Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Klopt ook alex606 van die IPS maar denk vooral niet dat elke dure tv ook IPS heeft ... en kijk vooral naar de heel kleine details van de referentienummers want eenzelfde type tv kan wel met drie verschillende panelen op de markt gebracht worden en daardoor met het ene type paneel een supergoed beeld geven en met het andere fameus tegenvallen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Als ik sommige reactie lees, dan denk ik toch dat sommigen al een tijdje achter staan en al lang geen nieuwe tv meer bekeken hebben ... lang is in tv-normen maar een paar maand natuurlijk.
      Er wordt maar al te snel verwezen naar oudere of minder goede LCD tv's om de nadelen aan te halen en dan vergelijkt men met de betere plasma's om het compleet te maken.
      Een nog grotere fout is dat men gaat vergelijken met tv's die in winkels staan en hoe die in 99% van de gevallen gewoon neergeploft zijn zonder ook maar één instelling na te kijken of af te stellen.

Toen wij enkele jaren geleden onze plasma kochten was het beeld OK in de winkel maar trok thuis het beeld op niets ... na de nodige instellingen te doen was het beeld plots wel goed en even goed als het (afgestelde) toestel in de winkel.

Vorig jaar een LED gekocht van de duurdere reeks ... ook daar trok het beeld op niet veel met de standaard instelling zoals die uit de doos kwam.
      Na de helderheid 80% verminderd te hebben en de nodige andere settings aangepast te hebben was het beeld plots wel goed naar "onze" mening.

Het beeld dat ik slecht noem is voor velen echter een goed beeld ... enkel is de verwachting van de ene mens anders dan de andere en ook kleuren, scherpte, geluid of wat dan ook van een tv zijn zeer persoonlijke voorkeuren.

Neem (bijna) eender welke tv en stel hem correct af en ge hebt een forse verbetering.
      Aan brol kunt ge natuurlijk helemaal niet veel doen, maar dat snapt iedereen wel natuurlijk.
      Hmmm Er is een verschil tussen eentje van 800 en eentje van van bijna 2000 euromuntjes
      En dan heb ik het niet over bijv. dat smart-gedoe dat het toestel zou duurder maken.
      Een plasma moet gekalibreerd worden en met een LED-LCD kan dat ook.
      Maar en ik herhaal het: een paar normale ogen zijn ook goede kalibrators
      Een tv moet ook naar de gebruiker "luisteren" en niet andersom; ik ga me niet aanpassen aan de tv.
      Of ik ga niet afwachten tot op het moment dat ik "gewoon" word aan wat ik te zien krijg.
      Kalibreren of afstellen moet resultaat leveren.
      Bij mijn vorige tv was dat NIET zo.

Een oud argument is ook dat bij LED-LCD de kleuren té hard zouden zijn.
      Tja, als iemand het daarmee eens is dan moet die zich iets anders kopen he.
      Ik heb graag een klaar, zuiver, scherp beeld en natuurlijk kleuren en redelijk contrast.
      Enz. Enz.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Klopt ook alex606 van die IPS maar denk vooral niet dat elke dure tv ook IPS heeft ... en kijk vooral naar de heel kleine details van de referentienummers want eenzelfde type tv kan wel met drie verschillende panelen op de markt gebracht worden en daardoor met het ene type paneel een supergoed beeld geven en met het andere fameus tegenvallen.
        EN er zijn winkels (met redelijk veel omzet) die hun eigen nummers gebruiken...
        Dus ze hebben een overeenkomst met de fabrikanten.
        Hun opzet is gewoon de klant in verwarring brengen maar vooral dat je juist NIET kunt vergelijken.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          EN er zijn winkels (met redelijk veel omzet) die hun eigen nummers gebruiken...
          Dus ze hebben een overeenkomst met de fabrikanten.
          Hun opzet is gewoon de klant in verwarring brengen maar vooral dat je juist NIET kunt vergelijken.
          Wat ik bedoel is dat een UE55D7000 van Samsung en een UE55D7000 van Samsung niet altijd dezelfde zullen zijn bij iedereen.
          Bij de ene zit een paneel in van de ene fabricant en bij de andere een paneel van de andere fabricant (of ander type) ... erger nog is dat je het pas kan weten als je via het servicemenu naar een bepaalde code gaat kijken.
          Ergst van al is dat je de tv al gekocht hebt en die bij u staat voor je kan weten of er een "goed", "beter" of iets "minder goed" paneel in steekt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Wat ik bedoel is dat een UE55D7000 van Samsung en een UE55D7000 van Samsung niet altijd dezelfde zullen zijn bij iedereen.
            Bij de ene zit een paneel in van de ene fabricant en bij de andere een paneel van de andere fabricant (of ander type) ... erger nog is dat je het pas kan weten als je via het servicemenu naar een bepaalde code gaat kijken.
            Ergst van al is dat je de tv al gekocht hebt en die bij u staat voor je kan weten of er een "goed", "beter" of iets "minder goed" paneel in steekt.
            Ja jaja. Zo zit dat.
            En dan?

