Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Eventjes een update meegeven. Ik heb toch een plasma tv gekocht, een Samsung PS51E550. Vandaag gekregen en onmiddellijk weer teruggestuurd .

Het eerste wat mij opviel, de helderheid vh beeld fluctueerde bij scenewisselingen. Heb een paar uur zitten kijken naar verschillende zenders en hd materiaal vanaf de computer. Soms was het minder zichtbaar maar vooral bij tv uitzendingen (één hd/eurosport hd enz ... ) waren die veranderingen in helderheid goed te zien.

En misschien is het zwart echt zwart bij plasma (hoewel er weinig detail was in de donkere gebieden), het wit is helemaal niet het wit wat ik gewend ben van mijn lcd. Zelfs na de instellingen wat aangepast te hebben, het wit zag er niet goed uit.

Dit was voor mij voldoende om het terug te sturen. Ik had beter geluisterd naar de waarschuwingen die ik hier had gekregen, maar wou het toch zelf ervaren.
    Eerst dit Alex: een plasma MOET gekalibreerd worden en dat gaat echt niet met onze ogen alleen en met wat instellingen aan te passen
    Dit is géén verwijt naar jou toe hoor: bekijk het als een algemene regel bij plasma's.

Plasma heeft een betere kijkhoek en zoals je zegt een betere weergave van het zwart.
    Van het eerste heb ik nooit last en dat tweede moet ik nog zien of een goede LCD dat niet heeft.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ik zal jouw groeten overmaken aan Martin M.
      Was één van de "keien" bij Barco.
      Ik ken er zo geen twee
      Die waar ik les van kreeg was een zekere Acke ( weet niet of het de juist schrijfwijze is ) .Er was geen vakgebied waar hij geen ingenieursdiploma van had ( scheikunde, electronika ,elektriciteit ,mechanika ,handelsingenieur) Daar les van krijgen was niet alles hij kende nu eens alles en vond dat normaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Die waar ik les van kreeg was een zekere Acke ( weet niet of het de juist schrijfwijze is ) .Er was geen vakgebied waar hij geen ingenieursdiploma van had ( scheikunde, electronika ,elektriciteit ,mechanika ,handelsingenieur) Daar les van krijgen was niet alles hij kende nu eens alles en vond dat normaal.
        François... daar lopen straffe gasten rond
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

François... daar lopen straffe gasten rond
          Hij heeft indertijd zijn laatste diploma gehaald op 45 jaar ( was niet getrowd , jawel met zijn werk )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
            En vergeet niet naar het geluid te luisteren. Tegenwoordig maken ze al die toestellen dunner en dunner waardoor het geluid op niets meer trekt en je genoodzaakt bent om een soundbar erbij te kopen of altijd via je surround/hi-fi te luisteren.
            Sedert het ultra dun worden van de TV's is uiteraard het geuid compleet omzeep. Vroeger had je nog wat resonantiekast, nu is dat natuurlijk allemaal weg. Maar je kan die ook verbinden met een muziekinstallatie.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat is nu het probleem sommige mensen zien het 50Hz flikkeren en andere niet.Te hoog kontrast kan voor sommigen ook een probleem geven.
              François, mijn tv staat op 50Hz en ik kan die zelfs op 60Hz zetten.
              Ik zie geen geflikker op 50Hz. Bij de oudere CRT's en bij monitoren voor computers zag ik dat geflikker altijd.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik zie geen geflikker op 50Hz. Bij de oudere CRT's en bij monitoren voor computers zag ik dat geflikker altijd.
                Dat is de netfrequentie Theo Europees is 50 Hz. Amerika 60 Hz. dus best op 50 Hz laten staan.

De beeldfrequentie van mijn Panasonic plasma is 800 Hz. dat kan je niet zien flikkeren.

Comment

Het kan ook nog een verschil zijn tussen i en p . Bij i worden de 2 opeenvolgende beelden tussen elkaar geschreven ( 2halve beelden van 312,5 lijnen 25hz ) en bij P worden de lijnen over elkaar geschreven.
                  Last edited by François02; 28 februari 2013, 16:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Dat is de netfrequentie Theo Europees is 50 Hz. Amerika 60 Hz. dus best op 50 Hz laten staan.

De beeldfrequentie van mijn Panasonic plasma is 800 Hz. dat kan je niet zien flikkeren.
                    Mijne Panasonic had 600 Hz.
                    En die flikkerde als de pest.
                    Trouwens hoe Panasonic aan die 600Hz geraakt is boerenbedrog
                    Er was maar ooit één plasma die stabiel was en dat was de Kuru van Pioneer.
                    Kostte destijds tegen de 5000 euro.

