Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taks op 2e verblijf aan de kust vermijden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Taks op 2e verblijf aan de kust vermijden

Er bestaan simpele constructies om die taksen te ontlopen. Mijn ex-collega doet het zo : Hij bezit een appartement in Antwerpen en in St Idesbald.

Zijn appartement in St Idesbald is op papier zijn eerste verblijfplaats geworden. Op werkdagen slaapt hij in zijn appartement te Antwerpen (vlakbij het werk)
    Omdat zijn appartement in St Idesbald verder dan 100km (150km) van zijn werk is, krijgt hij daarvoor een speciale vergoeding.
    Hij ontvangt nu : maandagmorgen 150km reisvergoeding om naar Antwerpen te komen.
    Van maandagavond tot vrijdagmorgen huurt hij zijn eigen appartement in Antwerpen. Dat brengt hij in als onkosten bij de belastingen.
    Op vrijdagavond krijgt hij dan weer 150km reiskosten vergoed om terug van Antwerpen naar St Idesbald te rijden.
    Dit systeem gebruikt hij al bijna 20 jaar zonder enig probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      1)Ik verblijf 10 maanden per jaar in Spanje. Nog niemand die me is komen vertellen dat ik te weinig thuis ben, of te weinig water, gas en elektriciteit verbruik. Zelfs Telenet roert geen vin omdat ik slechts 2 maand per jaar een paar honderd Mb verbruik.

2)Uiterst domme weedkwekers. Normaal takken die af voor de electriciteitsmeter.
      Enkel in Monaco moet je kunnen bewijzen dat je er 1/3 per jaar bent. Daar kan Boonen van meespreken. Maar ja, Monaco, die is enkel weggelegd voor de monegasken en voor de miljonairs die liever wat meer van hun vermogen overhouden dan Jan Modaal.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er bestaan simpele constructies om die taksen te ontlopen. Mijn ex-collega doet het zo : Hij bezit een appartement in Antwerpen en in St Idesbald.

Zijn appartement in St Idesbald is op papier zijn eerste verblijfplaats geworden. Op werkdagen slaapt hij in zijn appartement te Antwerpen (vlakbij het werk)
        Omdat zijn appartement in St Idesbald verder dan 100km (150km) van zijn werk is, krijgt hij daarvoor een speciale vergoeding.
        Hij ontvangt nu : maandagmorgen 150km reisvergoeding om naar Antwerpen te komen.
        Van maandagavond tot vrijdagmorgen huurt hij zijn eigen appartement in Antwerpen. Dat brengt hij in als onkosten bij de belastingen.
        Op vrijdagavond krijgt hij dan weer 150km reiskosten vergoed om terug van Antwerpen naar St Idesbald te rijden.
        Dit systeem gebruikt hij al bijna 20 jaar zonder enig probleem.
        En dan te weten dat zelfstandigen een slechte reputatie hebben... Maar voor mij geen probleem, als je dat kan voor mekaar krijgen moet je dit dan ook doen hé. En zoals altijd, het moet zijn dat er daarvoor geen aangepaste wetgeving bestaat die dit vermijdt.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als dat lukt zal ik de laatste zijn om dat te bestrijden. Waarschijnlijk blijft de vrouw dan toch in de week in St-Idesbald wonen.
          Er zal zeker wel eens gecontroleerd worden of hij die verplaatsing werkelijk maakt, anders worden zijn kosten toch verworpen.

Maar hij moet dan wel niet komen klagen dat hij verhoogde belasting op KI moet betalen omdat zijn woning verhuurd is hé.

Feit is, niemand heeft er commentaar op te geven als je een tweede huis koopt, maar je moet dan niet komen klagen dat het te duur is, of dat je bijkomende belasting moet betalen.
          Net zoals je een Porsche mag kopen, maar dan niet moet klagen dat die te veel verbruikt.
          Hoe je dat allemaal verdient, daar heeft weerom niemand zaken mee.
          Maar de prijzen aan de zee kennende is een taks op tweede verblijf peanuts vergeleken met de aankoop, onderhoud en maandelijkse kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Feit is, niemand heeft er commentaar op te geven als je een tweede huis koopt, maar je moet dan niet komen klagen dat het te duur is, of dat je bijkomende belasting moet betalen.
            Helemaal mee eens, heeft niks te maken met andermans rekening maken.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

vind het vreemd dat iemand die een 2de verblijf kan kopen zich zorgen maakt over de extra taksen ed. Zelf heb ik ook onlangs dergelijke aankoop gedaan, maar heb me dan wel goed geïnformeerd over de extra kosten.
              Als je je druk maakt over de extra taksen, dan zie je beter af van je aankoop. investeren is één zaak, de wet ontwijken is een andere.
              Ik verhuur mijn appartement niet en dus draag ik de volledige extra kost, maar ik maak er ook geen probleem over.
              wil je die kosten ontwijken, dan moet je ook risico's nemen om gevat te worden. de gevolgen ken je en moet je dus incalculeren.

