Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omheining.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Omheining.

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Je moet maar eens verplicht worden om dagelijks te moeten neerkijken op een afschuwelijke afsluiting.
    Het feit dat de buur hier niet eens is komen onderhandelen om eventueel samen de afsluiting te plaatsen getuigt niet van goede buurmanschap. De buur in kwestie zal nu toch ook niet gelukkig zijn als de dochter van TS nu zal weigeren tussen te komen in de kosten. Maar het is uiteraard wel zijn eigen schuld.
    Het enige wat benadeelde nu kan doen in zo snel mogelijk op regelmentaire afstand snelgroeiende struiken of een haag plaatsen op haar eigendom.
    Been there, done that...

van één ding heb ik spijt, dat ik hem destijds niet gevraagd heb om de omheining 3 meter hoog te maken.

is maar een buur hoor, dus niet iemand waarmee je dagelijks in goede en kwade tijden moet mee samenleven

Indien HIJ (de buurman) zo persé een afsluiting wil plaatsen dan draait hij ook volledig op voor de kosten ervan, simpel !
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Been there, done that...

van één ding heb ik spijt, dat ik hem destijds niet gevraagd heb om de omheining 3 meter hoog te maken.

is maar een buur hoor, dus niet iemand waarmee je dagelijks in goede en kwade tijden moet mee samenleven

Indien HIJ (de buurman) zo persé een afsluiting wil plaatsen dan draait hij ook volledig op voor de kosten ervan, simpel !
      Wij hebben een vijftiental jaar geleden ook een afsluiting samen met onze buren bekostigd op de perceelgrens in de achtertuin. Toen de buren het ons zo gortig begonnen te maken dat wij geen rust meer vonden in onze eigen tuin, zijn wij dan maar overgegaan tot het plaatsen van een bijkomende afsluiting met ervoor nog een haag en tal van struiken. De geluidsoverlast is hiermee wel nog niet helemaal weg, maar wij hebben dan toch onze privacy teruggevonden.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Je moet maar eens verplicht worden om dagelijks te moeten neerkijken op een afschuwelijke afsluiting.
        Het feit dat de buur hier niet eens is komen onderhandelen om eventueel samen de afsluiting te plaatsen getuigt niet van goede buurmanschap. De buur in kwestie zal nu toch ook niet gelukkig zijn als de dochter van TS nu zal weigeren tussen te komen in de kosten. Maar het is uiteraard wel zijn eigen schuld.
        Het enige wat benadeelde nu kan doen in zo snel mogelijk op regelmentaire afstand snelgroeiende struiken of een haag plaatsen op haar eigendom.
        Ha, toch iemand die het durft zeggen
        En dan moet je nog eens goed kijken wat voor gedrochten mensen in hun achtertuintjes plaatsen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ha, toch iemand die het durft zeggen
          En dan moet je nog eens goed kijken wat voor gedrochten mensen in hun achtertuintjes plaatsen.
          Niets verbied je zelf een afsluiting of haag op jouw perceel te plaatsen...
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

......
            die plaatsen dat toch niet omdat ze het zo lelijk vinden.
            tis net als met foto,s een kwestie smaak.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              die plaatsen dat toch niet omdat ze het zo lelijk vinden.
              tis net als met foto,s een kwestie smaak.
              grt,bouk.
              Zie #8.
              Dan heb ik liever een slechte smaak bouk en een mooie omheining.
              't Is toch ook een kwestie van opvoeding en cultuur niet?
              Als ik RichKE mag qouten:
              "Jammer genoeg is het ook nog eens een afschuwelijke geplaatste omheining, schots en scheef, een 20-tal palen, maar geen enkele op gelijke hoogte, draad weinig of niet opgespannen."
              Ik weet echt niet waar die buurman de goesting haalt om zoiets in de grond te poten, echt niet.
              Wellicht met hetzelfde geld en hetzelfde werk had die toch iets fatsoenlijks kunnen doen niet?
              Maar ja, als alles wettelijk in orde is kan je dus niets doen.
              De buurman kan ook zeggen: "Binnen vijf jaar ben je alles gewoon".
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

