Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werken tot 67 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Werken tot 67 ?

Re: Werken tot 67 ?

Lach maar
    Het zit er aan te komen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Werken tot 67 Paul, hopelijk kunnen we dat, maar daarom moet het wel niet voor een baas zijn hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Lach maar
        Het zit er aan te komen
        neenee ik ben een nieuwe lichting militanten aan het opleiden die dat gaan tegenhouden. Of toch proberen.
        Last edited by putor; 19 februari 2013, 20:59.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Als 't zo doorgaat, is 67 nog heel optimistisch... Ik denk dat we gaan moeten werken tot we letterlijk doodvallen.
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik ga het alvast proberen, als ten minste mijn gezondheid het verder blijft doen zoals dat nu het geval is. En ik overigens nog een zeer vaste hand en het zal ook niet voor rekening van de baas zijn.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Doorheen al de mistgordijnen die de mensen voor zichzelf graag optrekken is het toch nog even duidelijk te stellen dat, bij mijn weten, de pensioengerechtigde leeftijd (in België) nog steeds op 65 jaar staat of 45 jaar "actieve" dienst. Al de rest, ie vroeger stoppen, zijn "afwijkingen" die destijds toegestaan werden als uitzonderingen. Nu beschouwt iedereen dat als "verworven recht". mooi niet dus ...

Comment

Is uiteraard de bedoeling dat je gaat werken tot je er bij dood valt want dan moeten ze U geen pensioengeld uitbetalen waar je al die jaren zelf hebt voor betaald.
                Lekker veel geld in de staatskas en nog hogere lonen voor de ministers !

grts
                Sieg

ps. zal wel een slotje opkomen veronderstel ik.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Er gaan zelfs al stemmen op om te werken tot 73, ik denk dat ze het pensioen beter gewoon kunnen afschaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Lach maar
                    Het zit er aan te komen
                    bij ons werkt het al hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Volgende nikon-model
                      DDDDDDDD 900900900900900eeeeeeeeee
                      Hiermee zal het toestel in staat zijn eventuele dubbele foto's automatisch te suprimeren. gezieieiein wewewewe dananan met 7272727272 MP MP MP zullen werken
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Volgens mij is het grootste probleem met de pensioenen dat de mens langer leeft ivm vroeger. Iedereen weet dat lang leven veel geld kost, zowel voor de ziekteverzekering als voor het pensioenstelsel. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik voorstander ben van het optrekken van de pensioenleeftijden. Er zijn echter jobs die dit "zouden" toelaten, maar men zou nietemin iedereen moeten vrij laten om dit voor zichzelf te beslissen. Pre-en brugpensioenen vind ik minder sociaal, net zoals het betalen van meer maanden dan er in een jaar zijn, om welke redenen dan ook. Hier is het pensioenstelsel er een dat berust op het solidariteitssysteem. Diegenen die werken betalen voor diegenen die met pensioen zijn. Als de verhoudingen niet meer kloppen ontstaan er sowieso problemen.
                        Er is volgens mij niks aan te doen, de sociale zekerheid vraagt naar een herinrichting. Het systeem dateert van teveel jaren terug. Dit is zo'n beetje zoals justitie dat ook nog uit het Napoleontijdperk stamt. Maar de moed hebben om zoiets deftig aan te pakken en niet tegen teveel schenen schoppen, dat zal een andere zaak zijn.
                        Zoals ik hoger al heb geuit zie ik mij op mijn 65ste nog niet direct stoppen. Ik heb een zeer sociale job die ik meer dan 40jaar beoefen met nog evenveel inzet, beroepsfierheid en plezier. Ik zie het zeker niet zitten om op mijn 65 al die menselijke contacten te moeten missen. Ik denk dat er in de medische sector meerderen collega's zijn die daar hetzelfde over denken.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Volledig eens met Enero!
                          Als werkende twintiger maak ik me geen illusies - het huidige systeem is niet duurzaam, en zeker niet solidair naar de jongere generatie toe. Als we voor een duurzaam systeem in regel tot 67 of zelfs 70 jaar moeten werken, dan is dat maar zo.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Als je een beetje aan je kinderen denkt, dan zie je direct in dat het niet anders kan.
                            Doordat we langer leven zijn er meer gepensioneerden per werkende dan vroeger.

Hier geldt gewoon het TINA principe, there is no alternative.

We zullen ook mensen te kort komen om al die bejaarden te verzorgen, of moeten we iedereen uit de industrie gaan halen om te gaan poetsen en verzorgen?
                            Nu, dat je bepaalde beroepen nog moeilijk kan uitvoeren als je 65 bent snap ik ook, maar eens veranderen van job kan ook geen kwaad hé.
                            Ik ken iemand van 55 die na jaren andere activiteiten terug een instapopleiding volgt om terug als verpleegster te werken. Zoiets moeten ze nog meer ondersteunen in plaats van mensen op 50 in brugpensioen te laten gaan.

Mijn zoon van 16 las de krant toen de er sprake was van brugpensioen op 50 voor Ford. Zijn eerste reactie: dat kan niet waar zijn hé. Ik ga dat niet allemaal betalen!
                            En gelijk heeft hij.

Comment

Wie zaait zal oogsten.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X