Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen Mac book pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijzen Mac book pro

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Nee, op een ips scherm zou je dat niet hebben (gecallibreerd is gewoon nog duidelijker en die MBP schermen waren ook gecalibreerd), je hebt ook windows laptop's met zeer slechte schermen, maar aan die prijs heb je op windows laptops bijna altijd uitstekende schermen. Waarom steken ze geen ips schermen in de MBP's?
    Euch : die Retina-schermen van mac book pro's ZIJN IPS schermen. Dus daarmee is dat ook opgelost...

En ELK scherm heeft calibratie nodig als je het voor fotografie wil gebruiken. Zelfs als het al in de fabriek zou gecalibreerd zijn. De omstandigheden waaronder jij dat scherm wil gebruiken zullen waarschijnlijk niet die zijn, die de fabrikant veronderstelt dat je zal gebruiken en waaronder hij het scherm heeft "gecalibreerd" (voor zover hij dat gedaan heeft, want dan zit je al in het duurder segment).

De enige reden dat ik die link gegeven heb, was om gasten die nu een MBP willen kopen, er beter voor zorgen dat ze een nieuwe versie kopen.
    Voor de rest is mijn mening over Apple en PC's gekend, dus daarover gaan we het niet hebben.
    Groeten,

Polleke

Comment

Nu net dat ik iets langer dan 1 maand een nieuwe 15" Retina heb
      Maar ik beklaag 't me zeker niet, dit is echt een toplaptop!

Nuja, die 2,4GHz zal nu ook wel niet zo'n groot verschil maken zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Euch : die Retina-schermen van mac book pro's ZIJN IPS schermen. Dus daarmee is dat ook opgelost...

En ELK scherm heeft calibratie nodig als je het voor fotografie wil gebruiken. Zelfs als het al in de fabriek zou gecalibreerd zijn. De omstandigheden waaronder jij dat scherm wil gebruiken zullen waarschijnlijk niet die zijn, die de fabrikant veronderstelt dat je zal gebruiken en waaronder hij het scherm heeft "gecalibreerd" (voor zover hij dat gedaan heeft, want dan zit je al in het duurder segment).

De enige reden dat ik die link gegeven heb, was om gasten die nu een MBP willen kopen, er beter voor zorgen dat ze een nieuwe versie kopen.
        Voor de rest is mijn mening over Apple en PC's gekend, dus daarover gaan we het niet hebben.
        Heel blij met jouw mening, polleke, die echt niet gebaseerd is op een pure haat-liefde verhouding zoals die van zoveel anderen, maar die bovendien zeker qua hardware voldoende onderbouwd is.
        Maar intussen kennen we natuurlijk de (Apple vs Win) "kampen".

Qua aanschaf zou ik nooit (meer?) denken aan een laptop.
        Destijds:
        - moest ik meer de baan op (dus iets mobielers zoals een 15-inch)
        - en dit is misschien een "raar" argument: wij kwamen van een iMac G4, met een scherm die praktisch plat te leggen was, en -zoals boven al gemeld: een PowerBook G4, waarvan het scherm ook nagenoeg plat kon, naar een "Intel" iMac, 24-inch, alles d'erop en d'r aan, en voor mij perfect, maar voor mijn vrouw, met nek- en rugklachten, te weinig flexibiliteit van het scherm. Vandaar moest bijna een MBP voor haar, hoewel moet gezegd worden dat het scherm van mijn oude PowerBook G4 nog altijd platter (en dus voor haar comfortabeler) kan, als haar huidige MBP 17".
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De MBP's waarmee ik werk zijn allemaal gecalibreerd voor die ruimte (soms ook ergens anders gebruikt, maar zelfs daar tonen ze een enorme afwijking onder een andere hoek).
          Met die retina schermen kan je volgens mij geen fotobewerking doen doordat deze schermen gewoon veel te veel saturatie en contrast toevoegen in vergelijking met andere schermen ; zo erg zelfs dat apple zelf hun programma's aanpast zodat de kleuren zouden kloppen (ze verplichten je opnieuw hun programma's te gebruiken). Foto's van groot formaat zien er zeer goed uit op het 15" retina scherm (enige waarmee ik al eens heb gewerkt), maar zoals Black B@ndid aangeeft, worden films en kleinere foto's niet goed weergegeven (uitvergroot en er is precies iets mis mee als je er naar kijkt).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
            Nu net dat ik iets langer dan 1 maand een nieuwe 15" Retina heb
            Maar ik beklaag 't me zeker niet, dit is echt een toplaptop!