1 kopen via internet > 14 dagen bedenktijd
            2 in die tijd een technicus laten komen en de code laten opvragen,.
            3 tv houden of terug naar de winkel.

Bij Panasonic heb ik dat gezien en dat ging via een signaal vanaf de gsm van de technicus naar de tv.

En als je goed kan googelen vind je nog andere mogelijkheden
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Er is hier niemand die zegt dat er geen evolutie is geweest in de LCD/LED wereld in de laatste 10 jaar. Het gaat hier om 'den beste' tv. Op de eerste plek staat volgens mij nog steeds een plasma, maar je hoort mij niet zeggen, dat de duurste LED tv pas na de goedkoopste plasma komt of om het even welke andere combinatie. OLED heb ik nog niet in aktie gezien, wegens te duur om in winkels neer te planten waar ik op mijn sloefen binnen mag En als ik de experts mag geloven betekent OLED de dood van plasma.
              Wat betreft prijs/kwaliteit/size is plasma > rest op dit moment, maar dat zal niet blijven duren en het heeft ook zijn nadelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Mijn moeder heeft haar plasma tv moeten wegdoen omdat ze barstende hoofdpijn kreeg van het geflikker, ondanks het feit dat het amper opviel volgens mij, ik moest piekeren om het te zien, je hoeft dus de flikkering niet steeds te zien om er last van te krijgen blijkbaar, nu heeft ze al een maand of 2 een LED TV . . . niks hoofdpijn meer, geen last meer gehad van hoofdpijn. . .
                Dat is nu het probleem sommige mensen zien het 50Hz flikkeren en andere niet.Te hoog kontrast kan voor sommigen ook een probleem geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Op de eerste plek staat volgens mij nog steeds een plasma
                  Het zesde en zevende woord zegt alles.
                  Maar wie kan dit tegenspreken ... niemand kan in uw plaats oordelen hoe jij de zaken ervaart.
                  Die ervaring kan bij anderen heel anders zijn ... anders zouden we ook allen met een Dacia rijden want er zijn ook mensen die dit "het beste" vinden voor hun situatie.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Er is hier niemand die zegt dat er geen evolutie is geweest in de LCD/LED wereld in de laatste 10 jaar. Het gaat hier om 'den beste' tv. Op de eerste plek staat volgens mij nog steeds een plasma, maar je hoort mij niet zeggen, dat de duurste LED tv pas na de goedkoopste plasma komt of om het even welke andere combinatie. OLED heb ik nog niet in aktie gezien, wegens te duur om in winkels neer te planten waar ik op mijn sloefen binnen mag En als ik de experts mag geloven betekent OLED de dood van plasma.
                    Wat betreft prijs/kwaliteit/size is plasma > rest op dit moment, maar dat zal niet blijven duren en het heeft ook zijn nadelen.
                    Tja, plasma is nu al aan zijn laatste ritje bezig
                    Wegens te duur in productie.

En ook nog wel door het energieverbruik.
                    Mijn "ledje" komt toe met nauwelijks 24 euro per jaar bij normaal gebruik.
                    Neem het dubbel of 48 euro per jaar omdat ik nu eenmaal abnormaal ben.
                    Zal je dat voelen?

De kwaliteit en de technische mogelijkheden bij LED-LCD gaan er ook op vooruit.
                    Wat nu enkel in duurdere toestellen zit zal de komende tijd overal te vinden zijn en aan een betere prijs voor de toestellen.

En ooit zal dat ook zo worden voor oled
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Tja, plasma is nu al aan zijn laatste ritje bezig
                      Wegens te duur in productie.

En ook nog wel door het energieverbruik.
                      Mijn "ledje" komt toe met nauwelijks 24 euro per jaar bij normaal gebruik.
                      Neem het dubbel of 48 euro per jaar omdat ik nu eenmaal abnormaal ben.

