Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Bij online aankopen heb je ruilrecht als ik me niet vergis...
Yep : dat blijkt inderdaad te kloppen (voor 14 dagen). Maar met een hele reeks beperkingen en de transportkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant.
Dit geldt bv. niet voor bederfbare voedingswaren (nogal logisch), online geboekte reizen en ontspanning (bv. concerttickets), maar blijkbaar ook niet voor kopieerbare zaken (toch niet als ze uit de verpakking zijn gehaald).
Blijkbaar is de reden, dat de klant het recht moet hebben de dingen fysiek te bekijken. In een gewone winkel geldt dat recht dus niet.
Comment