Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
TV over een telefoonlijn == slechtere beeldkwaliteit en slechts een beperkt aantal aansluitingen mogelijk, wat nog eens verder beperkt wordt door de afstand tot de centrale. Bovendien beïnvloedt tv kijken de snelheid van uw internet. Ik ga dus ook voor deze passen. TV kijk je via kabel of via een schotel. Dan heb je nog een ruime keuze aan internet aanbieders.
TV over een telefoonlijn == slechtere beeldkwaliteit en slechts een beperkt aantal aansluitingen mogelijk, wat nog eens verder beperkt wordt door de afstand tot de centrale. Bovendien beïnvloedt tv kijken de snelheid van uw internet. Ik ga dus ook voor deze passen. TV kijk je via kabel of via een schotel. Dan heb je nog een ruime keuze aan internet aanbieders.
???? wat vertel jij hier nu? Belgacom VDSL2 loopt toch ook over een telefoonlijn ??? .. en ik heb nog nooit moeten vaststellen dat TV kijken (4 simultane SD streams) mijn internet snelheid de nek omwringt?? zelfs niet als ik overschakel naar de HD modus. OK .. ik doe geen megadownloads van 20 films tegelijk, maar goed .... en TV via een "kabel" betere kwaliteit? daar zal IMHO een dikke vlieg op zitten ...
Meerdere aanbieders? Hier in Limburg is dat enkel Telenet, dacht ik. Heb ik het mis, welke zijn dan die andere?
En zoals Regulus al stelde, VDSL2 kan best concurreren met de kabel. Nadeel bij Belgacom is dat VDSL2 niet overal ter beschikking is, op bepaalde plaatsen zelfs helemaal geen Belgacom.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Digitale tv over het net van Belgacom?
Vraag me dus af hoe de kwaliteit zal worden?
Theo, jij baseert je te fel op jouw buurman bij wie er één en ander scheelt. Ik bedoel uiteraard zijn Belgacom TV.
Je mag gerust hier eens komen kijken. Weinig tot geen storingen. Het kan natuurlijk dat mijn eisen niet zo hoog zijn, maar ik ben best tevreden.
Is er al iets geweten welke zenders er in hun basis pakket zitten?
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Theo, jij baseert je te fel op jouw buurman bij wie er één en ander scheelt. Ik bedoel uiteraard zijn Belgacom TV.
Je mag gerust hier eens komen kijken. Weinig tot geen storingen. Het kan natuurlijk dat mijn eisen niet zo hoog zijn, maar ik ben best tevreden.
Is er al iets geweten welke zenders er in hun basis pakket zitten?
Sorry hoor, ik wilde geen polemiek starten
Ja, idd. mijn buurman die is er niet goed van
Ik weet ook niet of die VDSL2 heeft. Moet hem dat ook niet vragen want die mens is totaal leek.
De prijs van hun aanbod vind ik wel zeer interessant.
Ik heb van meet af aan totaaaal GEEN problemen gehad met Belgacom. "Erger" nog ik heb ieder keer gebruikt gemaakt van hun promotie aanbiedingen dus overgeschakeld van ADSL => VDSL2 gratis ... Digitale TV HW geinstalleerd gratis ... Heb nu 2 decoders omdat ik ingegaan ben op een van aanbiedingen om voor een prikje een oude, refurbished Tilgin decoders te kopen .. nu krijg ik als trouwe klant dus een promotie om decoders gratis in te ruilen voor een recenter model ... wat denk je dat ik ga doen?
.. en ik had ook nooit problemen met ADSL of nog vroeger met een klassieke telefoonmodem ...
Dit van de slechtere beeldkwaliteit is in elk geval een fabeltje. Heb hier een tijdje Telenet HD en Belgacom HD kunnen vergelijken op dezelfde TV, en het een is niet beter of slechter dan het andere. Beide zijn 720P. Belgacom gebruikt een lagere bitrate, maar dat wordt gecompenseerd door een betere codec te gebruiken. Verschil in kwaliteit is niet zichtbaar.
Als je het geluk hebt dat je op een VDLS 2 50/6 profiel zit, dan zal je die vertraging door de TV-uitzendingen niet voelen. De internetverbinding gebruikt van die 50 Mb/s er 30, de rest wordt dan gebruikt voor de TV.
Als je op een 30/6 profiel of lager zit, dan wordt de snelheid inderdaad lager (afhankelijk van het aantal streams) maar in de praktijk valt dat allemaal mee.
Die afstand tot de centrale klopte voor ADSL. Maar die technologie wordt steeds minder gebruikt. De meeste hebben nu VDSL2. Daar is de beperking de afstand tot de ROP, en meestal valt dat gewoon mee. Naar de toekomst toe wordt op het VDSL2 signaal vectoring toegepast en dan wordt de afstand nog een pak minder belangrijk om de volle snelheid te halen.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Meerdere aanbieders? Hier in Limburg is dat enkel Telenet, dacht ik. Heb ik het mis, welke zijn dan die andere?
En zoals Regulus al stelde, VDSL2 kan best concurreren met de kabel. Nadeel bij Belgacom is dat VDSL2 niet overal ter beschikking is, op bepaalde plaatsen zelfs helemaal geen Belgacom.
Wat de kabel betreft heb je inderdaad enkel Telenet, maar ik mijn ruime keuze ging over internet.
VDSL2 is inderdaad niet overal ter beschikking en heeft zelfs meegespeeld bij mijn verhuis. Ik wou in Etterbeek gaan zitten op een plek waar geen Telenet is en waar ik volgens de Belgacom site slechts 1 TV kon aansluiten. VDSL2 kon ik dus wel vergeten.
Ik denk ook niet dat Belgacom hun compressie techniek gaan aanpassen naar gelang de lijnkwaliteit.
Kan iemand de extra tv-zenders vinden die Snow aanbiedt?
gelezen:
Het basispakket bevat slechts 32 reguliere zenders, heel wat minder dan de concurrentie. Voor extra kanalen moet de klant bijbetalen. Kanalen zoals 'Discovery World' en 'Kanaal Z' ontbreken uit het basisaanbod. Ook voor de BBC-kanalen moet men bijbetalen, hoewel je dan wel een HD-kanaal krijgt.
grt,bouk.
Comment