Succes met je opdracht om de zaak te omzeilen, mss moet je maar overwegen om af te zien van je aankoop.
              My flickr space

Comment

Zo hoort het dus. Voor dat ik mijn stekje aan zee kocht, ben ik in een goed Immo kantoor te rade gegaan. Ik wist vooraf tot op de euro wat het mij zou kosten.
                Ik trek er bijna elke week naar toe en dat is me meer waard dan de enkele honderden euro's die ik zou kunnen vangen door verhuur. Die taks op tweede verblijf neem ik er wel bij, dat is och arme 2 euro per dag, goedkoper en gezonder dan roken.

JP

Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                vind het vreemd dat iemand die een 2de verblijf kan kopen zich zorgen maakt over de extra taksen ed. Zelf heb ik ook onlangs dergelijke aankoop gedaan, maar heb me dan wel goed geïnformeerd over de extra kosten.
                Als je je druk maakt over de extra taksen, dan zie je beter af van je aankoop. investeren is één zaak, de wet ontwijken is een andere.
                Ik verhuur mijn appartement niet en dus draag ik de volledige extra kost, maar ik maak er ook geen probleem over.
                wil je die kosten ontwijken, dan moet je ook risico's nemen om gevat te worden. de gevolgen ken je en moet je dus incalculeren.

Succes met je opdracht om de zaak te omzeilen, mss moet je maar overwegen om af te zien van je aankoop.

Comment

Natuurlijk moet je je eerst informeren. Het ging er me om dat ze die taksen binnenkort in de meeste kust steden gaat verdubbelen. Ze hebben een nieuwe goudmijn gevonden.

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Natuurlijk moet je je eerst informeren. Het ging er me om dat ze die taksen binnenkort in de meeste kust steden gaat verdubbelen. Ze hebben een nieuwe goudmijn gevonden.

mir
                    De vorige burgemeester van ons dorp heeft of had een gemeentewet om eigenaars van een tweede woning extra gemeentebelasting te laten betalen voor hun 2de woning buiten de gemeente ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      De vorige burgemeester van ons dorp heeft of had een gemeentewet om eigenaars van een tweede woning extra gemeentebelasting te laten betalen voor hun 2de woning buiten de gemeente ...
                      Dat zal dan toch wel ene sos geweest zijn zeker.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het ging er me om dat ze die taksen binnenkort in de meeste kust steden gaat verdubbelen. Ze hebben een nieuwe goudmijn gevonden.

mir
                        Wat een enorme stimulans zal zijn om als tweede verblijver te gaan resideren in de kuststeden.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Dat zal dan toch wel ene sos geweest zijn zeker.
                          Nope, ne tjeef Eén ambtstermijn heeft hij meegegaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            Wat een enorme stimulans zal zijn om als tweede verblijver te gaan resideren in de kuststeden.
                            Of dat mensen het hier beu zijn en hun appartement ruilen voor een villa in bvb Spanje

mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Of dat mensen het hier beu zijn en hun appartement ruilen voor een villa in bvb Spanje

mir
                              Als het weer aan de Belgische kust even goed moest zijn als hier in Spanje, dan ben ik bereid om een voorstel te ontvangen. (vandaag was het hier 25° en voor het weekend is er al 29° voorspeld)

Comment

Als het weer aan de Belgische kust even goed moest zijn als hier in Spanje, dan ben ik bereid om een voorstel te ontvangen. (vandaag was het hier 25° en voor het weekend is er al 29° voorspeld)
                                Even een vraagje hieromtrent. Ik heb me ooit eens laten wijsmaken dat men als niet gedomicilieerde Spanjaard die ginds een appartement koopt het nooit helemaal je eigendom wordt. Het is te zeggen, wanneer de eigenaar komt te overlijden wordt het of kan het appartement niet zomar overgedragen worden aan de erfgenamen. Dit las ik in een artikel kort na het uitbreken van de vastgoedcrisis in Spanje. Iemand die dit kan bevestigen?

Comment

Working...
                                X