Een oud medewerker van BD maar niet van leeftijd oud , had zo'n Kuru.
                    Na 8 jaar is het toestel stuk en hij laat het niet meer repareren.
                    De man is analist en gedreven.
                    De laatste weken is die dag en nacht bezig geweest met zijn zoektocht naar een nieuwe TV.
                    Het eerste wat hij me zei: "Alle plasma's flikkeren".
                    Voor mij was dit logisch omdat hij dezelfde kwaliteit zocht maar niet vond.
                    De plasma's had hij gezien in de winkels en die is niet bang om naar Nederland te rijden of Duitsland om zijn ogen daar te gebruiken
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Het kan ook nog een verschil zijn tussen i en p . Bij i worden de 2 opeenvolgende beelden tussen elkaar geschreven ( 2halve beelden van 312,5 lijnen 25hz ) en bij P worden de lijnen over elkaar geschreven.
                      Ja mogelijk en ik ken het verschil tussen i en p
                      Bij de huidige tv's van het middensegment laat men zich vlug vangen door de relatie van die 50 of 60Hz en die van 600 of 800Hz.
                      Elk merk heeft er zijn eigen definitie van bijv. motion hertz.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ja mogelijk en ik ken het verschil tussen i en p
                        Bij de huidige tv's van het middensegment laat men zich vlug vangen door de relatie van die 50 of 60Hz en die van 600 of 800Hz.
                        Elk merk heeft er zijn eigen definitie van bijv. motion hertz.
                        Ik heb ooit gelezen van een toestel dat 600hz had , 200hz blauw 200 hz rood en 200hz groen was samen 600hz?

Comment

Ik heb ooit gelezen van een toestel dat 600hz had , 200hz blauw 200 hz rood en 200hz groen was samen 600hz?
                          Voilà en wat betekent dan die 600Hz?? Nada

François, er valt veel te lezen op tinternet
                          Ik las zelfs dat het te maken heeft met de intelligentie van de personen in kwestie....
                          Intelligente mensen zien dat geflikker bij een plasma
                          (grapje mannen, grapje)

Van af het moment dat je een plasma-tv aanzet dan komen die gas-celletjes in beweging.
                          En die blijven in beweging tot je de tv uitzet.
                          LCD-LED's springen aan als ze aangesproken (aangestuurd) worden.
                          Het zou daar ook in kunnen zitten he.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Voilà en wat betekent dan die 600Hz?? Nada

François, er valt veel te lezen op tinternet
                            Ik las zelfs dat het te maken heeft met de intelligentie van de personen in kwestie....
                            Intelligente mensen zien dat geflikker bij een plasma
                            (grapje mannen, grapje)

Van af het moment dat je een plasma-tv aanzet dan komen die gas-celletjes in beweging.
                            En die blijven in beweging tot je de tv uitzet.
                            LCD-LED's springen aan als ze aangesproken (aangestuurd) worden.
                            Het zou daar ook in kunnen zitten he.
                            Het flikkeren is heel gemakkelijk te zien als er vele toestellen bij elkaar op dezelfde zender staan dan valt het op.Dan zie ik het zelf die er anders geen last van heeft.In de tijd dat ik zelf een zaak had dan kon je zien dewelke 100Hz was en dewelke niet.

Comment

Het flikkeren is heel gemakkelijk te zien als er vele toestellen bij elkaar op dezelfde zender staan dan valt het op.Dan zie ik het zelf die er anders geen last van heeft.In de tijd dat ik zelf een zaak had dan kon je zien dewelke 100Hz was en dewelke niet.
                              Awel François Ik had een Philips CRT op 100Hz > stond poepstil dat beeld
                              Een keer stukken gehad > Voeding > 7000 frank all-in.

Wat je zegt klopt.
                              Bij VDB in Genk zag ik dat duidelijk: een Sony LCD (muisstil) en 2 Pana's plasma waarvan eentje van 55" (flikkerdeflikker )
                              Eurosys in Hasselt hier: Samsung plasma 55" met flikker. Samsung LCD > stabiel.
                              Last edited by theokus; 28 februari 2013, 18:51.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Het laatste nieuwe type van meer dan 4000€ uit de topreeks van Panasonic zie ik nog steeds flikkeren.
                                Die 800Hz belet niet dat een plasma altijd wat flikkert, alleen ziet de ene mens het wat meer dan de andere.
                                Dit is nu eenmaal eigen aan het ontwerp van een plasma.
                                En als jij dat niet opmerkt, dan ben ik blij voor u dat ge er geen last van hebt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X