....
                "Jammer genoeg is het ook nog eens een afschuwelijke geplaatste omheining, schots en scheef, een 20-tal palen, maar geen enkele op gelijke hoogte, draad weinig of niet opgespannen."
                Ik weet echt niet waar die buurman de goesting haalt om zoiets in de grond te poten, echt niet.
                ben daar even ter plaatse gegaan en ....het valt best mee hoor.
                en die ongelijke hoogte van die palen geeft juist wel een leuk effect.
                grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                  Aha
                  Misschien heeft de buurman zijn omheining aangepast aan de natuurlijke omgeving

bouk, ik had bijna een flater begaan maar ik ga het speciaal voor jou toch zeggen.
                  Er is daar die uitdrukking: "de Gekken van Dilsen".
                  Het scheelt zich maar twéé lettertjes
                  Dit valt dus onder de categorie: waarom het gemakkelijk maken als het moeilijk ook kan
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Aha
                    Misschien heeft de buurman zijn omheining aangepast aan de natuurlijke omgeving

bouk, ik had bijna een flater begaan maar ik ga het speciaal voor jou toch zeggen.
                    Er is daar die uitdrukking: "de Gekken van Dilsen".
                    Het scheelt zich maar twéé lettertjes
                    Dit valt dus onder de categorie: waarom het gemakkelijk maken als het moeilijk ook kan
                    klopt Theo:
                    Gekken...
                    Er zijn "de gekken van Geel". Hiermee bedoelt men de patiënten van het Psychiatrisch Ziekenhuis (OPZ).
                    -----
                    Er zijn ook "de gekken van Dilsen".
                    Waarmee een aantal families uit Dilsen bedoeld wordt, die wel heel 'vreemd' zijn / doen...
                    Bron:
                    Google.
                    grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                      Ofwel is er iets mis met je ogen ofwel moeten we beginnen te twijfelen aan je goede smaak, bouk . Ik betwijfel trouwens dat je bij mijn dochter geweest bent, bouk, wanneer ben jij er dan wel geweest?
                      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

klopt Theo:
                        Gekken...
                        Er zijn "de gekken van Geel". Hiermee bedoelt men de patiënten van het Psychiatrisch Ziekenhuis (OPZ).
                        -----
                        Er zijn ook "de gekken van Dilsen".
                        Waarmee een aantal families uit Dilsen bedoeld wordt, die wel heel 'vreemd' zijn / doen...
                        Bron:
                        Google.
                        grt,bouk.
                        Ja maar, jamaar bouk; ik weet wat ik schrijf he
                        Er is Bilzen en er is Dilsen
                        Een hemelsbreed verschil.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ja maar, jamaar bouk; ik weet wat ik schrijf he
                          Er is Bilzen en er is Dilsen
                          Een hemelsbreed verschil.
                          das juist en in Bilzen is het verdomd goed leven......
                          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ben ook in discutie. Naast mij zijn de bouwgronden verkocht , was vroeger land van ons hebben dit verkaveld . Ik heb al een omheining geplaatst rondom mijn huis geplaatst toen de procedure van verkaveling liep , dus vooralleer de gronden verkocht waren.Nu is alles verkocht en zijn de bouwwerken van start gegaan.
                            De omheining betonnen plaatje van 50 cm en daarop een draad van 1.20 m dus samen 1.50m hoog. Deze omheining staat juist tot tegen de scheidingslijn.
                            Heb er niets van gezegd totdat ik opmerkte dat zij mijn betonnen plaatjes gebruiken als afboording van hun oprit.
                            heb hun nu beleefd gevraagd om de helft van de omheining langs hun zijde te betalen. Heb ik dat recht???
                            Last edited by Lierenaar; 17 oktober 2016, 20:23. Reden: duidelijker maken

Comment

Ge hebt enkel recht de helft te vragen als die op de scheiding staat en dus de helft bij u en de helft bij hun.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Zoals Verseg stelt staat de omheining op uw perceel.
                                De buren hoeven zelfs niets te doen, er is ook nooit overleg geweest met hen bij de plaatsing.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X