Nuja, die 2,4GHz zal nu ook wel niet zo'n groot verschil maken zeker?
            "toplaptop" Klinkt voortreffelijk en bovendien een goeie spreekoefening. Moesten ze inbouwen in de verplichte leerstof op de scholen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oei, dat is inderdaad goed nieuws voor wie nog geen nieuwe heeft. Ik heb net drie dagen geleden mijn nieuwe 15" MBP Retina met 16GB Ram en 512 GB SSD afgehaald. Dat hadden ze toch wel kunnen zeggen

hesy.be
              BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy Bekijk bericht
                Oei, dat is inderdaad goed nieuws voor wie nog geen nieuwe heeft. Ik heb net drie dagen geleden mijn nieuwe 15" MBP Retina met 16GB Ram en 512 GB SSD afgehaald. Dat hadden ze toch wel kunnen zeggen
                Ik weet niet vanaf wanneer die nieuwe MBP in de winkel liggen, of bestelbaar zijn. Maar dergelijke zaken worden nooit op voorhand gecommuniceerd. Die oude stock moet ook de deur uit, hé...
                Maar het zorgt natuurlijk wel voor een wrang gevoel, als je voor een lagere prijs iets beter had kunnen krijgen.
                Toen ik mijn Olympus E-30 kocht, heb ik er eerst 2 maanden mogen op wachten, en toen ik het ding afhaalde, hoorde ik een week later dat er een rebate actie was waardoor je gratis een Olympus flits kon krijgen. Had ik dus i.p.v. 8 weken, er 9 gewacht dan had ik dat ding ook gehad.
                Heb uiteraard contact opgenomen met de invoerder (had dat ervoor ook al gedaan wegens die lange levertermijn), maar uiteraard geen succes...

T'is altijd iets, hé... .
                Groeten,

Polleke

Comment

Ik weet niet vanaf wanneer die nieuwe MBP in de winkel liggen, of bestelbaar zijn. Maar dergelijke zaken worden nooit op voorhand gecommuniceerd. Die oude stock moet ook de deur uit, hé...
                  Maar het zorgt natuurlijk wel voor een wrang gevoel, als je voor een lagere prijs iets beter had kunnen krijgen.
                  Toen ik mijn Olympus E-30 kocht, heb ik er eerst 2 maanden mogen op wachten, en toen ik het ding afhaalde, hoorde ik een week later dat er een rebate actie was waardoor je gratis een Olympus flits kon krijgen. Had ik dus i.p.v. 8 weken, er 9 gewacht dan had ik dat ding ook gehad.
                  Heb uiteraard contact opgenomen met de invoerder (had dat ervoor ook al gedaan wegens die lange levertermijn), maar uiteraard geen succes...

T'is altijd iets, hé... .
                  In een krant stond ergens geschreven dat de Apple-klanten ZELF vonden dat de toestellen te duur waren.
                  En daarop heeft Apple gereageerd.
                  Het is vrij simpel allemaal imho
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

De Apple-klant is koning?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      De Apple-klant is koning?
                      Natuurlijk en waarom ook niet he.
                      Maanden geleden reeds las ik ergens een artikel in de media dat Apple zijn grote geld niet
                      meer uit computers haalt.
                      iPhone en iPad geven de toon aan
                      Ik bedoel dat ze meer verdienen met die kleinere toestellen he.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy Bekijk bericht
                        Terugbrengen, je hebt toch ruilrecht?
                        PS: zeg dat je er echt niet content van bent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                          Terugbrengen, je hebt toch ruilrecht?
                          PS: zeg dat je er echt niet content van bent
                          Sinds wanneer heb je ruilrecht ? Normaal lukt dat enkel bij een niet gebruikt product (en dan nog...). Zeggen dat je echt niet tevreden bent, over iets wat je niet gebruikt hebt, is redelijk moeilijk...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Sinds wanneer heb je ruilrecht ? Normaal lukt dat enkel bij een niet gebruikt product (en dan nog...). Zeggen dat je echt niet tevreden bent, over iets wat je niet gebruikt hebt, is redelijk moeilijk...
                            Heb al meerdere keren iets teruggebracht omdat ik er niet content van was: In de Aldi had ik een boormachine gekocht en merkte ik dat de batterij slechts 30min vijzen indraaien aankon, ben teruggegaan om te vragen als ze een tweede batterij verkochten (zodat de ene kan opladen tijdens het vijzen/boren), maar dit was niet het geval => teruggegeven, ik geld terug en al gebruikt.
                            Bij Dell had ik ook enkele 20" schermen besteld, maar vond deze na enkele dagen toch te klein; allemaal teruggestuurd (waarvan 2 gebruikt) en grotere modellen besteld.

Comment

Dat betekent niet dat er ruilrecht bestaat, maar alleen dat sommige "winkels" soepeler zijn dan andere...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Dat betekent niet dat er ruilrecht bestaat, maar alleen dat sommige "winkels" soepeler zijn dan andere...
                                Ok sorry , ik dacht dat de meeste winkels dit wel deden.

Comment

Working...
                                X