet steken

De Mercedes zal moeilijker zijn vrees ik.

Comment

Verdikke, dat is het overwegen waard, wetende dat mijn Benz stamt uit de tijd dat de Mercedessen nog uit ijzer gemaakt werden in plaats van nu in plastiek
                              Bougiekabel naar de bobine.
                              Zou niet mogen na 22 jaar zeg ik . Gelukkig had ik er ook nog een in reserve liggen. Een van die keren dat je blij bent dat je van alles bijeen spaart.
                              Nu alleen nog een paar rondjes gaan rijden in de buurt om te zien als ik gelijk heb en dan eens kijken als ik het merk op de bougiekabel nog kan lezen, kwestie van ook een kwaaie mail te zenden Waarom wil iedereen die smerige rommel van bougiecord verkopen ???? De bronselaars schreven ooit zelf dat je om de 4 jaar nieuwe kabels moet steken.
                              Wie rijdt nu verdikke nog met een auto waar bougiekabels in zitten.
                              Je loopt achter Paul....

Comment

Working...
                              X