Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omheining.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Omheining.

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
    Als de omheining al gebouwd is, is er niets meer te eisen (tenzij de buurman er iets tegenaan zou bouwen).
    Als de omheining nog geplaatst moet worden dan kan men wel eisen dat de buurman de helft bijdraagt. Maar dan moet men wachten met het oprichten van de omheining tot aan het definitief vonnis (en men gaat soms tot cassatie voor zo'n gevallen).

Het is eerder andersom : de tweede bouwer heeft een RECHT op medeëigendom van de te paard gebouwde muur, geen verplichting. De verplichting bestaat enkel als er ook daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van die muur/omheining.

Als de bestaande muur niet gebruikt wordt, is er niets verschuldigd.

De buur kan perfect NAAST de bestaande muur bouwen (kleine spouw laten en vullen met losse isolatie of isolatie enkel aan zijn muur vastgemaakt).
    deze topic even in het oog houden
    wij hebben een zes tal jaar geleden mits toestemming van de buur een garagemuur mogen plaatsen in de scheiding zonder dat hij kosten heeft bijgedragen aan deze muur.
    in het gemeente reglement stond dat deze is sier bakstenen moest opgetrokken worden omdat er niet meer tegenaan gebouwd mocht worden.
    nu is deze woning verkocht geworden en worden er verbouwingen aan uitgevoerd.
    de bestaande afsluiting (beton en draad )hebben we op gemeenschappelijke kosten vervangen door een houten afsluiting .
    maar nu willen ze een veranda tegen de muur aanbouwen om de bestaande woning uit te breiden om wat meer ruimte te creëren.
    kan dit zomaar onder onze toestemming is mijn vraag of moeten ze een stuk van de muur afkopen om er dan tegenaan te bouwen.
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
      wij hebben een zes tal jaar geleden mits toestemming van de buur een garagemuur mogen plaatsen in de scheiding zonder dat hij kosten heeft bijgedragen aan deze muur.
      in het gemeente reglement stond dat deze is sier bakstenen moest opgetrokken worden omdat er niet meer tegenaan gebouwd mocht worden.
      de bestaande afsluiting (beton en draad )hebben we op gemeenschappelijke kosten vervangen door een houten afsluiting .
      maar nu willen ze een veranda tegen de muur aanbouwen om de bestaande woning uit te breiden om wat meer ruimte te creëren.
      kan dit zomaar onder onze toestemming is mijn vraag of moeten ze een stuk van de muur afkopen om er dan tegenaan te bouwen.
      Och ja, ik stel vast dat zowat alles kan en mag en/of kan/mag gewijzigd worden.
      Hier in onze wijk loopt er welk elk jaar iemand rond, die een woning of een stuk grond gekocht heeft, en die op handtekeningenjacht is.
      Ze doen alle woningen en de eigenaars van de resterende onbebouwde percelen aan, om een wijziging te kunnen aanbrengen aan de verkavelings/bouwvoorwaarden.
      Zo zijn er reeds die een stuk grond (hoekperceel) hebben gekocht in een bocht, waar de rooilijn op 8 meter ligt, een wijziging hebben weten te bekomen om die tot 6 meter te brengen zoals bij de stukken bouwgrond die langs de rechte stukken weg liggen. Zo kunnen ze 2 meter dichter bij de weg bouwen en heb je geen overzicht meer op het tegemoetkomend verkeer wanneer je daar rijdt. Ik verschiet van niks meer.
      Ze moeten wel alle eigenaars bezoeken of aangetekend aanschrijven. Of ze ook van allemaal de toelating moeten bekomen, of dat een bepaald percentage voldoende is, dat weet ik niet.
      De meesten gaan zelf op handtekeningenjacht, want ik geloof dat er ongeveer 225 percelen zijn in onze wijk, dus 225 aangetekende brieven schrijven kost een stuk meer dan een paar weekends door de wijk wandelen en overal aan te bellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
        Ik vind het al straf dat de muur van u, waar niet tegen gebouwd mag worden, op de scheiding staat.
        Meestal enkel toepasselijk als er nog tegen gebouwd mag worden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik vind het al straf dat de muur van u, waar niet tegen gebouwd mag worden, op de scheiding staat.
          Meestal enkel toepasselijk als er nog tegen gebouwd mag worden.
          het bestaande huis staat niet in de scheiding.thans het een half open bebouwing is
          in die tijd jaren 1960 ergens hebben ze het huis op een halve meter aan de buitenzijde van het perceel gezet en niet in de scheiding zoals het hoort bij een half open bebouwing.
          doordat wij op de achterzijde van ons grondstuk 2 meter uit de scheiding gebleven zijn kwam onze garage op nog geen halve meter gelijk met de achterzijde van het bestaande huis van de buren.
          het is juist doordat dit huis niet op de scheiding staat dat er niet tegenaan gebouwd kan worden vandaar dat we ook verplicht werden om een siersteen te gebruiken een geen rode snelbouw blok .
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Working...