Zal je dat voelen?

De kwaliteit en de technische mogelijkheden bij LED-LCD gaan er ook op vooruit.
                      Wat nu enkel in duurdere toestellen zit zal de komende tijd overal te vinden zijn en aan een betere prijs voor de toestellen.

En ooit zal dat ook zo worden voor oled
                      momenteel zal de nabije toekomst oled zijn maar wat daarna ? In mijn studententijd ( jaren 70) waren ze bij barco al aan het nadenken over hoe 3D er moest uit zien, en dat was een beeld dat in de kamer ( ruimte ) gevormd werd tussen panelen en zonder bril om te kijken.Wie weet hoe ver ze al staan met nieuwe ontwikkelingen? De tijd zal het ons leren .

Comment

Het zesde en zevende woord zegt alles.
                        Maar wie kan dit tegenspreken ... niemand kan in uw plaats oordelen hoe jij de zaken ervaart.
                        Die ervaring kan bij anderen heel anders zijn ... anders zouden we ook allen met een Dacia rijden want er zijn ook mensen die dit "het beste" vinden voor hun situatie.
                        Allez, ik doe nog 1 poging. Als je zoekt naar THX certified toestellen ga je meestal plasma toestellen tegenkomen. LG heeft LED toestellen die de standaard gehaald hebben. Voor de rest is het inderdaad een beetje persoonlijke voorkeur, maar de fabrikanten die aan THX certificatie doen, sturen meestal hun plasma modellen, omdat de anderen de specificatie niet halen.

Ik ben trouwens de laatste om James May ongelijk te geven.

Comment

Allez, ik doe nog 1 poging. Als je zoekt naar THX certified toestellen ga je meestal plasma toestellen tegenkomen. LG heeft LED toestellen die de standaard gehaald hebben. Voor de rest is het inderdaad een beetje persoonlijke voorkeur, maar de fabrikanten die aan THX certificatie doen, sturen meestal hun plasma modellen, omdat de anderen de specificatie niet halen.

Ik ben trouwens de laatste om James May ongelijk te geven.
                          OK Wat is THX
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                            momenteel zal de nabije toekomst oled zijn maar wat daarna ? In mijn studententijd ( jaren 70) waren ze bij barco al aan het nadenken over hoe 3D er moest uit zien, en dat was een beeld dat in de kamer ( ruimte ) gevormd werd tussen panelen en zonder bril om te kijken.Wie weet hoe ver ze al staan met nieuwe ontwikkelingen? De tijd zal het ons leren .
                            Ik zal jouw groeten overmaken aan Martin M.
                            Was één van de "keien" bij Barco.
                            Ik ken er zo geen twee
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Eventjes een update meegeven. Ik heb toch een plasma tv gekocht, een Samsung PS51E550. Vandaag gekregen en onmiddellijk weer teruggestuurd .

Het eerste wat mij opviel, de helderheid vh beeld fluctueerde bij scenewisselingen. Heb een paar uur zitten kijken naar verschillende zenders en hd materiaal vanaf de computer. Soms was het minder zichtbaar maar vooral bij tv uitzendingen (één hd/eurosport hd enz ... ) waren die veranderingen in helderheid goed te zien.

En misschien is het zwart echt zwart bij plasma (hoewel er weinig detail was in de donkere gebieden), het wit is helemaal niet het wit wat ik gewend ben van mijn lcd. Zelfs na de instellingen wat aangepast te hebben, het wit zag er niet goed uit.

Dit was voor mij voldoende om het terug te sturen. Ik had beter geluisterd naar de waarschuwingen die ik hier had gekregen, maar wou het toch zelf ervaren.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

wat vele ook vergeten is om in het menu ruis onderdrukking en dergelijke beeld verbeteraars af te zetten als ze digitaal kijken.
                                daar zit namelijk geen ruis in en dit geeft heel rare beelden bij langzaam bewegende beelden, bv een nieuwslezer die zo een beetje op en neer gaat met zijn gezicht.
                                plus daarbij wordt de beeld verwerking sneller en heb je een beter resultaat bij bv een Wii.
                                ik kreeg dat van mijn dochter te horen toen we een andere tv hadden, ze zie "HEEYY NU BEN IK INEENS VEEL SLECHTER"
                                na alles uitgezet te hebben geen probleem meer.
                                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                                X